2020-02-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kämpar verkligen med att förstå det här. Jag tog upp för länge sedan just detta med att det finns hos många adopterade en ökad risk för självmord t ex. Absolut att det kan ha spelat in.

Kanske förstod hon ändå allvaret någonstans, men förmådde ändå inte ta kontrollen över sig själv och sitt liv?

Hon verkar ha haft kontakt dels med en psykoterapeut (pastor? vän?) och även ytterligare en Jag misstänker att det är något hon har jobbat på, att återfå kontrollen över sig och sitt beroende. Och kanske var det så att det var det hon uttryckte med att nu var det hon som hade kontrollen? Vilket jag inte riktigt kan se (nu iaf).

Men kanske var hon på väg?
Hon träffar ju Beholder väldigt intensivt och försöker på det viset ta sig loss får greppet?
Och Jag ser även att SD verkar "flippa ut" med skilsmässan på ena sidan och LW på andra.

Jag blir bestört hur hon (som det verkar) bjuder in honom på kladdkaka och kanske t om går hela vägen in bakom planket med honom trots detta. Det påminner mycket om hur Tova åkte hem till Billy
fast hon visste att hon förmodligen skulle en dag bli mördad av honom. Det går inte riktigt att begripa för oss som inte har varit i en sådan känslomässig beroendeställning känns det som. Men jag kämpar...

Nu har vi inte hela FUP:en, men jag tittade lite på googletime (vad sjutton det nu hette) som kunde visa hur LW gått den 11-22 maj och den 14-15 maj.

Hon har ju varit ute och viftat på natten, i vilket ärende det nu kan ha varit.
Med en person som hon är rädd för.

Absolut, ligger sanning i detta . Det är också skillnad på att skiljas frivilligt eller ofrivilligt. Skilsmässa är att beteckna som en slags död av vad som varit, eller som att en del av en själv försvinner. Många adopterade har överlag en mycket sårbarare bakgrund, med uppbrott och anknytningsproblematik i bagaget. Att bli övergiven är något av det värsta som kan hända vissa människor. Det kan väcka starka krisreaktioner till liv och det gjorde det i Lenas fall.

Lena hade en föreställning och förhoppning om framtiden med Stefan, som grusades och hon upplevde att hon blev till allmänt åtlöje. Social skam ska inte heller underskattas i sammanhanget. De flesta människor är också starkt gruppberoende. Att då uppleva att man får bära hundhuvudet kan bli kaotiskt i en social kontext.

Sedan kanske varken Lena eller Stefan är speciellt känslomässigt utvecklade? I loggarna låter det hellre som att de är tonåringar snarare än vuxna. 45- åriga kvinnor brukar också veta om riskerna att gifta otrogna män oftast stannar hos hustrun. Det ingår vanligtvis i beräkningen. Precis som att allting som människor lovar oss blir inte alltid av.

Hur vi hanterar besvikelser i livet tränas man också i under barndomen av trygga, mogna vuxna som förbereder för att alla beräknade utfall inte alltid uppfylls. Vi misslyckas och förlorar, vi räcker inte alltid till och vi vinner inte alltid. Också det är en naturlig del av livet.
Citera
2020-02-23, 16:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och insatsstyrkan gör sitt jobb effektivt som
Nåt som verkligen slår en är att kanske Åkl misstagit sin roll när hon slänger tre år av dom inblandades vardagsliv liv i knät på Tr att sortera och botanisera i. Detta kommer vara väsentligt lärorikt för Tr om inte annat än i chatt-svenska.

Med 10 st heltidare i halvannat år till sin hjälp hade hon väl kunnat sorterat upp sitt material bättre kan man tycka.

Aktbilagorna hade så många dubbel och t.o.m. trippel bilder av exakt samma konversationer så man undrar om hon inte kroknade på hela rasket och tänkte va faan dom får hela klabbet. Duns !

I vilket fall skulle dubbelpublicering av samma konversationer undvikas om materialet gåtts igenom mer noggrant.

Vi får väl tolka dessa 7000 svårtragglade sidorna som hennes sätt att presentera huvudrollsinnehavarna

Något måste de ju ha att syssla med i brist på riktig bevisning, nu vet vi ju hur upplägget för Hiding är, karaktärsmord och överdrift av varje situation som MGM varit inblandad i kommer troligen vara huvudtemat i den kommande förhandlingen i TR.

