Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
@Glorious
I ditt inlägg avslutar du med:
”LW gick ju i psykoterapi. Undrar hur länge
hon gjort det och om psykoterapeuten
jobbade med att avprogrammera henne
från SD?”
Jag har inte hunnit se om någon mer än jag har funderat på och reagerat varför du innan avslutningen berättar om DIG och att du har tre psykopater i släkten.Det låter det som ett genetiskt arv…Har ni alla fått genomgå psykiatriska kontroller och fått diagnoser eller är det så att det är Din upplevelse att de tre är psykopater?
Det du berättar om dig med sektmedlemskap, hjärntvätt, avprogrammering o s v har ju ingenting med mordet på LW att göra. Kanske du istället bör söka kontakt med MH och diskutera liknande upplevelser om sekter eller läsa boken hon medverkat i? Manipulering Pågår. Finns att beställa för endast 95 kr
https://www.bokborsen.se/view/Harriet-Svenhard/Manipulering-P%C3%A5g%C3%A5r-Avsl%C3%B6jande-Erfarenheter-Fr%C3%A5/8188389
Det är så tragiskt att inga råd eller tips kan ta bort faktumet att LW är och förblir mördad av en väldigt kallhamrad människa. Det måste bli en RPU på SD innan dom ska beslutas och då kanske det abnorma hos SD framträder och förklarar en del av hans beteende?
Jag berättar om mig som ett svar på
nedanstående inlägg. ”Har du inte haft en nära relation/insyn med en psykopat så förstår du heller inte hur svårt det kan vara.”
Citat:
Ursprungligen postat av
idealistjavisst
jojo, så är det. De flesta som blir duperade av (ger sig i lag med) psykopater är faktiskt både intelligenta och (hög)utbildade.
Och ja hon borde ha vetat bättre. Men det är dock fortfarande ett faktum att vi inte har hela bilden varför hon inte lyckades komma loss innan detta skedde. Eventuellt samma skäl till att HD åkte på semester, syntes tajt med honom osv - hon var väl smartare än Lena/kände honom bättre så hon spelade spelet bättre. Eller hade mer tur.
Kanske också frigjort sig från alla känslor på ett sätt som Lena inte hade gjort, vem vet?
Det är precis som med att förlora någon du älskar/ha sorg - har du inte varit med om det så kan du inte föreställa dig hur smart och belevad du än är. Har du inte haft en nära relation/insyn med en psykopat så förstår du heller inte hur svårt det kan vara.
Jag berättar om hjärntvätt och
avprogrammering eftersom så många
hävdar att LW var hjärntvättad av SD.
Tack för boktipset. Jag har redan läst den,
för många år sedan.
Ja, det är tragiskt att vi inte kan rädda LW
men förhoppningsvis så kan vi öppna
ögonen på andra kvinnor som befinner. sig
i liknande situationer.