2020-02-22, 18:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Manipulerat henne till psykiatriker.
Manipulerat henne till att förlora mångmiljonbostad.
Manipulerat henne att fortsätta dricka.
Manipulerat henne genom att ringa till och anmäla henne till socialtjänsten, så han framstod som bror duktig i domstolen.
Manipulerat henne att gå ner sig totalt och inte ens klara av ett ENDA överklagande.
Dessutom en lång förundersökning mot honom gällande misshandel av henne, men han har gråtit i media och till poliser, åklagare att han är utsatt av henne vilket med detta åtal visar att han ljuger.
Ja, jag skrev ju att du verkar kort i roten när en misstänkt gärningsperson inte får misstänkas. Du förbättrar inte din status direkt...

Nej. Karin har likt andra alkoholister supit bort sina barn och sitt jobb - bedömt av rättsinstanser.

Tragiskt nog verkar hon inte begripa att hon har ett eget ansvar och såna som dig bejakar tillståndet:
KL det eviga stackars offret som söp redan innan skilsmässan.
Citera
2020-02-22, 18:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tycker Henrik ska betala henne halva värdet av lägenheten som hon har rätt till. Han pekade ut henne och smutskastad henne på olika ställen och som jag tror så hade han ekonomiska motiv. Han ville få henne inlåst, slippa betala halva lägenheten och dessutom få bort henne från barnen.

Han är en manipulativ människa som utnyttjar och sparkar på en människa som redan ligger och likaså många andra användare i tråden. Den mest vidrigaste personen i tråden har varit Timeout. Hens vidriga frossande i Karin har varit vedervärdig.

Vi är några få som fått ohyggligt mycket skit i tråden för att vi trott på Karin och försökt balansera tråden. Så fort vi ens nämnt att Henrik borde granskas så har folk blivit vansinniga.

Jag håller helt med!
Citera
2020-02-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag skrev ju att du verkar kort i roten när en misstänkt gärningsperson inte får misstänkas. Du förbättrar inte din status direkt...

Nej. Karin har likt andra alkoholister supit bort sina barn och sitt jobb - bedömt av rättsinstanser.

Tragiskt nog verkar hon inte begripa att hon har ett eget ansvar och såna som dig bejakar tillståndet:
KL det eviga stackars offret som söp redan innan skilsmässan.

Tragiskt nog gick många på vad HOL sagt till media, jurister, åklagare. K har framställts fult och falskt av honom och nu kommer facit på tredje vändan anstiftan som inte existerar. Hans suspekta liv bör granskas i varenda söm speciellt anledningen till att grovt kriminella vill ta död på honom.
Att du kör med invektiv visar på att dina argument tryter i detta fallet, och faktum är att din tes är totalt felaktig. I detta fallet handlar det om mordförsök på en advokat inte K liv som du ältat om och om igen. Att hamna i fyllecell är inte riktigt samma som mordförsök, så återkom med relevans.
Citera
2020-02-22, 18:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Manipulerat henne till psykiatriker.
Manipulerat henne till att förlora mångmiljonbostad.
Manipulerat henne att fortsätta dricka.
Manipulerat henne genom att ringa till och anmäla henne till socialtjänsten, så han framstod som bror duktig i domstolen.
Manipulerat henne att gå ner sig totalt och inte ens klara av ett ENDA överklagande.
Manipulerat henne att framstå som att ljuga då hon fick hjärnblödning pga hans misshandel.
Dessutom en lång förundersökning mot honom gällande misshandel av henne, men han har gråtit i media och till poliser, åklagare att han är utsatt av henne vilket med detta åtal visar att han ljuger.

Jaa, om man ska vara lite neutral, objektiv, balanserad och rättvis, så är säkerligen åtminstone några av de punkterna tänkbara.

HOL är säkerligen inte helt vit/ren själv.
Citera
2020-02-22, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Tragiskt nog gick många på vad HOL sagt till media, jurister, åklagare. K har framställts fult och falskt av honom och nu kommer facit på tredje vändan anstiftan som inte existerar. Hans suspekta liv bör granskas i varenda söm speciellt anledningen till att grovt kriminella vill ta död på honom.
Att du kör med invektiv visar på att dina argument tryter i detta fallet, och faktum är att din tes är totalt felaktig. I detta fallet handlar det om mordförsök på en advokat inte K liv som du ältat om och om igen. Att hamna i fyllecell är inte riktigt samma som mordförsök, så återkom med relevans.
KL är lika ful oavsett om inte bevisningen räcker för anstiftan - och likt andra misstänkta granskas en person av media som grips - likt henne.
Sina domslut och lobbar står hon för själv.

Hon ville tydligen ha uppmärksamhet då hon intervjuades.

HOL har överhuvudtaget inte uttalat sig om KL som person. Att hon utreddes som misstänkt får du gnälla på ÅK och hon har varit på tapeten förut via den som anmälde henne 2015.
Det vore mer märkligt om hon inte utreddes.
Citera
2020-02-22, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, om man ska vara lite neutral, objektiv, balanserad och rättvis, så är säkerligen åtminstone några av de punkterna tänkbara.

