2020-02-23, 14:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Okej lugna ner dig? Jag är rätt övertygad om att både SD och LW är två relationsmässigt omogna personer med tydlig gränslöshet som utmärkande drag men inte fan gör det att jag tror att Lena var den stördare av de två? Lena är död, det pekar mot att det är Stefan som gjort det, alltså är han den som torde anses vara stördast.
Tyvärr är det feltänkt att tro Lws påverkan på förloppet preskriberas för att hon blev mördad.

Det är tvärtom så, att det är viktigt att förstå motivet för att ev, få någon lagförd för mordet.
Det ska bli intressant att läsa vad som fick bägaren att rinna över den mycket varma majkvällen 2018 bakom planket.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-23 kl. 14:25.
Citera
2020-02-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det verkar som att man måste trycka på pilen här. Då laddas hela dokumentet.
https://imgur.com/a/pwka126

Jag undrar samma, om man trycker på pilen så börjar den ladda ner och det tar en evighet samt ryms inte riktigt i min telefon (har testat). Finns det något sätt att läsa online via iphone? Någon som vet?
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har TOTALT missat Vem som har dirigerat hela detta sjuka skådespel!

Snacka om att vara blockerad
"Deus ex machina" moment ?
Länk: Deus ex machina
Mannen bakom SD får träda fram och säga hur skådespelet slutar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har nog missat att det var Lena som inte kunde acceptera att SD valde att lämna henne för HD efter affären blev känd. Fram till maj 2018 bad hon SD att han ska träffa henne igen för att hon vägrade att bli lämnad själv med skammen.

Inte alls. Hon beter sig precis som en medberoende av en psykopat förväntas bete sig. Hjärntvättad. Vad varken LW eller SD visste då var att HD var förälskad i Sillen, tror jag.

SD kanske anade då HD blivit så aktiv inom caching efter skilsmässoansökan och under HDs fria barnveckor. Nu var det han som var bunden vid hemmet medan HD roade sig. Om det tyckte han INTE. T.ex. ville han bli av med barnen.
Citera
2020-02-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Av det lilla jag orkat se märkte jag en maktkamp mellan två tävlingsinriktade personer. De retade varandra men det var han som inte lyckades lösa det problem han själv startat, anser jag. Han hade kunnat ordna det på olika sätt utan att begå ett bestialiskt mord och förstöra livet för så många andra och för sig själv. Han hade kunnat bryta helt med L och med sina "lustar", men nej.
Jag kommer inte att läsa annat än era inlägg framöver. Det blir för tungt annars t o m för en tuffing.

Har läst igenom all kommunikation mellan Lena och Stefan och det var synnerligen påfrestande och närmast nedbrytande. Svårt att inte bli påverkad.

Min uppfattning och sammanfattning är som följer:

Deras förhållande har pågått i 6-7år. Hanna har varit psykiskt sjuk en längre period. Stefan har under denna period lovat Lena att hon är den han vill ha och leva tillsammans med för resten av livet. Detta återkommer Lena till om och om igen mellan våren 2017 fram till sin död i sina digitala kontakter med Stefan. Våren 2017 avslöjar Lena förhållandet för den svikna och chockerade Hanna som själv uttrycker till Lena i ett brev att hon uppfattade Lena som sin vän, men vill inte ha vidare kontakt med henne. Hon och Stefan ska försöka rädda äktenskapet, samtidigt som han fortsätter ligga i hemlighet med Lena, trots att han lovat Hanna att avbryta kontakten med densamma.

Detta ger Lena ett utpressningsövertag över Stefan. Stefan ligger bara med Lena på egna villkor, och sätter upp ramar för Lena om och hur deras vänskaps- och sexuella relation ska kunna förtsätta eller inte och därför måste avslutas. Exp. vill han informeras om hon går in i en ny sexuell eller känslomässig relation med någon annan. Hon får inte heller göra några synliga kontaktförsök i förhållande till honom, så hans hustru kan upptäcka hans dubbelspel på nytt. Går Lena utanför dessa regler, avvisar, och blockerar han hennes kontaktförsök. Lena reagerar mycket starkt på detta avvisanden både enskilt men även i offentliga grupp-sammanhang inom geo-catching. Hon upplever det som att hon ensam får ta smällen av affären och att den kommit till vissas kännedom där hon framstår som syndabock. Hon är också upprörd över att Stefan och Hanna i offentliga sammanhang framstår som a happy Couple. Något Hon känner är ett slags skådespeleri som hon hånar pga hyckleriet.

