Citat:
Ursprungligen postat av
diar84
Besök närmaste AF och ta reda på vad som gäller. Säg att du vill gå just hos den anordnaren du valt. Så får de avbryta stöd & matchning där du anvisats & inom ett par veckor får du förhoppningsvis gå till den anordnaren du önskat.
Skit i "min handläggare"-tänket. Personalen på ditt närmsta kontor kan hjälpa dig. Fattar inte varför folk ska just få tag i sin handläggare på AF. Jag kräver inte att jag ska få kontakt med "min" handläggare om jag har nåt ärende hos banken, Försäkringskassan mm. Speciellt nu med tanke på all personalruljans på AF.
Dessutom misstänker jag kundtjänst nuförtiden på AF kan avbryta/ta nya beslut angående stöd och matchning nuförtiden. Men det kanske Bunny eller annan insatt kan svara på?
1 jag får mail med "Din arbetsförmedlare än nu".
2 jag fick mail i skäpkorgen som jag missade om att jag skulle se en film och välja åtgärd.
3 Skickade mail till min arbetsförmedlare där jag sa att det hamat i skäpkorgen och önskar få vad gör jag nu...
Svaret var. "ok då stänger jag av dig" med vänlig hälsning...
Skrev ett nytt mail där jag sa att jag öskar få ett nytt mail med uppgifter om hur jag väljer åtgärd,,,
Fick ett mail... mycket felstavat och det jag skulle söka efter på AF var hela fel ord så jag själv fick söka runt på sidan innan jag hittade vad jag skall söka efter.
4 valde ett företag som verkar passa mig...
Skickade in det i mail.
Fick ett brev med fel företag som ordnare som jag skulle skiva på och lämna in.
Börjar jag den person som gjort fel och hon har gjort sig onaträffabar... Söker henne i flera dagar tills jag ringer in för att prata med någon annan...
Då är den som jag har utbytt mot någon annan...Viket jag iten fått veta. Får tag i rätt person och det är AF som säger att jag har en handledare och hon sätter in mig på rätt åtgärd äntligen.
Så nu så har jag fått ett datum när jag ska börja hos en privat anordnare så det verkar ordna sig... Ja arbetsförmedlingen verkar ju vara en värre röra nuförtiden. en hel månad har ju gått åt där jag sitter och gör inget... på skattebetalarnas bekostnad.
Jag vill ju bara ha en utbildning nu. och börja att nytt yrkesliv pang bom... För min del gärna så fort som möjligt. Att det tar sån tid är inget som ligger på mig här... jag själv har ju jobbat länge och betalat skatt och det är verkligen inte så här jag vill att det ska vara eller gå till-
hoppas man lägger ner AF--- Aja jag ska se till att komma i ett bra jobb så fort som möjligt det är mitt mål i alla fall. Så goda tips mottages tacksamt
jag ringde innan jag sökte anordnare till den jag hittade och hon pratade på lite, sa att vi kan komma att ställa vissa krav, vänta nu sa jag det är jag som har dom kraven, öppnade helt och hon där förstod direkt vad jag menar... byggnadsarbetare som är lite lätt sliten som kan och vill jobba men inte tungt hela dagarna. Självklart så ska man sadla om innan det är för sent och det var hon som sa det. Det lär i all fall positivt och bra. jag kommer inte gå med på några låttsasaktiviteter, jag har som mål att få ett vettigt jobb som jag klarar av att gå till och jag ska trivas.