Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag nöjer mig verkligen inte med att den ser platt ut. Däremot så kombinerar jag den observationen med era tafatta försök att 'bekräfta' en kurva där ingen syns till, samt er oförmåga att erkänna hur en till synes platt jord stämmer alldeles utmärkt överens med idén att den är platt... Och får en rätt klar bild av vad som försiggår här. 👍
Fast det är tyvärr inte tillräckligt. Att du tycker att det ser platt ut kombinerat med att du inte förstår våra argument, är inte ett evidens för att jorden är platt.
Om du nu är övertygad om att jorden är platt för att den ser platt ut, så vore det ju en enkel sak att verifiera det genom att exempelvis rita upp en karta över den platta jorden, försöka förklara himlavalvet, solen/månen (vad är dom, hur nära/långt bort är dom, hur rör dom sig över den platta jorden), hur satellitkommunikation fungerar etc.
För jag upprepar mig, men ingen kommer ta dig på allvar med dina nuvarande argument. Det räcker inte att det ser platt ut, för att din modell ska hålla måste du också falsifiera samtliga evidens som tyder på en sfärisk jord. Börja gärna med kartan, det brukar bli roligt.