Som dig menar du? 🤣

KL söp och skämde ut sig på stan. Förlorade barnen. Tragiskt och tyvärr inte den enda.
Citera
2020-02-22, 19:02
Medlem
I åtalet mot Billy, hur kommer förhören se ut i fupen tror ni?
HOL berättar om sin konflikt med KL?
HOL:s vänner berättar om konflikten HOL/KL?
KL berättar sin teori om den högt uppsatte gangstern som hon misstänker?
Billy berättar ingenting?
Citera
2020-02-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Verkligen inte. Det bör utredas varför grovt kriminella vill ta död på HOL. Typen kriminella som måste ha en anledning till detta mordförsök. Tidigare mordförsök bör varit samma krets. K hade helt rätt när hon uttalade sig i förhör om vilka som kan tänkas ligga bakom det här brottet. Men han såg ju till att förstöra och förgöra varenda ord hon sagt. Att man inbillar sig att en person som har stor juridisk kunskap och som inte ens kunnat skriva en överklagan i tid och som haft en hjärnblödning som påverkat hennes förmåga skulle ligga bakom ett så avancerat grovt brott som anstiftan är fanimej löjligt och pinsamt. Åklagaren bör förpassa sig till annat yrke. Man går inte upp med häktning om vad en fd make sagt.
Citera
2020-02-22, 19:46
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Det bör utredas varför grovt kriminella vill ta död på HOL. Typen kriminella som måste ha en anledning till detta mordförsök. Tidigare mordförsök bör varit samma krets. K hade helt rätt när hon uttalade sig i förhör om vilka som kan tänkas ligga bakom det här brottet. Men han såg ju till att förstöra och förgöra varenda ord hon sagt. Att man inbillar sig att en person som har stor juridisk kunskap och som inte ens kunnat skriva en överklagan i tid och som haft en hjärnblödning som påverkat hennes förmåga skulle ligga bakom ett så avancerat grovt brott som anstiftan är fanimej löjligt och pinsamt. Åklagaren bör förpassa sig till annat yrke. Man går inte upp med häktning om vad en fd make sagt.

Nu har ju polisen utrett den grovt kriminelle Billy & Co och deras evtl koppling till HOL så den utredningen behöver du nog inte efterlysa.

Hur kommer sig det att KL har så god inblick i vilka tungt kriminella som vill HOL illa tror du? Vem har berättat för henne om dessa kriminella individers planer så hon har så mycket på fötter att lägga fram en helt egen teori?

Och 48 000-kronorsfrågan är hur kan man vara så jäkla korkad att man sitter i filmad intervju och säger att man misstänker en viss person som är farlig nog att anstifta ett mordförsök på barnens far?

Det har stört mig mest med intervjun.

Igen, VARFÖR sitter hon och meddelar hela kriminella Sverige att hon misstänker vem som ligger bakom?!

Hon utsätter sig ju för en fruktansvärd risk och så mycket lär hon veta om kriminella att det inte är ett smart drag och högst opassande i sammanhanget också.

Nä hörni, det är för mycket som skaver och som talar emot att hon inte är inblandad i detta.
Senast redigerad av Avel 2020-02-22 kl. 19:52.
Citera
2020-02-22, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och 48 000-kronorsfrågan är hur kan man vara så jäkla korkad att man sitter i filmad intervju och säger att man misstänker en viss person som är farlig nog att anstifta ett mordförsök på barnens far?

Det har stört mig mest med intervjun.

Igen, VARFÖR sitter hon och meddelar hela kriminella Sverige att hon misstänker vem som ligger bakom?!

Hon utsätter sig ju för en fruktansvärd risk och så mycket lär hon veta om kriminella att det inte är ett smart drag och högst opassande i sammanhanget också.

Nä hörni, det är för mycket som skaver och som talar emot att hon inte är inblandad i detta.
Men hon mådde ju så gott av att lätta sitt samvete och få peka ut nån annan än sig själv?

"– Efter en stunds övervägande kände jag att jag inte skulle må bra med mig själv om jag inte sa någonting."

Fd domaren rekommenderar skytten att hålla tyst:
"– Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det.
Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste
."

KL har inga problem att vara misstänkt så hennes hejarklack gapar helt i onödan:
"Jag skulle tro att jag är misstänkt så länge som den utredningen pågår. Konstigt vore det annars."
Senast redigerad av develi 2020-02-22 kl. 20:28.
Citera
2020-02-22, 21:26
Medlem
Den här FUPen blir intressant och kan nog ge svar eller åtminstone antyda svar på många frågor som ställts i tråden.
Citera
2020-02-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I åtalet mot Billy, hur kommer förhören se ut i fupen tror ni?
HOL berättar om sin konflikt med KL?
HOL:s vänner berättar om konflikten HOL/KL?
KL berättar sin teori om den högt uppsatte gangstern som hon misstänker?
Billy berättar ingenting?

Billy känns som en ärrad veteran i kriminella kretsar. Han säger ingenting eller kommer inte ihåg.

Vad jag förstått är det är stor chans att han kommer att frias. Hans dna/ fingeravtryck ska ha kommit dit vid tidigare tillfälle. Han har haft anledning att besöka huset. Därför han har godkänt häktningarna. Men det är bara rykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in