2020-02-21, 14:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man följer konversationen mellan SD och LW från ab, känns det som att det fattas en del repliker.

T ex hur kommer sig att hon går ut, utan att någon har bestämt träff med henne? Även "Oj sent" hänger i luften.
Eller chattar de via andra kanaler samtidigt?

Kan han ha raderat här?
Via inloggningar han har haft?

Men vi vet ju om vissa adndra ”hålltider”:

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Klart står iallafall att han saknar alibi vid tiden för mordet. SD har inte varit aktiv på sin mobiltelefon eller dator vid tiden för mordet.

Ur stämningsansökan

”PM gällande avstängning av Lena Wesströms försvunna mobiltelefon
(protokollbilaga, IT-protokoll Lena Wesström, del 4, sid 1562) till styrkande av att telefonen stängs av kl 01.41 den 15 maj 2018 samt att det sker genom batterislut eller manuell avstängning.”

”Tidslinje över Stefan Davidssons mobiltelefon och dator den 14-15 maj 2018 (huvudprotokoll sid 109-153) utvisande bl a att Stefan Davidsson fått en inbjudan till Lena Wesström den 14 maj och att han inte varit aktiv på sin mobiltelefon eller dator vid tiden för mordet bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”

”PM från IT-forensiker Johan Eriksson avseende aktivitet i Stefan Davidssons dator vid tiden för brottet den 14-15 maj 2018 (protokollbilaga IT-protokoll Stefan Davidsson, del 2, sid 547-596) till styrkande av Stefan Davidsson saknar alibi vid tiden för mordet.”

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den 15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj 2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.”

”PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23 den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.”
Citera
2020-02-21, 14:43
Medlem
Netherworlds avatar
Det är tydligt att polisen i Örebro saknade en god polisiär utredningsledning i början, vilket framgår av åklsgarens direktiv, men har någon kunnat se vilka datum de tre direktiven skrevs?
Citera
2020-02-21, 14:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Anar sadism.

Ja... alla vidriga loggar med döda djur säger en del om honom. Det överdrivna om att ”mosa något till en blodig massa” och ”skön hämnd”. Vilken normalt funtad person skriver så.
Och dessutom i detta fall en som är mordmisstänkt. Han kan helt enkelt inte låta bli.
Citera
2020-02-21, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack!

Undrar, är N den yngste A*on och bokstaven står för typ "anonymiserat barn" eller avses den äldste sonen N*ah med den initialen? Man nämner ju Ns förestående födelsedag och då kan det ju inte vara den äldste väl?

Det som känns extra obehagligt är hur SD verkar ha hotat även barnens säkerhet och man undrar om affären mellan SD och LW var känd av barnen, hur de påverkades och vad den yngste måste ha känt och tänkt den där morgonen. Var han rädd för SD eller hade LW velat skona honom från att veta så att han tvärtom farligt nog litade på grannen/mammas kompis SD? Hade SD misstänkt att barnen, som han enligt LW redan hotade, kunnat bevittna något så svävade de ju i direkt livsfara efter mordet.

Är nu helt snurrig av varifrån jag fått det, men någonstans läste jag igår (FUP förmodligen) att UW var informerad av LW om SDs tilltag med smygfilmningen.

Det borde innebära att de tänkte på barnen, i synnerhet när han har smugit omkring LWs hus. Och säkert har de diskuterat detta också.

Frågan är väl hur mycket L*ena berättat för UW om hoten; att han också hade hotat barnen? Då borde väl UW anmält till polisen om detta?
Citera
2020-02-21, 14:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vill minnas dom träffades redan tidigare. Var det inte 2007 eller något sådant? Det raderades så fort dom kärleksfulla julkorten mellan de tu visades i tråden.

Man bör ställa sig frågan varför det är så hemligt vad LW gjort? . Då pastorns fulknull med brudgummen sannolikt är orsaken till skilsmässan så bröt hon också vad hon lovat sin make i nåd och lust. Det är väl den sanningen vi skulle skyddas från..