Men som du skriver, de borde fan ha kunnat strukturerat eländet lite bättre.
Citera
2020-02-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den kontrollförlust som Lena fick uppleva sista året, lät henne att agera på ett destruktivt sätt. Precis som du skriver - självrespekten blev noll i hennes desperation. Här ser SD sin chans att sparka neråt. När Lena krymper, så växer han. Han hade aldrig behandlat Lena så illa om hon dragit sig tillbaka och slutat höra av sig. Då hade vi fått se SD ränna runt kjolarna på henne.

Det är en ynklig typ som lever på andras dåliga mående, då mår han bra. Ju sämre de mår, desto starkare blir han. Läser man deras konversationer så märker man hur han njuter av att plåga henne. Han berättar glatt att han och HD har sex osv osv - och han öser på som fan när han märker att hon mår dåligt. Åtminstone får jag det intrycket.
Första stycket instämmer jag med till 100%. Andra stycket kan möjligen stämma iallafall delvis. Han trycker ju till henne från och till på känsliga punkter, andra gånger avstår han också även om han har ett bra tillfälle. Eftersom konversationerna angående mängd och mundiaree mätt kanske är 70- 30 till Lenas fördel, skulle dessa tillfällen kunna tyda på att han en aning passivt aggressivt vill hämnas lite lagom oskyldigt. Han kan inte gärna slå till med storsläggan för då reagerar Lena direkt med hot om avslöjande för Hanna? I alla fall en tanke?
Citera
2020-02-23, 17:06
Medlem
Citat:
Tror inte vi förstör något. Nu har ju SD tillgång till fupen. Han har blivit delgiven denna både i en läsplatta och per fysiska papper enligt ett protokoll som jag glömt vilket det var. Så han kan själv läsa precis allt. Ang vittnen - ja du. De skall ju bara vittna om vad de vet, svara på frågor. I princip alla fupar kommer ju ut offentligt vid åtal, så detta åtal är ju inte speciellt på något sätt. Det enda det är speciellt är att ingen jävel orkar läsa igenom 14000 sidor. För att inte tala om att tiden lär tala emot den som har ambitionen att läsa fupen.
De vittnen åklagaren kallat är redan förhörda. En eller flera gånger. Det är väl uppgifterna som lämnats i dessa förhör som gör att de är kallade och som åklagaren vill få fram i rättegången?
Citera
2020-02-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Bra jobbat! Jag slänger över dessa på min share också. Många som har problem med att det är segt att ladda ned från Minfil.com.

Kan du skriva när du är klar med länkar från Avatar70.
Vill titta in i din länk.
Tack.
Citera
2020-02-23, 17:12
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Kan du skriva när du är klar med länkar från Avatar70.
Vill titta in i din länk.
Tack.

Absolut! Det tar ju som sagt en jävla tid att få hem större filer från minfil.com.

Edit: Sammanslagna aktbilagor som finns i skrivande stund är 163, 164, 166, 167 och 168. Så lite finns det att tillgå i väntan på resterande.
Senast redigerad av nonada 2020-02-23 kl. 17:17.
Citera
2020-02-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Första stycket instämmer jag med till 100%. Andra stycket kan möjligen stämma iallafall delvis. Han trycker ju till henne från och till på känsliga punkter, andra gånger avstår han också även om han har ett bra tillfälle. Eftersom konversationerna angående mängd och mundiaree mätt kanske är 70- 30 till Lenas fördel, skulle dessa tillfällen kunna tyda på att han en aning passivt aggressivt vill hämnas lite lagom oskyldigt. Han kan inte gärna slå till med storsläggan för då reagerar Lena direkt med hot om avslöjande för Hanna? I alla fall en tanke?

Han verkar särskilt begåvad/vältränad just i dessa balansakter, liksom när han halar in "bytet" och slakar linan. Att avväga rätt tillfälle.
Citera
2020-02-23, 17:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Den kontrollförlust som Lena fick uppleva sista året, lät henne att agera på ett destruktivt sätt. Precis som du skriver - självrespekten blev noll i hennes desperation. Här ser SD sin chans att sparka neråt. När Lena krymper, så växer han. Han hade aldrig behandlat Lena så illa om hon dragit sig tillbaka och slutat höra av sig. Då hade vi fått se SD ränna runt kjolarna på henne.

Det är en ynklig typ som lever på andras dåliga mående, då mår han bra. Ju sämre de mår, desto starkare blir han. Läser man deras konversationer så märker man hur han njuter av att plåga henne. Han berättar glatt att han och HD har sex osv osv - och han öser på som fan när han märker att hon mår dåligt. Åtminstone får jag det intrycket.
Det fetade.
Tror det är lätt att feltolka hans desperata försök att få den tondöva LW att komma ner från sina orealistiska drömmar och förstå att det var hos HD han vill stanna. Detta är det bästa sättet att få efterhängsna fruntimmer att vakna när inget annat går in tro mig.

