2020-02-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok.
Hanna hade en ny kille...
Men drog till staterna.med Stefan.

Det tyckte den nya killen var ok?

Inte bara till USA, de reste ju ihop mycket efter mordet. Jag tror SD tvingade HD till det men jag vet inte. Och jag vet inte vad Sillen tyckte, eller om relationen överlevde detta. Men han ska vittna så då lär vi få veta mera.
Citera
2020-02-22, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Varför vet ju bara han själv, men svartsjuka är vad jag tror, hon ville lämna honom och träffade andra män (har diskuterats ingående).
Det som förvirrar mig är dock dessa SMS med tårtan och hjärtat, om de nu inte är förfalskade.

Ok.
Då får.du.såklart.tro.det.
Stefan mördade Lena på grund av svartsjuka ett helt år efter att Hanna lämnade honom.
Kör du på det....

Jag tror inte på den teorin.
Citera
2020-02-22, 00:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ok då är vi överens, blev lite fundersam efter att ha läst ett antal personer i tråden fundera kring loggen men det finns väl ingen direkt anledning att tro att den manipulerats av SD. Allt stämmer med honom som rökridåutläggande mördare.

Anledningen till att vissa tror att den
manipulerats av SD är att de inte vill
tro på att LW hade ett förhållande med
honom.
De vill inte tro på att hon bakat en
hjärtkaka åt honom som hon ville att han
skulle smyga över och smaka på.
Citera
2020-02-22, 00:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Ett uttryck som också använda dagligen utan väsentlig innebörd.

Personligen har jag sagt "nu ska jag bara lägga mig i soffan och dö" och uppenbarligen har jag inte dött än.

Det hade nog varit fint om du hade lyft blicken och levt lite mer i nuet så att du hänger med i dagens uttryck och samhälle.

Det är viktigt att kunna vara objektiv i en sådan här historia och jag tackar gud 😉 för att du inte sitter som utredare.

Hon sa det i en polisanmälan.

Både att SD är psykopat och att han
skulle döda henne om hon berättade om
affären.

Har du läst anmälan?
Citera
2020-02-22, 00:29
Bannlyst
Citat:
Inte bara till USA, de reste ju ihop mycket efter mordet. Jag tror SD tvingade HD till det men jag vet inte. Och jag vet inte vad Sillen tyckte, eller om relationen överlevde detta. Men han ska vittna så då lär vi få veta mera.

Sillen var säkert helt ok med det.
Hanna var säkert överlycklig att hennes nya pojkvän gillade att hon reste runt med sin förra pojkvän.
Stefan brydde sig inte då. (misstänker jag)
Jobba vidare på det....
Du kanske har nåt......
Citera
2020-02-22, 00:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok.
Stefan mördade Lena på grund av svartsjuka ett helt år efter att Hanna lämnade honom.
Kör du på det....

HD lämnade honom i mars 2018.
Citera
2020-02-22, 00:34
Medlem
Citat:
Varför vet ju bara han själv, men svartsjuka är vad jag tror, hon ville lämna honom och träffade andra män (har diskuterats ingående).
Det som förvirrar mig är dock dessa SMS med tårtan och hjärtat, om de nu inte är förfalskade.

Och några veckor innan mordet hade Lena sagt till en vän att nu har det riktigt skitit sig med Stefan.
Citera
2020-02-22, 00:34
Medlem
Philomenas avatar
Samlar här inläggen i tråden om känslan av att det saknas något i meddelandedialogen mellan SD och LW innan mordet. Det finns mycket intressant som ni alla pekar på. Hur mycket kan polisen återskapa om de misstänker raderad data? Tyder detta på att SD efteråt kan ha gått tillbaka och gått genom LWs enheter?

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Håller med. Vet inte om han försäger sig, för det verkar okaraktäristiskt klumpigt, men att fråga om hon inte kom in indikerar onekligen att han vet om att hon gått ut.

PS. Välkommen tillbaka!

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan det vara så att han syftade på att hon inte kom in på datorn igen... han fick inget svar?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men vi vet ju om vissa adndra ”hålltider”:

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Klart står iallafall att han saknar alibi vid tiden för mordet. SD har inte varit aktiv på sin mobiltelefon eller dator vid tiden för mordet.