Så förklaras äntligen UW genuina förbittring till SD som tog hans fru ifrån honom. Samtidigt som den undersköna frun som valde älskaren är utan skuld som vore hon våldtagen av SD. Så har dom med dåliga erfarenheter av män falskeligen framställt BO.

Ja, hon svek UW och sina barn för att
vara med SD.

Hennes vänner har ljugit i tråden för att
skydda hennes rykte. Något som hon själv
tydligen inte brydde sig det minsta om.

Därigenom så har t.ex. Schazz framställts
som en lögnare när hen berättat sanningen.
Och vi har blivit anklagade för att
svartmåla LW när hon var så mycket värre
än vi kunde drömma om.
Om vi hade vetat sanningen och skrivit
om den här så hade vi blivit lynchade.

Nu är sanningen avslöjad genom LWs egna
ord och LWs vänner är avslöjade som
lögnare.

Och alla som försvarat henne i tråden,
utan att känna henne, har bekräftat sin
egen dumhet.

Edit. SD och HD flyttade in i grannhuset
så att det hade varit tekniskt möjligt för
honom att vara far till LWs yngsta. Så, så
länge hade de känt varandra.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-21 kl. 15:01.
Citera
2020-02-21, 14:59
Medlem
firebird1974s avatar
Jag sitter och funderar på en fråga som stör mej.Om vi nu går ut i från att LW blev mördad för att hon hotade med att avslöja förhållandet hon och SD hade.Varför lät han då HD leva när hon ville skiljas?.Om nu SD är den psykopat han framträder som och att man aldrig ska hota en psykopat om man inte vill dö.Så måste väl en skilsmässa uppfattas som ett hot av det grövre slaget.Och i SDs värld så måste väl det hotet vara det mest kränkande hot han vill uppleva.
Citera
2020-02-21, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade ju inte mens längre enligt en av chattarna.

Nu var jag lite ironisk, eftersom SD hade de mest osannolika (bort)förklaringar på händelser. Hjälten som ville få fast de otäcka männen, men ändå lämnade L*ena ensam ute med de potentiella farliga männen. Själv hade han ju inte ens mobilen med sig utan gick hem för att ringa. Vilken hjälte gör så?

Jag får för mig att han har förklarat blodförekomster i hemmet med mensblod. Så kunde han väl dragit till med det också när det gällde blod på skorna. Mer bortgjord kan man knappast bli.

Men åklagaren kan motbevisa SDs förklaringar till blodförekonmst genom MVC, VC, vittnen och att det saknas blod på underkläder (tvättkorgen?).

SD kanske inte visste hur det låg till på slutet eller kanske menade att blodet kommit dit då hon ännu hade mens?

Kan hon ha haft spiral?
Kanske hon kommit i klimakteriet men ändå hade någon blödning då och då? Men på slutet upphört helt?

Jag vet inte.
Citera
2020-02-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var jag lite ironisk, eftersom SD hade de mest osannolika (bort)förklaringar på händelser. Hjälten som ville få fast de otäcka männen, men ändå lämnade L*ena ensam ute med de potentiella farliga männen. Själv hade han ju inte ens mobilen med sig utan gick hem för att ringa. Vilken hjälte gör så?

Jag får för mig att han har förklarat blodförekomster i hemmet med mensblod. Så kunde han väl dragit till med det också när det gällde blod på skorna. Mer bortgjord kan man knappast bli.

Men åklagaren kan motbevisa SDs förklaringar till blodförekonmst genom MVC, VC, vittnen och att det saknas blod på underkläder (tvättkorgen?).

SD kanske inte visste hur det låg till på slutet eller kanske menade att blodet kommit dit då hon ännu hade mens?

Kan hon ha haft spiral?
Kanske hon kommit i klimakteriet men ändå hade någon blödning då och då? Men på slutet upphört helt?

