2020-02-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Nu har jag inte hunnit läsa ikapp riktigt, men tolkar jag dig rätt om din teori är att L*na gick ut på egen hand för att ställa i ordning en födelsedagscache till A och att SD visste det och överraskade henne där? Eller övertolkade jag något för att jag själv tyckte att det verkade rimligt?

Nej lite så. Eller kanske framför allt att han möter upp henne på vägen dit. Det ska ju finnas vittne som hört två personer gå och prata. Då får man in den biten också. Alternativt att han stått utanför hennes lägenhet och väntat. Fanns väl uppgifter på något sådant också som florerade i tråden tidigare.
Citera
2020-02-21, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Precis min tanke, kan han rentav fabricerat tårtinbjudan?

Ju mer man läser, desto underligare verkar allt. Jag vet inget om det tekniska, om det ens är möjligt?

SD måste ha varit vänligheten själv den sista tiden innan mordet. Han måste ha invaggat henne i säkerhet, i tron att han nu hade gått vidare och att det var ok att hon åkte iväg.

Hur kan hon annars bjuda in till tårta (frågar mig om den finns kvar, och varför skulle hon baka en sådan när sonen fyllde år dagen därpå? Hade hon inte fullt upp med de förberedelserna och hans tårta?) och fr a hur kan hon ens tänka sig att gå bakom planket med honom?

Efter allt vi läst?
Men tänker återigen på Tova, som åker hem till BIlly. Stannar kvar fastän Billy ser till att alla andra åker. Fast hon just har skrivit "att om jag överlever sommaren". Hjärntvättad skrev kompisen.

Bindningen verkar bli total. Jag försöker förstå, men det ter sig obegripligt ändå.

Generalrepetitionen kanske hade detta syfte. Att visa att hon inte kunde gå ut ensam?
Var påhittet med cachen hans egen uppfinning?

Jag förstår åklagaren nu. Mycket komplicerat allt.
Citera
2020-02-21, 16:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Det håller jag också med om. Det sistnämnda tror jag dock är rätt symtomatiskt för en förälskad kvinna som också är känslostyrd, empatisk och engagerad.

Hon var även högutbildad och medveten
om att SD är en psykopat. Hon borde ha
vetat bättre. Annars så är det bara att
googla.
Citera
2020-02-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att skydda Lena W:s rykte har under snart två års tid varit av allra högsta prioritet för dem som i tråden ondgjort sig över de Lena-kritiska inlägg som postats här. Ideliga och obefogade anmälningar för att försöka framkalla avstängningar.
Nu, i och med stämningsansökan, har 'The two faces of Eve' (läs: Lena Wesström) blivit offentligt material. Det går inte längre att sopa Lenas katastrofala omdömeslöshet under mattan.

Ang ditt avslutande stycke: Det var ju inte en gift man vilken som helst som Lena hade en sexuell relation med. Det var en man hon själv hade vigt! Det är ett oerhört brott mot kyrkans fundament och det vet alla kristna. Att trådens Örebroare hellre ville skuldbelägga SD (för att han var otrogen iom att han var gift), visar hur viktigt man ansåg det vara att försöka upprätthålla chimären av att Lena var Örebros välmenande lilla ängel. Nu har bubblan spruckit och det är nog ingen alltför djärv gissning att mer av illaluktande material kommer att sippra fram.

Kontot Schazz har visat sig vara på rätt sida om Sanningen.
Det är bra att det nu har tydliggjorts.

Jag vet inte, är det så? Jag har haft svårt att förstå proportionerna av att ha behovet att fokusera på att hitta så mycket fel på Lena, skylla på Lena utan att blanda in SD och ev hela gänget GC och kanske ändå lite mer smakfullt att ha MGM mer i fokus än offret. Det är väl det jag har reagerat på. Sen har det väl gått till överdrift ibland åt andra hållet också även om jag personligen tycker det är mer naturligt att den mesta diskussionen ligger där.
Visst kan man till viss del motivera grävandet om Lena till att försöka hitta motivet men jag har aldrig sett en tråd där man så intensivt försöker skuldbelägga offret? Varför?

Och fortfarande så är det SD som var otrogen och inte Lena, om man ska se det krasst för vad det är. Vill man blanda in Lenas brist på moral så måste man lägga det i samma vågskål som SDs. Och den som är död och mördad är Lena.

