2020-02-19, 19:04
Medlem
lowbrows avatar
Är det någon som vet om huset på Fågelbrolandet är sålt?
Citera
2020-02-20, 21:20
Medlem
Nu har skabbet figurerat i Skavlan, Niklas Svensson och nu senast Malou i samma ärende. Lite varianter av samma tema. Vad har kärringen Strandhäll för agenda? Hon gör absolut inte detta i akt och mening för att bikta sig eller förklara något om självmord utan hon har en baktanke och ett självintresse av något slag.
Citera
2020-02-20, 21:45
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nu har skabbet figurerat i Skavlan, Niklas Svensson och nu senast Malou i samma ärende. Lite varianter av samma tema. Vad har kärringen Strandhäll för agenda? Hon gör absolut inte detta i akt och mening för att bikta sig eller förklara något om självmord utan hon har en baktanke och ett självintresse av något slag.

Försöker bättra på sin image
och förtroendekapital...

Men fölket har genomskådat
såssarna. Inget är äkta
Citera
2020-02-20, 22:10
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Löfven är på fallrepet och hon vill ta över. Nu är det tyck-synd-om-turné. Hon är för korkad för att fatta att med henne blir det en ännu större katastrof. Kan bli kul.
Citera
2020-02-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Löfven är på fallrepet och hon vill ta över. Nu är det tyck-synd-om-turné. Hon är för korkad för att fatta att med henne blir det en ännu större katastrof. Kan bli kul.
Det vore fantastiskt med Strandhäll som partiledare! Det finns mycket att ta på när det kommer till att dethronisera hennes persona.
Citera
2020-02-21, 13:10
Medlem
What-the-hecks avatar
För mig är det en stor gåta hur man kan jobba som avtalsjurist på SKTF fackförbund för att senare hoppa över förhandlingsbordet till andra sidan där arbetsgivarna sitter. Lika illa, hur kunde Thomas jobba för arbetsgivarsidan som arbetsrättsjurist och förhandlingschef medans Annika var vice förbundsordförande och sedemera förbundsordförande för SKTF? I min hjärna fungerar inte det, det är ju verkligen två motpoler. Eller är det det? Allt är kanske inte vad det borde vara! Karl-Petter Thorwaldsson kanske sitter inne med svaret.

För Thomas del hade han inga skrupler med vad som gav hans brödföda. Att gå från den fackliga sidan till arbetsgivarsidan är väl inget problem i sig. Om man svängt i sitt ideologiska tänkande vill säga eller hycklar. Antagligen blev nog arbetsgivarsidan nöjda med att rekrytera en facklig jurist.

Men går det att utföra ett bra jobb? Arbetsgivarsidans måste ha sett någon potential hos Thomas. Han måste ha gjort ett riktigt dåligt jobb på SKTF, däremot måste han ha varit duglig på den sidan av bordet där LAS och kollektivavtal föraktas, eftersom han avancerade till förhandlingschef på AF ovanligt snabbt. Det Thomas jobbade med är långt ifrån det Annika försöker påskina att hon försvarar.

Att gå från arbetsgivarsidan till att bli facklig företrädare har väl aldrig hänt. Det skulle betyda att du går ner i lön, dessutom att du vill hjälpa utsatta människor. Sådana änglar finns inte.

Som vi alla vet gjorde även Annika ett dåligt jobb på SKTF som ordförande, liksom Eva Nordmark. Det blev inga framgångar vad gällande jämställdhet och anställningstrygghet, endast status quo. Men fina löner uppbringade de, dessutom avancerade de båda uppåt. På vanligt fackligt och sosse-maner. Båda har sedan dess inte åstadkommit något som har fört samhället framåt.
Citera
2020-02-24, 17:58
Medlem
What-the-hecks avatar
Hur var Thomas tid som facklig jurist på SKTF i Göteborg? Gjordes det bra och breda överenskommelser för alla? Följdes avtalen, eller var det dåligt ställt med undantag som regel, som alltid slutade i enskilda uppgörelser? Vilket är bra för arbetsgivarna, då övergripande åtgärder inte behövdes göra, utan avtalsbrotten tystades snabbt ner.