Jag vet inte.
Jag kanske tolkade fel också. Men såg ironin. Det kanske var att mensperioden var över för denna gång. Hon var inte så gammal, även om många kommer i klimakteriet ganska tidigt. Men mensblod innanför plösen på gympadojan? Hur många kvinnor går omkring och skvätter sånt? Det tar man hand om på ett mer diskret sätt. Blodet kom från att hennes blod skvätte runt då han slog hennes huvud till mos. Fy fan. Han är så jävla körd. Hoppas jag. OM han nu är mördaren, vilket jag faktiskt inte betvivlar, så vore det skandal om det inte blev en fällande dom. Nåt måste de ha hittat i dessa 14 tusen sidors förundersökningsprotokoll. För att inte tala om 14000 sidor slask.
Citera
2020-02-21, 15:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Absolut.

Vittnesförhör med Helena Åström (förhörsbilaga 4B) angående vad Lena Wesström berättat för henne om hur Stefan Davidsson varit hotfull och våldsam, att Lena Wesström varit mån om att spara all dokumentation om hot samt angående åtgärder som Helena Åström vidtar i samband med Lena Wesströms försvinnande bl a till styrkande av att Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström. Helena Åström ska också höras angående sin kännedom om Lena Wesströms publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att Lena Wesström tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
”Om det nu är en födelsedagsgömma till sonen så bör den vara registrerad för inskick eller redan inskickad till en reviewer för granskning och godkännande. Det går ju att kolla för dem som har inblick”

Från Direktiv:
ÅK skriver:

”Nytt förhör måste hållas med Davidsson. I gårdagens förhör reagerar jag på hans ändring av tiden att han är hemma före midnatt till kl 23. Jag undrar också hur han kan veta att cashen som han ska ha tagit tidigare var placerad exakt där hon hittades. Hur vet han var hon hittades? Han nämner bullerplank och stort träd. Jag vill också veta lite mer om den träja han tvättar mitt I i natten ... Han ska också tillfrågas om vilken cykel han cyklade på. Slutligen bör han tillfrågas om den geocash han ska ha tagit på platsen finns loggad? Var?”

Många hundar begravda här...
Citera
2020-02-21, 15:14
Medlem
Jag har varit med från början och läst i tråden, men aldrig skrivit. Reggade min användare i samband med det dramatiska gripandet av SD för jag hade en del frågor kring det, men det tog ju tre dagar innan jag fick göra inlägg så då hade det redan bearbetats.

Håller med många andra om att detta var mycket värre än jag trott. Jag gissar att HD varit under press under många år och skapat ett liv där hon har vant sig vid att parera SD:s nyckfulla personlighet. Lena i sin tur har antagligen både dragits till hans äventyrliga, gränslösa sätt, men samtidigt som hon måste förstått att han kunde vara näst intill farlig att ha en relation med. Jag tror hon både drogs till detta och ville lämna, men inte riktigt klarade av det. Har själv erfarenhet av kanske inte psykopater av SD:s rang, men från liknande relationer när jag var yngre. Så jag kan absolut förstå det samtidigt som jag kan tycka att hon borde sett signalerna och dragit sig ur tidigare. Tror hon hade ett stort bekräftelsebehov. Men hur dumma val man än gör i relationer ska det inte vara en anledning att man blir dödad.

Tråden har ju till och från varit ganska fattig med information och gått på "tomgång", men nu börjar det ta fart igen och ny info kommer hela tiden från FUP. Tack till er som lägger ner tid och energi på att förmedla den till oss i tråden! Är gärna med och bidrar när det blir dags för det.
Citera
2020-02-21, 15:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar ur din spoiler:
Morgonen efter mordet.

05:51

MT (SD): Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

Var "någon" inte inne i hennes mail just då också, om jag minns rätt från förhören?

05.23 loggar någon in på hennes mail.
Citera
2020-02-21, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det har jag missat... trodde han cyklat till JG vid den tiden.

@TiNi har uppgett att han var hos JG.
Nu kanske man inte kan lite på vare sig TiNi eller SD, men det är bara 6 km från Gustavsvik till LW om man kollar kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in