Citat:
Det komiska i tråden blir ju hur med den fanatiskt religiösa övertygelsen, de troende tar sig rätten att förlöjliga och vara nedsättande mot dem som har en annan uppfattning/inte köper alarmismen.
Där även bristfälliga vetenskapliga rön beställda med en agenda, satts på en piedestal och med tvångsmässig tros anda och ses som den enda sanningen.
Massiv påverkan från "inge vidare opartisk media" sköljer över oss och grupptillhörigheten styr alldeles för många, med klassiskt fårskocksbeteende äter man allt som serveras, och kritiskt ifrågasättande ligger sedan länge i dvala. Jag har inget facit - men de har inte ni troende heller!
Många ser "varmaste Januari på 140 år" som ytterligare bevis på klimathotet - var det inte Alaska som var kallare än någonsin nyss, eller när hade vi en varm och solig midsommar sist? - är det då bara undantaget som bekräftar regeln?
Påminner lite om de som fortfarande försvarar massinvandring och öppna gränser - mina 50cent : Ni är fett lurade!
Där även bristfälliga vetenskapliga rön beställda med en agenda, satts på en piedestal och med tvångsmässig tros anda och ses som den enda sanningen.
Massiv påverkan från "inge vidare opartisk media" sköljer över oss och grupptillhörigheten styr alldeles för många, med klassiskt fårskocksbeteende äter man allt som serveras, och kritiskt ifrågasättande ligger sedan länge i dvala. Jag har inget facit - men de har inte ni troende heller!
Många ser "varmaste Januari på 140 år" som ytterligare bevis på klimathotet - var det inte Alaska som var kallare än någonsin nyss, eller när hade vi en varm och solig midsommar sist? - är det då bara undantaget som bekräftar regeln?
Påminner lite om de som fortfarande försvarar massinvandring och öppna gränser - mina 50cent : Ni är fett lurade!
Enstaka månader
Att den globala medeltemperaturen i januari 2020 var rekordhög är ett tecken, men i sig inget bevis, eftersom vi vet att den "slumpmässiga" variationen från månad till månad är stor. Även variationen från år till år är stor.
Kanske kan man säga att det rekordvarma januari gör nedkylningen som GWPF och GWPF-svansen vid flera tillfällen skrivit om (refererande till Valentina Sharkova som enda källa) att den ska inträffa, nu senast vid årsskiftet 2019/2020, osannolik?
Hur kan man avfärda att den globala medeltemperaturen ökar med ca 0,18-0,20°C/årtionde?
Att den globala medeltemperaturen ökat med ca 0,18-0,20°C/årtionde, mätt utgående från t.ex. 11 års medelvärden av den globala medeltemperaturen, är svårare att avfärda.
https://imgshare.io/image/200222-copernicus-1979-2020.QQiMy
–