Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-19, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Wedin?
Ja.
Citera
2020-02-19, 21:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
KP är en intelligent man. Han förstod på förhand att media skulle skriva spaltmeter om SE på grund av sitt uttalande igår.

Det tyder på att det faktiskt är SE det handlar om. Annars hade man försökt undvika att exponera honom via media. Tror jag. För de här två dagarna har tagit hårt på de efterlevande runt SE.

Om KP presenterar någon annan som ansvarig, så tror han att SE är oskyldig, då gör han sig just nu medskyldig till ett karaktärsmord via media.
Citera
2020-02-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Man har förhört mannen på cypern som gjort bort sig.

Det är intressant. Är det då Sydafrika spåret som blir aktuellt? Eugen?
Citera
2020-02-19, 21:37
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
KP är en intelligent man. Han förstod på förhand att media skulle skriva spaltmeter om SE på grund av sitt uttalande igår.

Det tyder på att det faktiskt är SE det handlar om. Annars hade man försökt undvika att exponera honom via media. Tror jag. För de här två dagarna har tagit hårt på de efterlevande runt SE.

Om KP presenterar någon annan som ansvarig, så tror han att SE är oskyldig, då gör han sig just nu medskyldig till ett karaktärsmord via media.

Om han är intelligent, vad är då syftet med detta utspel? Att locka fram fler människor som har uppgifter om SE?
Citera
2020-02-19, 21:39
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja.
Så vilken av teorierna som innefattat Wedin genom åren är det som gäller.
Sydafrika eller Stocklassas perukbärande Israel?
Citera
2020-02-19, 21:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Om han är intelligent, vad är då syftet med detta utspel? Att locka fram fler människor som har uppgifter om SE?

Jag tror Palmegruppen anser sig ha löst mordet. Att det bara är pappersarbetet kvar.

Då gör man detta uttalande för att förbereda oss, och som en sista chansning dra hem några extra tips om SE. När spelet är över kanske någon slutar tiga.

Jag tror fortfarande CA är skyldig. Men har de nåt tungt på SE så svänger jag säkert.
Citera
2020-02-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ska bli intressant hur ett motiv mot Lisbeth Palme presenteras. Några har funderat om det skulle kunna röra sig om att hon varit inblandad i någon typ av vårdnadstvist i sitt yrke som barnpsykolog. Vad jag minns hittades inget som pekade i den riktningen.

Om SE är GM måste OP haft vapnet. 😁

Jag har varit inne på detta med vårdnadstvisten tidigare.
I något avsnitt av palme podden uttrycker sig Dan som att detta är belagt och att dom ska återkomma om tvisten i senare avsnitt, vilket dom inte har gjort. Jag har dock inte haft tid att leta upp avsnitt igen.
Kan det vara så att SE kände Alf Enerström och att allt handlar om dennes son Ulf?

Lp: - Jag sköt Palme.
Citera
2020-02-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Det jag har svårt att förstå vad gäller SE som gärningsman är hur i hela fridens namn han kunde veta att det var paret Palme som gick där längre framför honom när han gick ut från Skandia? Har man kolla upp om SE fick telefonsamtal till sitt kontor? Var det någon som tipsade honom? Hade han ens telefon på sitt kontor. Visst, det är jättemånga egendomliga detaljer i fallet med SE, som på många sätt misstänkliggör honom och hans agerande, men ändå... Hur kunde han veta? Finns det inte vittnesuppgifter som säger att paret Palme troligtvis var förföljda så fort de lämnat bion?

Så här enkelt är det: Åklagaren har inget som håller. Deras sk gärningsman är ett spöke.
Och det vet dom.

Till våren, när alla väntar på åtal kommer åklagaren säga Vi är tvungna lägga ner utredningen då det inte håller till åtal

På detta vis får dom folk att tro att dom lagt tid och pengar på Palme utredningen.
I själva verket har dom suttit och rullat tummarna och druckit kaffe.

För seriöst. Vem tror egentligen på åtal och fällande dom??
Citera
2020-02-19, 21:42
Moderator
pbos avatar
Citat:
Det jag har svårt att förstå vad gäller SE som gärningsman är hur i hela fridens namn han kunde veta att det var paret Palme som gick där längre framför honom när han gick ut från Skandia? Har man kolla upp om SE fick telefonsamtal till sitt kontor? Var det någon som tipsade honom? Hade han ens telefon på sitt kontor. Visst, det är jättemånga egendomliga detaljer i fallet med SE, som på många sätt misstänkliggör honom och hans agerande, men ändå... Hur kunde han veta? Finns det inte vittnesuppgifter som säger att paret Palme troligtvis var förföljda så fort de lämnat bion?
SE kan ju ha varit precis i dörren när paret Palme passerade. Han öppnar dörren, går efter en stund sedan ifatt och drar upp revolvern han av något helt annat skäl har i rockfickan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Så vilken av teorierna som innefattat Wedin genom åren är det som gäller.
Sydafrika eller Stocklassas perukbärande Israel?
Sydafrika. Är mindre imponerad av Stocklassas bok.

Heheho?
Citera
Medlem
Citat:

Det finns någon teori om att Engström ska ha varit ute och ätit på restaurang på arbetstid och då passerat grand ca kl 21 (samma tid som makarna Palme gick in på bion).

Då skulle Engström kunnat observerat att Palme gick på bio. Kollat när bion slutat. Sen bara gått in på sitt kontor och väntat tills paret kom ut.
Citera
2020-02-19, 21:43
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:

Tja, antingen så är SE hitman i en konspiration eller så såg han Palme av en slump när han gick ut från Skandia (fullt beväpnad med skarpladdad revolver) och tog tillfället att knäppa honom. Båda alternativen känns hyfsat osannolika om man säger så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in