Ur stämningsansökan

”PM gällande avstängning av Lena Wesströms försvunna mobiltelefon
(protokollbilaga, IT-protokoll Lena Wesström, del 4, sid 1562) till styrkande av att telefonen stängs av kl 01.41 den 15 maj 2018 samt att det sker genom batterislut eller manuell avstängning.”

”Tidslinje över Stefan Davidssons mobiltelefon och dator den 14-15 maj 2018 (huvudprotokoll sid 109-153) utvisande bl a att Stefan Davidsson fått en inbjudan till Lena Wesström den 14 maj och att han inte varit aktiv på sin mobiltelefon eller dator vid tiden för mordet bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”

”PM från IT-forensiker Johan Eriksson avseende aktivitet i Stefan Davidssons dator vid tiden för brottet den 14-15 maj 2018 (protokollbilaga IT-protokoll Stefan Davidsson, del 2, sid 547-596) till styrkande av Stefan Davidsson saknar alibi vid tiden för mordet.”

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den 15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj 2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.”

”PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23 den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.”

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir lite konstigt?

Enbart konversationen:
"23:01

LW: sänder bild av loggbok som visar en geocache.

00:29

MT: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.

05:51

MT: Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?
"

Mellan 23.01 och 00.29 har de ju inte kommunicerat (om de inte har chattat på annat forum). Enligt honom har de ju inte träffats, så då blir meningen, "du kom inte in mer" helt konstig.

Lika konstigt blir det ju sedan kl 05.51: "Morrn, vad händer? Somnade du ifrån igen?"
Har han försökt nå henne mellan?

Jag tror att han har trixat med detta, därför blir meningarna lösrykta och obegripliga.
Om det inte finns någon annan plattform som de växlat mellan.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Frasen "du kom inte in mer" kan väl tolkas som att han kommenterade att hon inte kom in i chatten mer? Om det nu kallas för chatt, det där Telegram eller vad det heter.

Citat:
Nu vet man inte riktigt på vilket forum de chattar, men så kan man förstås tolka det.

Samtidigt säger han ju aldrig att han inte ska komma, hon har ju ändå gjort en kladdkaka. Han svarar ju med "Har lite måsten", inget om att han inte hinner eller att han inte kommer.

23.01 Skickar L*ena här bild på loggbok (geocahce).

Sen svarar han först 00.29 "MT: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn."

Inget mellan dessa tider.

Det är ju 1,5 timmar!

Varför skulle hon komma in igen? Det var väl han tur så att säga?

Jag tycker att det blir Goddag yxskaft.

Citera
2020-02-22, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HD lämnade honom i mars 2018.

Jo.
Det vet vi alla.
Med.det vill du ha sagt...?
Citera
2020-02-22, 00:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Är nu helt snurrig av varifrån jag fått det, men någonstans läste jag igår (FUP förmodligen) att UW var informerad av LW om SDs tilltag med smygfilmningen.

Det borde innebära att de tänkte på barnen, i synnerhet när han har smugit omkring LWs hus. Och säkert har de diskuterat detta också.

Frågan är väl hur mycket L*ena berättat för UW om hoten; att han också hade hotat barnen? Då borde väl UW anmält till polisen om detta?

Klok reflektion. Det skulle förklara varför en del i tråden hävdat att UW hade installerat en övervakningskamera vid sitt hus. Minns att det surrades mycket om det i början av tråden. Kan inte kännas bra att bo så nära SD med barnen, fy sjutton!
Citera
2020-02-22, 00:40
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon sa det i en polisanmälan.

Både att SD är psykopat och att han
skulle döda henne om hon berättade om
affären.

Har du läst anmälan?
Ja jag har läst anmälan och till skillnad mot vissa här så här jag även förstått den utan att blanda in en massa personliga antaganden. Du är ovanligt trångsynt.
Citera
2020-02-22, 00:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jo.
Det vet vi alla.
Med.det vill du ha sagt...?

Så varför skrev du då:
” Stefan mördade Lena på grund av svartsjuka ett helt år efter att Hanna lämnade honom. ”?

Citat:
Ok.
Kör du på det....

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in