Vet inte om det har skrivits om detta i tråden efter det här som jag postade igår, finns även omnämnt i stämningsansökan.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Hittade det här i FUP
Citat:
Slutsats/antagande
Jag menar att osäkerheten i alla möjliga scenarion gör att det inte går att säga att det som avsätter webbhistorik i datorn vid tiden 23 .34 sker på grund av en aktiv handling av någon som sitter vid datorn, eller om det uppstår på grund av en synkronisering till eller från Google Drive. Automatiskt eller för att något förändrats på en annan enhet som sedan synkroniserats till datorn (Backup and syne är installerat i aktuell dator). Googles Backup and syne har en egen loggfil kallad Syne _log.log i vilken man kan få en uppfattning om hur ofta och intensiv och kontinuerlig synkroniseringen etc. är över tid. Loggfilen från aktuell dator redovisas som separat bilaga begränsad till perioden 2018-05-14 till och med 2018-05-15. Av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29 eller 23.34.
//Johan Eriksson, IT-forensiker
Citat:
I Stefans bärbara arbetsdator finns händelser i form av webbhistorik (Chrome cache records) vid tiden 23.34 den 14:e maj 2018.
Det ser ut att röra sig om händelser kopplade till Google Docs och på fråga från utredarna i ärendet om vad för sorts händelser det rör sig om har jag gjort en enklare analys och ett antagande efter min egen erfarenhet och kunskap om Google Docs. Enkel därför att det är för komplext med för många parametrar för att utreda vad som verkligen har skett varför ex. NFC valt bort den undersökningen.
Kanske är det det här som försvaret menar är ett alibi, Ingvar Backman sa häromveckan:
"
Påståendet att det saknas ett alibi är falskt".