2020-02-23, 22:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Varför var det så viktigt tror du att utpekandet av CP inte fick bandas ? Jag har mina teorier om det men inte lönt längre att dela med sig av dom för då kommer han som skrivit 7000 inlägg och avfärdar dom direkt han vet ju allt och lite till.

Hon ville inte att hennes bandade möjliga utpekande skulle läcka ut till media
Citera
2020-02-23, 22:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Allas vittnesmål kanske inte är korrekta det är ofta vittnen har fel och det vet du också men jag använder mitt logiska tänkande och väljer att tro på AD:s vittnesmål det är jag fri att göra.
Varför är IM mindre trovärdig?
Citera
2020-02-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Det roligaste o sämsta korten var när
Christer Pettersson sköt Olof Palme. Av misstag. Han var egentligen ute efter att hota spelklubbsägaren Sigge Cedergren, som hade vissa fysiska likheter med Palme.
Enligt Donald Forsberg såg den amfetaminrusiga Pettersson helt enkelt fel.

"Älska slumpen".
"Åh fan! Det var statsministern!"
Det har varit några sådana där tv-serier där slutsatsen varit att CP sköt Palme, "av misstag".
Senaste var väl "Palme träsket och mordrättegångarna" av Hyllin.
Sedan fanns det på 90-talet något som sändes i TV 4 och kom fram till att CP var gärningsman, av misstag. Minns dock ej om det var Cedergren som var den egentliga måltavlan även då.
Citera
2020-02-23, 22:42
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hon ville inte att hennes bandade möjliga utpekande skulle läcka ut till media

Det är möjligt men jag tror på utav en annan anledning men det behåller jag för mig själv tillsvidare
Citera
2020-02-23, 22:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Allas vittnesmål kanske inte är korrekta det är ofta vittnen har fel och det vet du också men jag använder mitt logiska tänkande och väljer att tro på AD:s vittnesmål det är jag fri att göra.

Så ett vittne som inte stödjs av LP är trovärdigare än flera vittnen som stödjs av LP?

Logiskt...
Citera
2020-02-23, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det är synd att man lade så mycket tid på PKK, det första och viktigaste utredningsåret.
Tänk om man låtit Irvell och co utreda VG,Skandiamannen och andra tips och gett dessa lika stora resurser som man anslog till PKK.

Jag tycker att wt, poliser och hemligtjänster har fått oförtjänt lite uppmärksamhet i den här utredningen.

Jag är dock förvånad över vissa skribenters övertygelse om vem och vilka som jobbade för diverse ljusskygga organisationer, och vem som inte gjorde det.

Det borde ligga i sakens natur att kreti och pleti inte vet vem och vilka. I skenet av det är vissa skribenters framtoning uppseendeväckande, antingen vet de inte, och då är det magstarkt att trampa på andra skribenter, eller så vet de, och då är det märkligt att de inte håller käften, det är liksom själva grejen med hemligtjänster.
Citera
2020-02-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ja vid konfrontationen av CP ljög hon men frågan är ju Varför ljög hon? Blev hon pressad om något det får vi aldrig veta det låg väl prestige i att få någon fälld och dom som jobbade i CP-målet ville väl få en gloria över sig att det minsann var dom som löste Palmemordet. CP skulle sättas dit till varje pris för att få ett slut.

Det här blir ju spekulativt, men: jag tror inte hon ljög, däremot att hon misstog sig. Därtill utsatt för suggestion.
Citera
2020-02-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Inte när han sprang förbi. Då stod LJ på ett annat ställe.
Om man vill binda SE vid brottet måste alltså observationen skett från trappkrönet, men därifrån kan inte LJ ses med kulturhuset i bakgrunden, och att gm ens kunnat se honom är bara det tveksamt.
.

Vilket är det s.k kulturhuset? Jag är för dåligt orienterad i geografin här märker jag.
Citera
2020-02-23, 22:52
Medlem
Håller med Ingvar Carlsson. "Jag är konfunderad".
Varför går åklagaren ut med det här flera månader i förväg, innan han då (i sommar) kanske berättar vad som hänt?
Och varför säga: antingen väcker vi åtal eller lägger ner utredningen.
Om det är Skandiamannen (eller någon annan avliden) vet åklagaren att han inte kan väcka åtal.
I så fall varför bluffar han?
Det är jävligt konstigt. Hellre vara tyst och sen: i morgon har vi en presskonferens där vi berättar om att vi väcker åtal mot

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ingvar-carlsson-jag-ar-konfunderad
Citera
2020-02-23, 22:54
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Det här blir ju spekulativt, men: jag tror inte hon ljög, däremot att hon misstog sig. Därtill utsatt för suggestion.

Om hon nu var så säker på att det var CP som sköt hennes make och även var en hårsmån från att dö själv, Varför var det så viktigt att utpekandet vid konfrontationen med CP inte fick bandas? Hon fick dessutom veta innan att den misstänkte är en missbrukare och det hade till och med jag kunnat se vem som var missbrukare även om jag aldrig hade sett CP innan .
Citera
2020-02-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Vilket är det s.k kulturhuset? Jag är för dåligt orienterad i geografin här märker jag.
Luntmakargatan 14.

Huset till vänster om barackerna som sticker fram något.

http://2.bp.blogspot.com/-CjadpEWsyI0/VVKRz6sE7OI/AAAAAAAATUA/_UeoZLyGBdc/s1600/Blodpölen%2B6.jpg

Vid 4.50 i nedanstående klipp gör han förflyttningen över till vänster sida.

https://vimeo.com/321858028
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-23 kl. 23:14.
Citera
2020-02-23, 22:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Har jag inte sagt något om men tex Om ett vittne säger att mördaren är blå och ett annat vittne säger att mördaren var röd så finns det bara tre teoretiska slutsatser 1. mördaren var blå 2. mördaren var röd 3. båda vittnena har sett fel .
Enligt dig måste väl IM vara mindre trovärdig? Annars är det väl svårt att se AD som mer trovärdig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in