2020-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När Krmkr fick luntan hade Puttenot varit väldigt noggrann att inte röra till något. Så allt låg som man lagt dom på tryckeriet som tingsrätten anlitat, så som jag förstod när jag pratade med en trött Krmkr idag . Så felet ligger inte hos våra hjältar.

Nej, tror verkligen inte hjältarna fallerat. Felet ligger kanske hos beställaren/tingsrätten, för annars skulle det ligga 1600 kvarglömda sidor och skräpa hos tryckaren. Och tryckerier brukar vilja bli av med sånt i samband med leverans. Hur som helst, vi får se vad som kommer nästa gång. När är det tänkt, förresten?
Citera
2020-02-23, 21:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Aktbilaga 163 del 10 s. 522

Stefan har sparat Lenas mobilnummer som "mamma". 🤮

Lena skriver den 1/4-18
"Är du inte angelägnare än så att göra rätt?
Kom in i chatten prick nu och ge respons.
Du har några minuter på dig. Du hittar
någonstans att stanna till".

Citat:
Aktbilaga 164 s. 16 och framåt

3 maj 2018

Lena är sårad för att SD valt HD. Att de ska spendera hela livet tillsammans medan hon är ensam kvar. Stefan har sårat henne enormt... Hon säger att hon äskar Stefan fortfarande etc etc. "Lämna mig inte. Please" skriver Lena.

Läs - speciellt ni som sagt att Lena skulle lämna Stefan innan mordet. Som det ser ut var det Stefan som valde HD och lämnade Lena hjärtekrossad i april och maj 2018.

Citat:
Aktbilaga 164 del 8 s. 271

Chattmeddelanden mellan Lena och SD:

Lena önskar SD en trevlig resa till USA med HD när de ska börja om nu. Och sedan tillägger Lena att hon förresten också ska resa - till Norge! Att hon bestämde det igår!

Herregud vilka tonårsfasoner.

Citat:
Nu har jag läst Aktbilaga 164 del 1 och 2.

Bara att konstatera att Snor-Johan hade rätt i att Lena hotade och inte lämnade SD och tg (=HD) ifred efter han valde henne.

När SD ber henne lämna dem ifred säger Lena "men ni får flytta härifrån då!"
Hon kräver av SD att han ska träffa henne, inte köpa dyra presenter till Hanna.
Va? De är ju gifta. Varför skulle han inte köpa presenter till sin fru liksom?

Lena stör sig på att SD spenderat 5000 kr extra för att han och HD stannat till extra någonstans under en resa. Återigen va? Vad har Lena med det att göra? SD är återförenad med sin fru och om han vill skämma bort henne så får han göra det utan att Lena ska försöka kontrollera och vara svartsjuk på det.

Ja mycket hot av Lena mot SD att hon ska förstöra återföreningen mellan honom och hustrun.

Läs den aktbilagan.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hittar inte. Var står detta?

I någon av dessa källor ska det stå. Minns tyvärr inte exakt i vilken.

Om jag ska gissa är det nog aktbilaga 164 del 1 och 2 där Lena och SD pratar mycket om hans relation med HD.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-23 kl. 21:36.
Citera
2020-02-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Nej, tror verkligen inte hjältarna fallerat. Felet ligger kanske hos beställaren/tingsrätten, för annars skulle det ligga 1600 kvarglömda sidor och skräpa hos tryckaren. Och tryckerier brukar vilja bli av med sånt i samband med leverans. Hur som helst, vi får se vad som kommer nästa gång. När är det tänkt, förresten?

Tusen tack! Nästa vecka, troligen i mitten/slutet. Picasso2 vet närmare.
Citera
2020-02-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Puttenot ska ringa tingsrätten imorgon och fråga om tryckeriet är klar med leveransen. Sen får vi se I så fall rycker en person ut, kör och hämtar den och levererar till Krmkr med ytterligare en 7000-sidors-fup.
Citera
2020-02-23, 21:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, vi har nog inte hört eller läst allt ännu men det jag läst får mig att skaka på huvudet och undra vad fan var det som pågick i BO,s huvud.