Lena beter sig gränslöst svartsjuk och menar att hon behandlas som reserv och hora, ju mer Stefan försöker backa ur förhållandet. Stefan är oftast avvisande och negativ, men manipulerar henne mellan varven med något positivt besked som håller henne stången från att omedelbart avslöja saken för hans hustru.Vid ett tillfälle ska han döda både henne och lille A, och han talar om blodutgutelse. Frågan är vem han ska välja först?

Om inte Stefan kommer och träffar Lena och ligger med henne, eller har social samvaro med henne får han ökade hot om avslöjande för Hanna. Lena är i ett sådant uppenbart känslomässigt underläge i förhållande till honom, att hon måste vidta tvångsmetoder för att hon ska få del av hans tid. Förnedringen är närmast total, och hon kan inte släppa att han utnyttjat, kränkt, svikit och sårat henne djupt. Stefan höll inte vad han lovat och hon är en spillra vars drömmar krossats. Kan inte tolerera att bli övergiven och äta smulorna från golvet.

Detta förstår jag som det stora avvisandet och traumat. Att hon är träl och slav medan Hanna vann pokalen. Denna förlust vägrar hon acceptera och förmår inte bearbeta. Hämnden blir att hon i slutet av februari 2018, skickar ett brev till Hanna, där hon avslöjar deras fortsatta relation och att Stefan är opålitlig och inte värd Hannas tillit m.m.

Stefan och Lena delar mycket korrespondens Lenas sista år i livet som handlar om krig, att vinna eller förlora och andra maktpositioneringar. Inklusive berör att Stefan hotar henne för att hon hotar avslöja affären. Han kontrollerar och manipulerar henne känslomässigt, för att få äta och behålla kakan tills han inte längre vill. Då ska hon bara negligeras och dumpas som trash.

Här finns bara destruktivitet, sorg, smärta, besvikelse, svek, besatthet och hat. De kallar båda varandra för pykopat och narcissist. Och Lena skickar mycket hjärtan, hon blottar sig totalt samtidigt som hon ger uttryck för att hon vill bli värdigt, varmt och milt behandlad av Stefan.

Stefan och Hanna har gått i familjeterapi och uppmanats av professionella att avbryta all kontakt med Lena och sluta dela gemensam geocaching plattform, enligt Stefans version.
Citera
2020-02-23, 14:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tyvärr är det feltänkt att tro Lws påverkan på förloppet preskriberas för att hon blev mördad. Det är tvärtom så , att det är viktigt att förstå motivet för att ev, få någon lagförd för mordet.

Det ska bli intressant att läsa vad som fick bägaren att rinna över den varma majkvällen 2018 bakom planket.

Jag får känslan av att SD till slut inser att Lena aldrig kommer lämna honom och HD ifred utan ständigt hota och försöka kontrollera dem.
SD skriver att han vill ha fred och är trött på Lenas sätt. Hot hit och hot dit. Att han hade hoppats att de åtminstone hade kunnat vara vänner men att han tappat allt hopp om det efter hur Lena betett sig efter affärens avslutande. Han känns desperat och uppgiven och frustrerad över situationen. Där någonstans bestämmer han sig för att Lena måste försvinna ur deras liv.

Men det verkar som en del läser SD:s chattar med andra och inte alla hans konversationer med Lena. Så hur ska de veta hur infekterat det var mellan dessa två?
Citera
2020-02-23, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det SD skriver i den här chatten är så jävla vidrigt... Om barnen inte löser ett problem på exakt hans sätt så vill han inte ha dem. Han är otroligt manipulativ och iskall.

Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Aktibilagan med H*anna och Stefans chatt om kaninburen (?) och bråket som efterföljer detta (minns inte vilken det var så kan inte hänvisa till den, sorry) är bland det värsta jag läst. Hur är det möjligt att två vuxna människor kan kommunicera så med varandra via chatt? Stefan som känslomässigt beter sig som en tolvåring och H*anna som inte verkar ha vett nog i sin roll som förälder och mamma att säga åt Stefan på skarpen? Tafatta försök från hennes sida att få Stefan att ändra sig och Stefan... jag vet inte vad han vill. Han verkar ha noll tanke på att faktiskt hitta en gemensam lösning och verkar sådär äckligt auktoritär i sin föräldraroll som bara en riktigt dysfunktionell människa kan vara. Oavsett hur rättegången går hoppas jag att döttrarna får läsa detta i framtiden och kan känna sig starka i att inget barn är tvingad att ha en relation med en förälder bara för att den råkat sätta en till världen. Är äcklad.

Aktbilaga 163, del 1, 6 maj-18.

NU är det inte långt kvar till mordet.

Det är tydligt att han inte tål att bli emotsagd och att hans sätt att hävda att han vill prata med barnen för att hitta lösningar, gäller bara att acceptera hans lösning. Med "avveckla" kaninerna blir man orolig över att han menar att de ska avlivas.

Men fr a verkar det som att H*annas vilja att skiljas och barnens sätt att agera får honom att brisera. Han verkar inte klara av situationen och tolkar barnens agerande som att de avvisar honom; att de inte vill ha honom.

Minns att han en gång skrev "skämtsamt" i en geologg om att lägga hoppråttorna på grillen.

Han verkar ju inte diskutera frågan på allvar med tjejerna, utan deras förslag kallar han "strunta i frågan". Jag tycker att H*anna trots sitt av och till dåliga mående visar mycket större mognad och hanterar frågan på ett bra sätt.

sid 48 (46)
"[...]Jag har nu tröttnat och markerat var exakt de får gå och stå. Vid överträdelse så är de inte längre välkomna att ha kaniner i min trädgård. Buren kommer att tas ort samma dag. Jag kommer inte att tillåta avvecklingen ens till nästa dag."

Hela diskussionen/bråket fortsätter med att SD skriver:
SD:"Kan de bo hos dig kommande vecka?"
SD:"Jag vill inte ha dom här".
HD:Va!
SD:"Råttorna får gärna flytta till dig i morgon."
SD:"Barnen är välkomna att bo här när de vill prata och samarbeta.
SD:"Kan dom bo hos dig nu?"

sid 50 (48)
[...]
SD"Jag har bestämt att de får vara där om de sköter sig". Annars ej"
[...]
sid 58(56)
(min fetning)
[...]
SD: De ger inte respekt. Då har de valt bort mig. Precis so. Ja jag sa när du meddelade mig att du ville skiljas.
Citera
2020-02-23, 14:32
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jag undrar samma, om man trycker på pilen så börjar den ladda ner och det tar en evighet samt ryms inte riktigt i min telefon (har testat). Finns det något sätt att läsa online via iphone? Någon som vet?

Mycket lusigt. Jag kör iPhone och det funkar bra för mig att läsa direkt online.
https://imgur.com/a/0e6HjHQ
Citera
2020-02-23, 14:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Har läst igenom all kommunikation mellan Lena och Stefan och det var synnerligen påfrestande och närmast nedbrytande. Svårt att inte bli påverkad.

Min uppfattning och sammanfattning är som följer:

Deras förhållande har pågått i 6-7år. Hanna har varit psykiskt sjuk en längre period. Stefan har under denna period lovat Lena att hon är den han vill ha och leva tillsammans med för resten av livet. Detta återkommer Lena till om och om igen mellan våren 2017 fram till sin död i sina digitala kontakter med Stefan. Våren 2017 avslöjar Lena förhållandet för den svikna och chockerade Hanna som själv uttrycker till Lena i ett brev att hon uppfattade Lena som sin vän, men vill inte ha vidare kontakt med henne. Hon och Stefan ska försöka rädda äktenskapet, samtidigt som han fortsätter ligga i hemlighet med Lena, trots att han lovat Hanna att avbryta kontakten med densamma.

