2020-02-23, 18:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Inte på min nuvarande arbetsplats men jag förutsätter att jag får genomgå utbildning innan jag, eventuellt, börjar jobba på infektion.

Vi fick en genomgång på kanske fyra timmar under grundutbildningen.
Säg helt enkelt till i förväg "sakta i backarna, jag utför arbetsvägran om teamet inte får fortbildning i det här".
Citera
2020-02-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
Konstigt att media i sverige inte rapporterar mer om den dramatiska utvecklingen i Italien. Det är som att vi låtsas att vi inte är en del av europa.
direktiven,.du vet
Citera
2020-02-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag hittade inget, och det har ingen annan heller gjort. Det var du som kom med påståendet att det fanns. Upp till bevis, aphjärna.

Jag lade till länkar tidigare i tråden men eftersom din mamma inte är hemma och hjälper dig just nu får jag väl göra det igen.

DN har en kategori om corona.

https://www.dn.se/om/det-nya-coronaviruset/

Be någon vuxen om hjälp om det blir svårt att läsa.
Citera
2020-02-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Säg helt enkelt till i förväg "sakta i backarna, jag utför arbetsvägran om teamet inte får fortbildning i det här".
Javisst men så är det ju alltid när man byter arbetsplats; Man får fortbildning och sedan gå bredvid någon erfaren ssk.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Som jag trodde. Du är blint alarmistisk i det här. Det kommer orsaka ytterligare splittringar, obehag och inte bidra till en större "säkerhet" hos gemene idiot för att propaganda-aktigt skrika information i folks öron.

Du som är så alarmistisk kan väl svara på dessa frågor: Vad har nCoV för virulens, det är en droppsmitta, hur lång tid överlever den i hostil miljö? Svaren på dem frågorna kommer ge dig svar på varför alarmismen inte är här.

Jag vet tillräckligt om hur kineser fungerar för att från den dag jag hörde om det för första gången få en dålig känsla för vad som sprider sig.

Diamond Prinsess är det bästa studieobjektet vi har när det gäller spridning.

Nu senast så har vi utvecklingen i norra Italien.

Jag hoppas du har rätt i att jag överreagerar.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du kanske läsa kritiken om det hela först. Det hela varit uppe några gånger. Men det finns inget som säger att någon har lyckats framställa ett sådant vapen. Då är det mycket enklare att framställa ett vapen som man själv har vaccin i mot.

Mer sannolikt men fortfarande en konspirationsteori är att det som vi ser på nätet är en till ett nytt ryskt försök på Operation infektion. De har gjort det tidigare.

Det finns flera sådana virus framtagna sedan tidigare, finns t.om patent på dem https://patents.justia.com/patent/10130701 här är en som de påstår "kan användas till vaccin" t.ex.
Det finns över 10000 forskare i USA som jobbar med just detta, att ta fram nya strains, modifiera befintliga osv.

Och Ryssarna igen? Du kanske bör förflytta dig till konspirationstråden?
Citera
2020-02-23, 18:48
Medlem
Sharm0tas avatar
BNO-Svepet:
Citat:
23 February
16:40: 23 new cases in Italy.
16:36: 1 new death in Italy.
16:15: 4 new cases in the United Kingdom. They are former passengers of the Diamond Princess cruise ship.
14:38: 1 new death in Hubei province, China.
12:30: 57 new cases in Japan. They were found on the “Diamond Princess” cruise ship off Yokohama, raising the ship’s total to 691. Among the new cases are 55 crew members and 2 passengers. Both passengers and 50 of the crew members are asymptomatic.

12:01: 1 new death in South Korea.
11:55: 19 new cases in Italy.
10:54: 1 new death in Japan. The man, who was in his 80s, was a passenger on the Diamond Princess cruise ship.
10:25: 8 new cases in Hokkaido Prefecture, Japan.
09:53: 15 new cases and 3 new deaths in Iran.

09:25: 2 new cases in Aichi Prefecture, Japan.
09:19: 34 new cases in Italy.
09:11: 4 new cases in Hong Kong.
08:58: 1 new case in Chiba Prefecture, Japan.
08:08: 46 new cases and 1 new death in South Korea.

07:30: 1 new death in Hubei province, China.
06:50: 2 new cases in Taiwan.
02:45: 1 new case in Hokkaido Prefecture, Japan.
01:57: China’s National Health Commission reports 18 new cases and 1 new death across the mainland, excluding Hubei province. Their locations have not yet been disclosed, except for the death, which was in Guangdong province.
01:15: 95 new cases and 2 new deaths in South Korea.

00:18: 25 new cases in South Korea.
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-23, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
157 nya fall i Italien på väldigt kort tid alltså. Och svenska MSM tidningar som t.ex. AB har inte ens med detta, eller något alls rörande viruset, någonstans på sin synliga tablå.

Att svenska myndigheter och media mörkar och beter sig väldigt underligt borde det iaf inte råda några tvivel om vid det här laget.

Ja det lustiga e att DN är nere med ett tag i Venedig idag, där journalisterna visar hur goda de är som inte flyger.

Det märkliga e att när de kom fram till Venedig idag sa ställdes Karnevalen in pga Coronaviruset, inte mycket att rapporttera hem om tydligen

https://twitter.com/pwolodarski/status/1230836099926446081
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det lär inte vara någon som arbetar utan ordentlig skyddsutrustning.

Men det här kommer också leda till sekundära dödsfall. Blindtarm, hjärtinfarkt o en ordentligt bruten arm kan bli dödligt om det inte finns vård att tillgå.

Absolut kommer andra sjukdomar att få betydligt högre dödlighet när det normala sjukvårdssystemet har brutit samman. Detta gäller för alla medicinska problem.

Frågan är om det finns ordentlig skyddsutrustning att tillgå på alla sjukhus och om det finns det så kommer det snabbt att ta slut. Det verkar också vara så att man naturligtvis kan bli smittad med bra skyddsutrustning. Något som alla nu som arbetar inom vården inser och kanske ger lägre arbetsmoral när smittan slår till.
Citera
Avslutad
Om nån eller några dagar har vi ett flertal drabbade i Sverige! Det mesta tyder på det. Om nån månad har vi stabsläge gånger 10 på SÖS. "Låtgå-mentaliteten" i Sverige har nått kaklet!
Citera
2020-02-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur smittar corona? Vad jag har läst så hjälper inte munskydd? Det kanske bara minskar risken?

Vad jag vet så ska det isåfall vara ffp2 eller ffp3 klassade munskydd. De vanliga tandläkarskydden skyddar max 15 min pga att det blir fuktiga av utandningsluft. Såg att mattonbutiken.se har 3M ffp3 klassade kvar på lager.
Citera
2020-02-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaså?

"it is currently impossible to prove or disprove the other theories of its origin described here, and it is unclear whether future data will help resolve this issue."

Ja det är andra förklaringar. Vilken av dem som är rätt blir svårt att verifiera. Var det så svårt att förstå? Att det är bevisat att det är ett biovapen som hävdats av en person är alltså inte sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in