Det är som att se en riktigt otäck olycka i slowmotion, en sådan där olycka där man vet med säkerhet att det här slutar djävligt illa, den känslan får jag när jag läser om hur BO och MGM har chattat eller vad fan som helst, det står liksom med eldskrift att det här går åt helvete.

Ja jag känner som Du ; hur tänkte hon ; hon kan inte ha tänkt alls ; bara gått på känsla ?

Så illa ....
Citera
2020-02-23, 21:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja jag känner som Du ; hur tänkte hon ; hon kan inte ha tänkt alls ; bara gått på känsla ?

Så illa ....

Lena skriver en hel del om att hon ensam får bära skammen för deras affär. Varför tror du hon kände så? Det var ju trots allt SD som var den gifta.
Citera
2020-02-23, 21:59
Medlem
Citat:
Lena skriver en hel del om att hon ensam får bära skammen för deras affär. Varför tror du hon kände så? Det var ju trots allt SD som var den gifta.
Nu frågade du inte mig. Men filosoferar lite: SD gick från L till HD. Han skulle lämna henne. Dessutom var han inte glad att hon skulle vara kvar i gc-laget om jag läst rätt i deras röriga konversationer. Hon skulle stå ensam kvar, SD och HD skulle leva lyckliga ever after och GC-sekten skulle återgå till sitt konservburksletande utan Lena. Hon fick bära skammen.

Tror jag.
Citera
2020-02-23, 22:05
Medlem
Sidorna kring 133 och framåt i Aktbil 165 visar exakt vilken vidrig människa SD är. Han drar in barnen i det, bär sig åt som en sur snorunge. Han vände på en femöring när dottern T kom på tal. Vilken fisig farsa.
Citera
2020-02-23, 22:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Genom att läsa all samlad digital kommunikation mellan Lena och Stefan kan jag göra några tillägg till din fråga med fokus på sept- 16 och framåt tills Lena dör 14-15 maj -18 :

1. Stefan själv anger aldrig den bakomliggande motivet till hans förfrågan och så vitt jag minns avkrävs han heller ingen förklaring till och inget svar på varför han vill bli informerad.

2. Jag tror det finns flera indikationer, som sker gradvis under denna period och som alla hänger samman .

På våren 17 när Lena första gången avslöjar deras affär för Hanna upplever jag att Stefans respekt för Lena minskar. Succesivt ju mer hon hon klagar, gråter och öppnar sitt hjärta och visar sin besatthet av honom desto mindre bryr han sig om henne.

Ungefär som att hon blir bestraffad för att hon reste sig upp emot honom och utmanade honom genom att hon avslöjade otroheten för Hanna, och efter det fick hon skylla sig själv. Så på sin höjd nu förtjänar hon att vara en sexslav, eller liggdocka. Detta agerar också Lena delvis positivt på. Hon vill ligga med honom, och vara nära honom allt hon får, men är oftast mycket missnöjd med omfattningen och önskar mer. Detta leder till ett omfattande tjat, gnäll och klagomål i loggarna från Lenas håll som delvis verkar avtändande för Stefan.
Sedan vill Lena veta allt om hur, när och var Stefan och hans fru har sitt sexuella samliv. Ibland besvarar Stefan frågorna, ibland inte, ibland alltmer motvilligt beroende på att Lena börjar uttrycka hån om Hanna som person, att hon är trist och grå etc. Så Lena sysslar med en egen slags maschosistiskt självbestraffning genom att söka information som plågar henne själv ännu mer. När hon sedan umgåtts med denna intima kunskap börjar hon attackera Stefan och använda den när hon anklagar Stefan.

När hoten trappas upp kring att Lena återigen ska avslöja deras affär för Hanna om han inte svarar, eller kommer förbi, börjar han hata och förakta henne än mer. 2017 på hösten besöker han henne inte mer än en gång per vecka. Hon har ingen integritet och håller på med självförnedring. Så hennes desperation tvingar delvis kvar honom i perioder. Någon gång ibland kommer han frivilligt om hon har skickat en nakenbild från duschen och liknande. Då tänder det till men det blir allt mer sporadiskt och ovanligt.