Detta ger Lena ett utpressningsövertag över Stefan. Stefan ligger bara med Lena på egna villkor, och sätter upp ramar för Lena om och hur deras vänskaps- och sexuella relation ska kunna förtsätta eller inte och därför måste avslutas. Exp. vill han informeras om hon går in i en ny sexuell eller känslomässig relation med någon annan. Hon får inte heller göra några synliga kontaktförsök i förhållande till honom, så hans hustru kan upptäcka hans dubbelspel på nytt. Går Lena utanför dessa regler, avvisar, och blockerar han hennes kontaktförsök. Lena reagerar mycket starkt på detta avvisanden både enskilt men även i offentliga grupp-sammanhang inom geo-catching. Hon upplever det som att hon ensam får ta smällen av affären och att den kommit till vissas kännedom där hon framstår som syndabock. Hon är också upprörd över att Stefan och Hanna i offentliga sammanhang framstår som a happy Couple. Något Hon känner är ett slags skådespeleri som hon hånar pga hyckleriet.

Lena beter sig gränslöst svartsjuk och menar att hon behandlas som reserv och hora, ju mer Stefan försöker backa ur förhållandet. Stefan är oftast avvisande och negativ, men manipulerar henne mellan varven med något positivt besked som håller henne stången från att omedelbart avslöja saken för hans hustru.Vid ett tillfälle ska han döda både henne och lille A, och han talar om blodutgutelse. Frågan är vem han ska välja först?

Om inte Stefan kommer och träffar Lena och ligger med henne, eller har social samvaro med henne får han ökade hot om avslöjande för Hanna. Lena är i ett sådant uppenbart känslomässigt underläge i förhållande till honom, att hon måste vidta tvångsmetoder för att hon ska få del av hans tid. Förnedringen är närmast total, och hon kan inte släppa att han utnyttjat, kränkt, svikit och sårat henne djupt. Stefan höll inte vad han lovat och hon är en spillra vars drömmar krossats. Kan inte tolerera att bli övergiven och äta smulorna från golvet.

Detta förstår jag som det stora avvisandet och traumat. Att hon är träl och slav medan Hanna vann pokalen. Denna förlust vägrar hon acceptera och förmår inte bearbeta. Hämnden blir att hon i slutet av februari 2018, skickar ett brev till Hanna, där hon avslöjar deras fortsatta relation och att Stefan är opålitlig och inte värd Hannas tillit m.m.

Stefan och Lena delar mycket korrespondens Lenas sista år i livet som handlar om krig, att vinna eller förlora och andra maktpositioneringar. Inklusive berör att Stefan hotar henne för att hon hotar avslöja affären. Han kontrollerar och manipulerar henne känslomässigt, för att få äta och behålla kakan tills han inte längre vill. Då ska hon bara negligeras och dumpas som trash.

Här finns bara destruktivitet, sorg, smärta, besvikelse, svek, besatthet och hat. De kallar båda varandra för pykopat och narcissist. Och Lena skickar mycket hjärtan, hon blottar sig totalt samtidigt som hon ger uttryck för att hon vill bli värdigt, varmt och milt behandlad av Stefan.

Stefan och Hanna har gått i familjeterapi och uppmanats av professionella att avbryta all kontakt med Lena och sluta dela gemensam geocaching plattform, enligt Stefans version.

Mycket bra sammanfattning av hur det var det sista året innan mordet mellan SD och LW.
Citera
2020-02-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
"Deus ex machina" moment ?
Länk: Deus ex machina
Mannen bakom SD får träda fram och säga hur skådespelet slutar

Undrens tid är nog förbi.
Citera
2020-02-23, 14:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte alls. Hon beter sig precis som en medberoende av en psykopat förväntas bete sig. Hjärntvättad. Vad varken LW eller SD visste då var att HD var förälskad i Sillen, tror jag.

SD kanske anade då HD blivit så aktiv inom caching efter skilsmässoansökan och under HDs fria barnveckor. Nu var det han som var bunden vid hemmet medan HD roade sig. Om det tyckte han INTE. T.ex. ville han bli av med barnen.

Nej inte alls. Hon beter sig inte bara som en medberoende av psykopat. Har du ens läst SD och LW:s chattar?

Det kan du omöjligt ha gjort.

Kan folk läsa alla chattar innan ni svarar oss som läst dem? Tror knappast du vet bättre om vad SD och LW sagt och gjort mot varandra än vi som läst chattarna gör. Trist att du svarar att vi har fel när du uppenbarligen inte ens läst materialet.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-23 kl. 14:49.
Citera
2020-02-23, 14:43
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Stäng av javascript i telefonen när du ska gå in på minifil så slipper du problemen.

I mitt fall (iPhone) funkade Adblock plus for safari från appstore. Inga problem efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in