Allt vad SD gör framstår som jäkligt elakt om man reflexmässigt bortser från hur påflugen LW var.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-23 kl. 17:18.
Citera
2020-02-23, 17:17
Medlem
Citat:
Absolut! Det tar ju som sagt en jävla tid att få hem större filer från minfil.com.

Edit: Sammanslagna aktbilagor som finns i skrivande stund är 164, 166, 167 och 168. Så lite finns det att tillgå i väntan på resterande.

Jag har inte bråttom
Tack.
Citera
2020-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Bra jobbat! Jag slänger över dessa på min share också. Många som har problem med att det är segt att ladda ned från Minfil.com.

Tjena! Om du vill ha sammanslagna, OCR-konverterade filer (sökbara) på din share så lade jag upp tidigare idag, de väger inte särskilt mycket heller:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 1-514) – Stefans chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305) – Lenas chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 306-1060) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1061-1567) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 1-393) – Övriga inblandades enheter, t ex Hannas och Jerrys
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 394-532, 534-777) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 778-1130) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 166 (p. 1-93) – Viss teknisk undersökning, brottsplats, förhör med grannar

B2705-18 Aktbilaga 167 (p. 1-174) – Sammanfattning vissa förhör Stefan, ytterligare IT-forensik

B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 1-1060) – Lenas Facebook Messenger med diverse löst folk
*** sidorna 1161-2672 saknas ännu så länge ***
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 2673-3411) – Lenas Facebook Messenger med några till
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 3412-4043) – Lena och Stefan, över Facebook Messenger[/quote]
Citera
2020-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror det är lätt att feltolka hans desperata försök att få den tondöva LW att komma ner från sina orealistiska drömmar och förstå att det var hos HD han vill stanna. Detta är det bästa sättet att få efterhängsna fruntimmer att vakna när inget annat går in tro mig.
Hon var hans själasörjare, de valde båda att svika sin vän resp sin partner. Under 5-6 år. Hon var singel, det var inte han. HAN kastade sig i armarna (och mellan benen) på en kvinna när hans fru var sjuk och inte orkade. Vilken hjälte!
Citera
2020-02-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var väldans vad wannabe-hjälten SD med sin följeslagare JG var orolig för detta forum. JG blev ju i stort sett beordrad att identifiera människor i tråden. SD insåg nog tidigt att i tråden finns De Riktiga Superhjältarna! Några av dessa finns i samlingen som organiserade sig och försåg tråden med FUP-material. Magnifikt jobbat!

Jag har snabbt skummat en del av materialet och slogs av att dottern T inte visste vart hennes föräldrar skulle åka någonstans när hon chattade med HD under kvällen 15 maj (Aktbilaga 163, del 15, 7 sid 149)

SD verkar inte ett dugg oroad när Soft är försvunnen.

Innan mordet är SD elak mot HD och dribblar med henne fram och tillbaka. Han tycker att hon har cachat mycket med "Fiskegubben" som HD har ett förhållande med i smyg.

SD har utlovat plågsam död till LW, vet inte vem han ska ta först - henne eller Ar*n.

SD vill inte ha barnen hemma - särskilt inte T. Vad har han egentligen gjort mot dottern?

Döttrarna var oroade för honom 29/4 -18 och Hanna sökte honom via chatt för att berätta det. SD svarar bara "Fixat cykel". Har han haft utspel och hotat ta självmord?

JG plågas av att han aldrig hann försonas med Soft. Har ångestattacker och blir illa behandlad av SD. Är bekymrad för att han vet saker han inte hade berättat i förhör. Har hjälpt SD och hämtar prylar i hans hem när de inte ville vara hemma p g a mediabevakningen. Har polisen koll på vilka saker han hämtade åt SD och har dessa kontrollerats av NFC?

(Det finns hur mycket som helst att kommentera, men har tyvärr inte tid. Heder till alla superhjältar i tråden!)

------------

Nonadas Cloud för FUP för läsning online och/eller ladda ned
www.jottacloud.com/s/14754672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a

Förhandlingsplanen med namn och beräknad tidsåtgång, dock ej med datum
www.flashback.org/sp70360450

-----------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E
Och tack till DIG @honan6, du är också en riktig superhjälte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in