Jag tror Stefan var intresserad av ett utomäktenskapliga förhållande med henne utan krav. Vid något tillfälle nämner han får ingen sexuell lust till henne när hon hotar. Och när hon har förlorat också sin sexuella dragning och påverkan på honom så avslöjar hon hans otrohet en andra gång.

Jag tror hon hade levt idag om hon backat, kan inte bevisa, men han är en kontrollfreak och vill ha en undergiven kvinna tror jag. Desto mer lik Lena blev Stefan i sin dominans desto mer förlorade han lusten. Sadister kan inte tända på en annan dominant aktör. När hon agerar maktfullkomlig, blir han alltmer impotent.

Han förlorade intresset för henne alltmer, hon kände det och passerade de gränser han arrangerat. Tror hon dog för att hans äktenskap gick i kras. Tidigare ville han ha kontroll över hennes förehavanden som en markering att han vill vara i överläge, och vara Herren på täppan. Men det förlorade allt mer sin tjusning, när hon förlorade dragningskraften på honom. Så ja, jag tror han hade fått på sin höjd en tillfällig utmaning om hon träffade någon ny, men han visste att han hade henne i en ask. Hade hon stått på sig och inte återvänt till Stefan tror jag inte han hade besvärat henne igen. Tror han var färdig med henne, sättet hon dödades på ger en hint om det.

Träffsäker analys.
Du har verkligen pennans gåva.
Det kommer visa sig att vad du skrivit stämmer.

Stefan ville ha det som det varit från början otrogenhet utan krav och det accepterade inte Lena och satte igång att bråka och hota istället för att bryta med honom.
Citera
2020-02-23, 22:15
Medlem
nickomyras avatar
Finns det någon sammanfattning ang vad som har kommit fram efter sammanfattning 1 och 2

Vart kan jag hitta fup ?
Citera
2020-02-23, 22:18
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta blev en prövning. Nästa halva kommer gå smidigare misstänker jag, både att Kmrkr kommer ha flow där, och ni som är tekniskt kunniga också har erfarenhet hur ni gör smidigast.

Fan vad ni är duktiga!

Ja, nu har vi ett fungerande flöde känns det som. Jag kommer fylla på min share allteftersom kmrkr pushar ut dokumenten.

Halva avklarad, bara resten kvar nu!
Citera
2020-02-23, 22:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Vet inte om det har skrivits om detta i tråden efter det här som jag postade igår, finns även omnämnt i stämningsansökan.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hittade det här i FUP

Citat:
Slutsats/antagande

Jag menar att osäkerheten i alla möjliga scenarion gör att det inte går att säga att det som avsätter webbhistorik i datorn vid tiden 23 .34 sker på grund av en aktiv handling av någon som sitter vid datorn, eller om det uppstår på grund av en synkronisering till eller från Google Drive. Automatiskt eller för att något förändrats på en annan enhet som sedan synkroniserats till datorn (Backup and syne är installerat i aktuell dator). Googles Backup and syne har en egen loggfil kallad Syne _log.log i vilken man kan få en uppfattning om hur ofta och intensiv och kontinuerlig synkroniseringen etc. är över tid. Loggfilen från aktuell dator redovisas som separat bilaga begränsad till perioden 2018-05-14 till och med 2018-05-15. Av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29 eller 23.34.
//Johan Eriksson, IT-forensiker

Citat:
I Stefans bärbara arbetsdator finns händelser i form av webbhistorik (Chrome cache records) vid tiden 23.34 den 14:e maj 2018.
Det ser ut att röra sig om händelser kopplade till Google Docs och på fråga från utredarna i ärendet om vad för sorts händelser det rör sig om har jag gjort en enklare analys och ett antagande efter min egen erfarenhet och kunskap om Google Docs. Enkel därför att det är för komplext med för många parametrar för att utreda vad som verkligen har skett varför ex. NFC valt bort den undersökningen.

Kanske är det det här som försvaret menar är ett alibi, Ingvar Backman sa häromveckan:
"Påståendet att det saknas ett alibi är falskt".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-23 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in