Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Intressant. Såg något inslag där en kvinna resonerar om varför Peterson gör dessa uttalanden just nu.
Kvinnan menar att det är för att avleda uppmärksamheten från Borgnäs nya bok.
Men påtal om Borgnäs. Har han släppt sina teorier om WT-män eller vadan denna vändning?
Nja, så långt jag har kommit är linjen snarare en kombination av olika tidigare kända teorier:
1) Walls mötesscenario.
2) Övervakning med WT-män.
3) Säpo-inblandning i mordet.
4) Landsförrädarspåret.
5) LP döljer något om kvällen.
6) Spontant mordbeslut.
Jag vet att Bobo och andra i tråden varit inne på att någon av de spanare som övervakade Palme i hemlighet den kvällen fattade det spontana beslutet att mörda Palme. Den funderingen har även Borgnäs.
Ungefär så. Jag tycker att flera av hans upptäckter är bestickande. Bland annat den självklara frågan varför de valde bort livvakterna. Och varför ringde de inte och beställde biobiljetter i förväg? Varför åkte de tunnelbana/ promenerade istället för taxi?
Historien om att de försökt boka livvakter utan att lyckas är en uppenbar lögn. Om det varit så hade ju det varit en präktig skandal som LP självklart skulle ha avslöjat direkt.
Det är som om de ville förvilla/ dölja något för Säpo den här kvällen? Något politiskt, något privat?
Var LP efteråt livrädd för sin och sönernas säkerhet? Var det därför hon var så förtegen? Visste hon vem GM var? Var det därför hon valde att peka ut en oskyldig?
Återkommer.😊