Jag skulle också vilja påstå att vi ännu inte har någon hel bild av varken deras förhållande, hur det kom till, vad de tänkte och kände och vilka trådskrivare som har mest "sanning" - fortfarande är mkt spekulation och efter egen erfarenhet och viss konklusion av det vi läst till oss nu senaste dagarna, eller? Så det vore klädsamt med lite ödmjukhet och reflekterande.
Har du någon speciell agenda, för du någons talan? mvh
Citera
2020-02-21, 16:42
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Du är tyvärr läsningsobegåvad och det är antagligen inte mycket att göra åt.
Det finns väl inget av de konton du nämner som förespråkar ett passivt beteende för kvinnor som lever under tyranni?!
För egen del har jag postumt varit oerhört kritisk till hur passiv Lena W var. Hon ville ha sex och hon tycks ha varit villig att gå hur långt som helst för att nå detta mål. Priset? -tja, det brydde hon sig inte om..

Ang min fetning i slutet:
Den här tråden visar för förståndiga kvinnor att det är viktigt att noga och nyktert granska och bedöma de signaler en charmig och uppvaktande narcissist sänder ut.

Lena W äventyrade inte bara sitt eget liv (med de konsekvenser det verkar ha medfört), utan också sina barns liv. Ett fullkomligt ofattbart nonchalant beteende! Av bara den orsaken går det att konstatera att Lena W:s narcissism inte stod SD:s långt efter.
Att under åratal välja att "sova med fienden", det kan man moraliskt naturligtvis mycket väl få göra, men när man har barn är situationen givetvis helt annorlunda.
Jag gissar därför att UW idag mår oerhört dåligt för att han inte lyckades få Lena att bli förnuftig nog till att bryta med SD. Kanske är UW också besviken på Lenas nätverk? Rimligen tycker han att Lenas väninnekör (hur stor nu den kören skulle kunna tänkas vara?) borde ha kunnat få henne till att klippa all kontakt, synbarligen dominerad av sex-dito, med den spelevink som tycks ha blivit hennes baneman.

Skall man som kvinna kunna lära sig något av det här förfärliga mordet måste man våga se och inse alla de felval Lena Wesström gjorde i livet.

Lätt att säga med facit i hand. Tyvärr är det inte så enkelt 😢
Citera
2020-02-21, 16:46
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tänk 20 års kontrollerande äktenskap...och säkert en del hot under tiden.

Ren hjärntvätt anser jag.
Citera
2020-02-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon var även högutbildad och medveten
om att SD är en psykopat. Hon borde ha
vetat bättre. Annars så är det bara att
googla.

jojo, så är det. De flesta som blir duperade av (ger sig i lag med) psykopater är faktiskt både intelligenta och (hög)utbildade.
Och ja hon borde ha vetat bättre. Men det är dock fortfarande ett faktum att vi inte har hela bilden varför hon inte lyckades komma loss innan detta skedde. Eventuellt samma skäl till att HD åkte på semester, syntes tajt med honom osv - hon var väl smartare än Lena/kände honom bättre så hon spelade spelet bättre. Eller hade mer tur.
Kanske också frigjort sig från alla känslor på ett sätt som Lena inte hade gjort, vem vet?

Det är precis som med att förlora någon du älskar/ha sorg - har du inte varit med om det så kan du inte föreställa dig hur smart och belevad du än är. Har du inte haft en nära relation/insyn med en psykopat så förstår du heller inte hur svårt det kan vara.
Citera
2020-02-21, 16:58
Medlem
Citat:
Att skydda Lena W:s rykte har under snart två års tid varit av allra högsta prioritet för dem som i tråden ondgjort sig över de Lena-kritiska inlägg som postats här. Ideliga och obefogade anmälningar för att försöka framkalla avstängningar.
Nu, i och med stämningsansökan, har 'The two faces of Eve' (läs: Lena Wesström) blivit offentligt material. Det går inte längre att sopa Lenas katastrofala omdömeslöshet under mattan.

Ang ditt avslutande stycke: Det var ju inte en gift man vilken som helst som Lena hade en sexuell relation med. Det var en man hon själv hade vigt! Det är ett oerhört brott mot kyrkans fundament och det vet alla kristna. Att trådens Örebroare hellre ville skuldbelägga SD (för att han var otrogen iom att han var gift), visar hur viktigt man ansåg det vara att försöka upprätthålla chimären av att Lena var Örebros välmenande lilla ängel. Nu har bubblan spruckit och det är nog ingen alltför djärv gissning att mer av illaluktande material kommer att sippra fram.

Kontot Schazz har visat sig vara på rätt sida om Sanningen.
Det är bra att det nu har tydliggjorts.