Thomas började jobba för arbetsgivarsidan ganska snabbt efter att han träffade Annika. Pratade de överhuvudtaget med varandra angående deras jobb, förstod de varandra? Är det möjligt att ett förhållande kan hålla så länge när dess profession var absolut motpol. Blir man inte riktigt förbannad och trött? Var det verkligen så? Var Thomas en hycklare, är Annika en hycklare eller båda två? Enligt min mening måste båda ha varit det.

Thomas var en spelare i ett korrupt system, som han själv var med och skapade. Den svenska modellen.
Citera
2020-02-24, 18:00
Medlem
Vansterpartiets avatar
Vem knullar hon nu för tiden?
Citera
2020-02-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Vem knullar hon nu för tiden?
Hoppas hon har fullt upp med det så vi slipper se henne i TV. Är inte ett dugg intresserad av henne och hennes älskade fd. man.
Tråkigare uppsyn på en person är svårt att hitta.
Citera
2020-02-27, 15:26
Medlem
CyberIngmars avatar
Håller med Strandhäll där. Politiker behöver inget skydd från staten. Vad har hon sagt till Palme och Anna Lind? Har levt halva mitt liv i Stocholm

Citat:
Ursprungligen postat av Annika Strandhäll
Krigskorrespondenten @gad_media säger det som behöver sägas.
Har levt halva mitt liv i Bergsjön och Angered. (arbetat under flera år). Min släkt bor där. Människor lever där, barn går i skola, varje dag. Hur ska vi hitta lösningar på problemen med denna sandlådenivå på debatten.

https://mobile.twitter.com/strandhal...10009476358149

Lamotte är ingen favorit men jag gillar hur han drar fram trollen som lever på staten.
Citera
2020-03-14, 13:50
Medlem
lowbrows avatar
Annika säger i Skavlan att Thomas hade en psykisk ohälsa, dvs att han var psykiskt instabil. Det låter på henne att det är något som har uppstått på senare tid. Jag skulle säga att just det var en av Thomas egenskaper. När Thomas drack var det inga små mängder, likaså vad gällde mat. Han var lång och korpulent.

Vad jag minns från Göteborgstiden, så slog det ibland "slint". Jag minns en fest från mitten av 90-talet på Viktor Rydbergsgatan, där han i en festlokal slog in en vägg när han skulle avhysas pga fylla. Enligt han själv var han inte full. Jag har för mig att det blev rätt kostsamt.

Hans normalt hämmade, hycklande personlighet visade sitt rätta ansikte då mängder alkohol intogs. Han kanske för en stund försökte fly från sin falskhet. Han var ibland riktigt burdus.

Jag kan inte svara på hur hans "ohälsa" utvecklades efter Göteborgstiden, men jag gissar att det fortgick alltjämt.
Citera
2020-03-14, 14:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowbrow
Annika säger i Skavlan att Thomas hade en psykisk ohälsa, dvs att han var psykiskt instabil. Det låter på henne att det är något som har uppstått på senare tid. Jag skulle säga att just det var en av Thomas egenskaper. När Thomas drack var det inga små mängder, likaså vad gällde mat. Han var lång och korpulent.

Vad jag minns från Göteborgstiden, så slog det ibland "slint". Jag minns en fest från mitten av 90-talet på Viktor Rydbergsgatan, där han i en festlokal slog in en vägg när han skulle avhysas pga fylla. Enligt han själv var han inte full. Jag har för mig att det blev rätt kostsamt.

Hans normalt hämmade, hycklande personlighet visade sitt rätta ansikte då mängder alkohol intogs. Han kanske för en stund försökte fly från sin falskhet. Han var ibland riktigt burdus.

Jag kan inte svara på hur hans "ohälsa" utvecklades efter Göteborgstiden, men jag gissar att det fortgick alltjämt.
Nu sitter hon tydligen i TV och redogör för sin killes "psykiska ohälsa". Känns inte riktigt fräscht. Speciellt som många ju tror att hon vänstrade med andra killar och att det kan ha bidragit till självmordet. Den märkliga uppmärksamheten runt fallet talar för att någon hög politiker skyddas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in