Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Det jag kan tänka mig är faktiskt att han varit nervös över att ha haft span på sig (vilket han med stor sannolik haft) fr.o.m. den 15 maj, och att han under mordnatten dumpat mordvapnet innan han anlänt hemmet, och därav inte dumpat skorna, antingen för att han inte hade några extra med sig och ville inte förflytta sig utan skor, eller att han inte fann något bra dumpningsställe för dessa. Inget av dessa scenarion är dock byggda på smarta beslut alls. Hur tänkte han egentligen? Om mordet var planerat, varför inte skaffa ett par skor någonstans ifrån ett tag innan, som han gör sig av med ordentlig efter mordet. Då saknas heller inga av hans kända skor när polisen utreder den frågan ordentligt.
PS: Men kanske dessa skor han hade på sig vid mordtillfället ändå inte var ett par som var kända? De hittades väl på en helt annan adress än hans? (Hans svärföräldrars stuga?) Det kanske var hans plan. Ta ett par därifrån, tvätta rent dom och återplacera dom där för att inte HD och hennes föräldrar skulle ana misstankar. Dock också en dålig plan.
Nej, jag ger lite upp här. Jag vet för lite, jag har för lite insyn i fu för det här..
Med tanke på hur blodigt mordet borde ha varit, kan jag inte begripa hur de ska ha undgått blodstänk på ovansidan och kanske även under?
Det är nästan så att man tänker att det kan ha kommit blod på dom i samband med att kom hem efter brottet? Och att han inte ens märkt detta. Och att dessa tas med till USA resan, blir kvar på landet?
De "riktiga" skorna från brottet kanske är borta?
Men springa hem utan skor?
Låter väl avancerat att han skulle ha haft med sig extra skor, eller placerat ut ett par vid brottsplatsen.
Eller hur skulle han kunna undvika att få blod på dom? Bara på insidan av plösen?
Skoskydd tror jag inte på, inte heller brott utan skor.
Möjligen kan han ha tvätta skorna i tvättmaskinen, vilket man inte kan göra i för hög temperatur.
Då skulle det kunna innebära att blodrester från insidan inte kommer bort ordentligt.
Kan han ha bytt skor när han kom hem efter mordet för att inte bloda runt på andra ställen och då råkat komma åt plösen?
Tror mest på tvätt-teorin.
Märkligt om inte polisens hundar fått upp flyktväg.
Cykel kan ha varit utplacerad på lämpligt ställe och därefter kanske inga doftmarkeringar finns hem till SDs hus.