2020-02-22, 23:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Du menar att Sten Flygare och hans sydafrikaspår är byggt på luftslott. Vad menar du med det?

Hans tvärsäkra utpekande av Arlandagubben som Eugen de Kock blev ingen succé .
Citera
2020-02-22, 23:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är enorm skillnad på de gala PUs sätt att jobba och nuvarande. Man kan förstå att det finns misstro givet historien med de har helt enkelt inget val längre. I det stund de slog in på systematikens och förnuftets väg fanns ingen återvändo.

Lär mig. Din teori är otroligt bra på så sätt att den passar bra in på det KP sa i veckan. Men hur kom du fram till allt? Var kommer idéerna ifrån? 23 beväpnade spanare?
Citera
2020-02-22, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hans tvärsäkra utpekande av Arlandagubben som Eugen de Kock blev ingen succé .
Kom man fram till att den i Arlanda inte var EDK?
Citera
2020-02-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ja det är rakt igenom demagogiskt TRAMS helt utan faktaunderlag.

Istället för attt leda i bevis brister man ut i fria fantasier...

Det får vi ju se när åklagaren lättar på förlåten om några månader. Har polisen tagit ett beslut som gjorde att skandiamannen inte blev granskad som han skulle så borde det framgå av dokumentationen.
Citera
2020-02-22, 23:38
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Kom man fram till att den i Arlanda inte var EDK?

Ja gubben talade svenska
Citera
2020-02-22, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ja gubben talade svenska
Har för mig att bara han i röd keps sa någonting.
Citera
2020-02-22, 23:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja du. Googla du lite så skall du finna bekräftelse men trollen kommer att framhärda ändå och personargument som du försöker med är ogiltiga.

Inse att efter 10 års kamp har alla troll som kört alla fula trix som finns gått i väggen. Vem som visat sig ha på fötterna är klarlagt. Det är jag. När pu kan följa upp aktivt finns inga möjligheter att det skall spåra ur.

Uppenbarligen är det inte klarlagt vem som hade på fötterna... Har du rätt när de släpper presentationen ska jag vara den första att säga "snyggt jobbat". Men det är svårt att säga du har rätt nu innan vi fått veta.
Citera
2020-02-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag har inga problem med det du skriver utan tror att det är riktigt, så mig behöver du inte övertyga.

Klart är många övertygade om det. Jag säger ju bara vart helheten lutar inte exakt hur svaret ser ut som de otaliga som är säkra på sitt case och bänder på fakta för att få ihop det.

Nämnde tidigare att skottordningen är den omvända och att andra torgför det idag. Det var oundvikligt.....

När PU talar om en begränsad konspiration och kan föra den till mordplatsen finns inte många möjligheter kvar. Då kan vi glömma alla som inte kan bindas till omgivningen och ensamma hur galna de än är. Den kan bara finnas i dunklet kring avbruten knarspaning och påstådda Barbrogruppen etc.
Citera
2020-02-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ja gubben talade svenska

Men att dom lyckades identifiera Arlanda-gubbarna var ändå Kerstin Skarps största insats och även om det inte var EDK så ledde det ju fram till det som KP jobbat med sedan 2017.
Citera
2020-02-22, 23:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

SVT hade hela råmaterialet. Dör pratar mannen svenska och uppger till och med personnummer
Citera
2020-02-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Det får vi ju se när åklagaren lättar på förlåten om några månader. Har polisen tagit ett beslut som gjorde att skandiamannen inte blev granskad som han skulle så borde det framgå av dokumentationen.

"Redan 1991 gjorde veckotidningen Proletärens Olle Minell en gedigen genomgång av de många underligheter, som sammantagna enligt honom tydde på att Skandiamannen (i fortsättningen S-m) var delaktig i mordet.

Faktum är att starka misstankar på ett mycket tidigt stadium riktades mot S-m; både från Skandias säkerhetschef Per Häggström och kriminalinspektören Erik Skoglund, som på uppdrag av mordutredningen kartlägger vad som förevarit i Skandia-huset under mordkvällen. Även Skandias personalchef Roland Bergström, som blev uppringd av S-m dagen efter mordet angående klockslaget (23.19) för dennes utstämpling, har uttryckt misstänksamhet.

Säkerhetschefen Häggström planerade en kontroll av SM:s arbetsplats, för att “leta efter vapenfett och vapendelar”. Kontrollen blev aldrig av, något som Häggström senare sagt att han ångrar

Kriminalinspektören Erik Skoglund delar Häggströms misstankar om S-m:s delaktighet. Men då han återkommer efter sin sommarsemester avpolletteras han från utredningen. Hans Holmér påstår att han anser att S-m är “en elefant i en porslinsaffär”. Förmodligen menar han att S-m är en mytoman, och därför inte intressant för utredningen. Inte som vittne heller. S-m skall ej ägnas något intresse. Intresse ska ägnas PKK, och inget annat.

https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2020-02-22, 23:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Birgitta Wennerling som påstods ha sett Eugene de Kock vid Grand tyckte sig se samma gubbe vid Slussens T-bana andra. Men den senare delen ingick inte i teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in