Det fetade har ju hävdats i tråden från dag ett, men mig veterligen är det mer en trådsanning än ett vedertaget bevisat faktum? Hade LW varit präst i svenska kyrkan hade jag lätt kunnat tro på detta med att hon skulle vigt dom, eller om hon varit vigselförrättare (borgerligt) - men det låter bra konstigt att SD och HD skulle sökt upp en frikyrkligt ansluten pastor för sin vigsel när de verkar ha noll kyrkligt engagemang. Även icke kristna gifter sig ofta i svenska kyrkan (eller då borgerligt) så de flesta präster inom svenska kyrkan har väl vigt hundratals sekulära/icke-troende par genom åren. Däremot lär det väl vara ovanligt att en frikyrkopastor viger par som inte är aktiva frikyrkokristna.
Citera
2020-02-21, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag ber om ursäkt om detta avhandlats men på NA.se var det en bild på LW som hade tagits på polisstationen 10 timmar före mordet. Har det framkommit i vilket ärende hon var där?

Det skulle enligt aftonbladet vara i ett annat ärende.
Citera
2020-02-21, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det jag kan tänka mig är faktiskt att han varit nervös över att ha haft span på sig (vilket han med stor sannolik haft) fr.o.m. den 15 maj, och att han under mordnatten dumpat mordvapnet innan han anlänt hemmet, och därav inte dumpat skorna, antingen för att han inte hade några extra med sig och ville inte förflytta sig utan skor, eller att han inte fann något bra dumpningsställe för dessa. Inget av dessa scenarion är dock byggda på smarta beslut alls. Hur tänkte han egentligen? Om mordet var planerat, varför inte skaffa ett par skor någonstans ifrån ett tag innan, som han gör sig av med ordentlig efter mordet. Då saknas heller inga av hans kända skor när polisen utreder den frågan ordentligt.

PS: Men kanske dessa skor han hade på sig vid mordtillfället ändå inte var ett par som var kända? De hittades väl på en helt annan adress än hans? (Hans svärföräldrars stuga?) Det kanske var hans plan. Ta ett par därifrån, tvätta rent dom och återplacera dom där för att inte HD och hennes föräldrar skulle ana misstankar. Dock också en dålig plan.

Nej, jag ger lite upp här. Jag vet för lite, jag har för lite insyn i fu för det här..

Med tanke på hur blodigt mordet borde ha varit, kan jag inte begripa hur de ska ha undgått blodstänk på ovansidan och kanske även under?

Det är nästan så att man tänker att det kan ha kommit blod på dom i samband med att kom hem efter brottet? Och att han inte ens märkt detta. Och att dessa tas med till USA resan, blir kvar på landet?

De "riktiga" skorna från brottet kanske är borta?
Men springa hem utan skor?

Låter väl avancerat att han skulle ha haft med sig extra skor, eller placerat ut ett par vid brottsplatsen.

Eller hur skulle han kunna undvika att få blod på dom? Bara på insidan av plösen?
Skoskydd tror jag inte på, inte heller brott utan skor.
Möjligen kan han ha tvätta skorna i tvättmaskinen, vilket man inte kan göra i för hög temperatur.
Då skulle det kunna innebära att blodrester från insidan inte kommer bort ordentligt.

Kan han ha bytt skor när han kom hem efter mordet för att inte bloda runt på andra ställen och då råkat komma åt plösen?

Tror mest på tvätt-teorin.
Märkligt om inte polisens hundar fått upp flyktväg.
Cykel kan ha varit utplacerad på lämpligt ställe och därefter kanske inga doftmarkeringar finns hem till SDs hus.
Citera
2020-02-21, 17:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Har huvudförhandlinsplanen men pga teknikresistens klarar jag inte av att ladda filen...

Framförallt är jag rädd för att ha maskat fel, hoppas det är okej?

Tack så mycket!

Mvh
/FS
Citera
2020-02-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror exakt som du! Att hon sedan kanske uttryckt någon gång att hon önskat livet ur Lena när hon fått veta om affären kan man ju förstå. Hade nog jag också känt om jag blivit bedragen. Sedan menade inte HD att hon ville på riktigt att Lena skulle dö, men samtidigt förstår man ju att ÅK ville titta närmare på om HD var inblandad. Som jag skrev för länge sedan i tråden, HD har väntat på att SD skulle plockas in igen så hon kunde känna sig säker. Hon har givetvis misstänkt/vetat med sig att SD mördat Lena men varit rätt för sig och barnens liv och har inte vågat annat än spela med i SD:s spel så länge han var på fri fot! Så skönt det måste vara för Hanna nu, bara en fällande dom kvar!

Nu hade hon ju börjat bryta m SD men jag tror att det är oerhört skämmigt när hela Sverige får reda på vilket elände till karl hon var gift med och hur hon förnedrats av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in