2020-02-23, 13:21
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och du har alltså ingen kunskap kring att virus rekombinerar helt naturligt

Detta virus kan omöjligt vara naturligt, och efterssom du och dina likar i tråden har såna problem att inse det uppenbara så får jag väl lov att highligta detta tills ni får in det i era tröga skallar tänkte jag.

Citat:
As the science authors of the paper explain in the full text, “This furin-like cleavage site… may provide a gain-of-function to the 2019-nCoV for efficient spreading in the human population.” (Emphasis added)

Further, the science paper finds that there is no known viral ancestry to the CoVid-19 coronavirus, meaning it did not evolve from nature. It was engineered, and the science paper authors also state that the virus contains elements from MERS, stating, “Before the emergence of the 2019-nCoV, this important feature was not observed in the lineage b of betacoronaviruses.”

Citat:
The following graphic from the published study shows some of the S-protein sequences found in the CoVid-19 “Wuhan” coronavirus which share a nearly identical pattern with MERS-CoV, but not with any previous ancestry of “lineage b” type coronavirus

IMAGE

Citat:
The new feature engineered into the Wuhan coronavirus has, “the potential to cleave specifically viral envelope glycoproteins, thereby enhancing viral fusion with host cell membranes,” conclude study authors.

This feature results in, “higher pathogenicity, pronounced neural symptoms and neurotropism in infected chickens,” according to the paper.
That means, essentially, it kills more easily and causes nervous system damage while infecting nerve cells. Note that many of the human victims in China appear to suffer seizures and a total, almost instantaneous nervous system shutdown, literally collapsing in seconds.

Hur uppenbart ska det vara för att ni nötter ska inse? Artikel i Aftonbladet?

Peer-reviewed forskning duger ju inte ens åt er. Kan det vara att ni helt enkelt inte förstå engelska?

Kan ni försöka sakligt för en gångs skull kanske?
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-23 kl. 13:25.
Citera
2020-02-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar man på grafer från tidigare pandemier (exempelvis Spanska sjukan) så ser man att peaken i en viss stad/visst land inte är mer än 2-4 veckor lång. Det är ett explosivt förlopp, där upp mot 50-75% av befolkningen smittas och 1-2% dör.

Detta är faktiskt det enda som kan stoppa det hela. Troligvis är det detta vi har sett i Wuhan, och nu kanske det börjar lätta där. Siffrorna över smittade och döda är sannolikt i de proporioner som jag beskriver ovan, naturligtvis är Kinas siffror rent utsagt trams. Verkligheten ligger 50-100 ggr högre.

Sen brukar det vara en förskjutning på 3-4 veckor till nästa land, och ytterligare 3-4 veckor till andra kontinenter. Så jag tippar på att Japan och Sydkorea kommer att vara riktigt illa ute runt 10/3, och Sverige kommer sitta i klistret i början av april. Planera för detta.

Jag noterar. Sverige "sitter i klistret" i början av april och inte i mitten av februari, enligt dina tidigare prediktioner. Om 1,5 månad får vi se vad du menar med att "sitta i klistret".
Citera
2020-02-23, 13:23
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Detta virus kan omöjligt vara naturligt, och efterssom du och dina likar i tråden har såna problem att inse det uppenbara så får jag väl lov att highligta detta tills ni får in det i era tröga skallar tänkte jag.

IMAGE

Hur uppenbart ska det vara för att ni nötter ska inse? Artikel i Aftonbladet?

Peer-reviewed forskning duger ju inte ens åt er. Kan det vara att ni helt enkelt inte förstå engelska?

När ska du fatta att Natural News inte är en trovärdig källa? Pappret den hänvisar till säger absolut INGENTING om att det är ett biologiskt vapen. Sluta sprid skit nu.
Citera
2020-02-23, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var ett väldigt dåligt biovapen i sådana fall. Det är nog inte någon som är kunning som tror på detta.

Bara massa klick-horor till journalister som skriver om sånt.

Men herregud, vad är det för fel på er? Biovapen är en realitet, och etniska sådana fullt möjliga i teorin enligt expertis numera.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethnic_bioweapon

Dags att lukta på kaffet nu. Sciencedirect sysslar inte med konspirationsteorier utan publicerar vetenskapliga rapporter!
Citera
2020-02-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jodå uppgifterna kommer främst från Dr. Francis Boyle som tog fram det internationella avtalet för förbud av biostridsvapen. Han har lusläst en massa vetenskapliga artiklar om viruset där det framkommer hur det gått till.

Min spekulation: Biovapnet var inte färdigt ännu men personal på Wuhan Institute of Virology drygar ut lönen genom att sälja försöksdjur (bl.a. fladdermöss) på den omtalade marknaden där allt "började".
Dryga ut lönen med att sälja fladdermöss... HAHAHA 😂 nu får du väll ändå ge dig, är du seriös?!
Citera
2020-02-23, 13:26
Medlem
Detta bara sen ca. 09 i morse!

12:01: 1 new death in South Korea. (Source)
11:55: 19 new cases in Italy. (Source)
10:54: 1 new death in Japan. The man, who was in his 80s, was a passenger on the Diamond Princess cruise ship. (Source 1, Source 2)
10:25: 8 new cases in Hokkaido Prefecture, Japan. (Source)
09:53: 15 new cases and 3 new deaths in Iran. (Source)
09:25: 2 new cases in Aichi Prefecture, Japan. (Source)
09:19: 34 new cases in Italy. (Source)
08:58: 1 new case in Chiba Prefecture, Japan. (Source)
Citera
2020-02-23, 13:28
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
När ska du fatta att Natural News inte är en trovärdig källa? Pappret den hänvisar till säger absolut INGENTING om att det är ett biologiskt vapen. Sluta sprid skit nu.

Försök att vara saklig tack. Vad är det som inte stämmer?
Citera
2020-02-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Vad exakt syftar du på? Ge mig något konkret.

Att viruset har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar och kanske även mer, är illa nog. Att den smittar utan att bäraren visar symtom är illa nog. Att den tar experter med förvåning över hur det sprids är illa nog och att vi i Sverige sitter och blundar för detta, är illa nog!

Ett fall av 77,000 har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar. Resten har inte det. Puckeln ligger på 3-7 dagar.
Citera
2020-02-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Dryga ut lönen med att sälja fladdermöss... HAHAHA 😂 nu får du väll ändå ge dig, är du seriös?!
Nej, men kottar kanske, finns ett visst högt värde i dessa, används inte bara i mat.
Citera
2020-02-23, 13:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Italien klämmer till rejält också. 53785 personer är satta i karantän i 10 städer/byar nära Milano.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Europe#Italy
https://www.bbc.com/news/world-europe-51602007

Mr Conte said it would now be forbidden to enter or leave the outbreak areas, unless special permission was granted.

All school and sports activities have been suspended in those areas, including several Serie A football matches due to take place on Sunday.

Police, and if necessary the armed forces, will have the authority to ensure the regulations are enforced.

Detta altså i Italien.... Det hela börjar sannerligen likna en skräckfilm.
Citera
2020-02-23, 13:33
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jodå uppgifterna kommer främst från Dr. Francis Boyle som tog fram det internationella avtalet för förbud av biostridsvapen. Han har lusläst en massa vetenskapliga artiklar om viruset där det framkommer hur det gått till.

Min spekulation: Biovapnet var inte färdigt ännu men personal på Wuhan Institute of Virology drygar ut lönen genom att sälja försöksdjur (bl.a. fladdermöss) på den omtalade marknaden där allt "började".

Jag tror inte att forskarna är så idiotiska att de säljer försöksdjur till marknaden.

Jag tror mer på ett misstag i ett vaccinlab.

Det är inte säkert att smittan kom från marknaden. Men marknaden satte fart på smittan. IKEA KAMPRAD postade en intressant artikel tidigare idag. Har även läst ett par artiklar om att det inte är nytt Corona virus utan väldigt likt tidigare upptäckta Corona virus.
Citera
2020-02-23, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag kan förstå dem ja, samma som många andra. Mina slutsatser är oxå desamma. Men för er som inte kan förstå så har ni förklaringen här.

https://www.naturalnews.com/2020-02-19-covid-19-coronavirus-found-to-contain-gain-of-function-for-efficient-spreading-human-popu lation.html

Har du läst hela rapporten och konstaterat att den återgivits korrekt här? Kommer bara åt det abstrakta. Det förekommer ofta att man misstolkar för att gagna den egna agendan. Naturalnews är en konspirationssajt, men man ska för den delen inte kasta ut ungen med badvattnet.

Man behöver läsa hela rapporten för att kunna konstatera om denna tolkning är en korrekt återgivning av innehållet. Personligen misstänker jag att det faktiskt är det denna gång, det är inte första gången som forskare påpekar märkligheter med detta virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in