2020-03-20, 11:53
Medlem
What-the-hecks avatar
Det är väldigt tyst ifrån strandhällskan. Vad beror det på, någon som vet? Är hon strandsatt på Mauritius möjligtvis?

Hennes sambos bortfall fick inte tyst på henne, varför skulle Coronaviruset göra det? Jag måste säga att jag saknar hennes korkade analyser och hennes förakt mot svenskheten i media. Dessutom måste medges att idiotin både roar och höjer pulsen i ilska.

Mera utfall, tack!
Citera
2020-03-21, 11:56
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag trodde Sverige hade sjukvård i världsklass Sjukvård i världsklass innebär i alla fall för mig att sjukvård kan ta kristider.

Citat:
Ursprungligen postat av Strandhäll
Så här solidariska är högernationalisterna med Sverige och svenska folket i kris. William Hahne, fd SDU nu AFS. Profiterar för egen vinning på de andningsmasker som nu desperat behövs inte minst i sjukvård och äldreomsorg. Man blir rent av illamående på ren svenska. Vidrigt.

https://mobile.twitter.com/strandhal...39595658371073

What-the-heck följ favvisen på twitter där hon spyr ur sig korkade uttalanden och blir sågad bland folk som kommenterar hennes uttalanden.
Citera
2020-03-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag trodde Sverige hade sjukvård i världsklass Sjukvård i världsklass innebär i alla fall för mig att sjukvård kan ta kristider.

What-the-heck följ favvisen på twitter där hon spyr ur sig korkade uttalanden och blir sågad bland folk som kommenterar hennes uttalanden.

Om Strandhäll hade skött sitt jobb så hade privatpersoner inte behövt köpa desinfektion och masker på egen hand.

Strandhäll till Finspång.
Citera
2020-03-21, 20:02
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Om Strandhäll hade skött sitt jobb så hade privatpersoner inte behövt köpa desinfektion och masker på egen hand.

Strandhäll till Finspång.
Strandhäll blev socialminister 2017.
Vet du när nedmonteringen av svensk sjukvårds surplus material startade?
Citera
2020-03-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Strandhäll blev socialminister 2017.
Vet du när nedmonteringen av svensk sjukvårds surplus material startade?

Och hon lyfte aldrig frågan om beredskapslager.

Och jag instämmer; alla politikerna är lika stora kålsupare i det här fallet.
Citera
2020-03-21, 23:38
Medlem
What-the-hecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar

Tack för tipset! Jag läser helst inte på twitter eller facebook, men detta var bra... Lite kvällsupphetsning.

Hon är bortom all räddning, men håll med om att det är underhållande med hennes låga nivå på utspel. Den enda som var positiv vad jag kunde se var hennes bror.
Citera
2020-03-29, 11:00
Avstängd
arbetets avatar
Hennes bio på Twitter nu:
Socialdemokrat, feminist. Stolt mamma till två fantastiska döttrar och extra till bonusgrabben.
https://twitter.com/strandhall

Det gick snabbt!
Citera
2020-03-29, 12:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hennes bio på Twitter nu:
Socialdemokrat, feminist. Stolt mamma till två fantastiska döttrar och extra till bonusgrabben.
https://twitter.com/strandhall

Det gick snabbt!
Ja, verkligen! Har hon träffat en ny gubbe redan? Eller är denna sonen från den bortgångna makens sida?
Citera
2020-03-29, 12:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, verkligen! Har hon träffat en ny gubbe redan? Eller är denna sonen från den bortgångna makens sida?
Antar att det är sonen till den döde.
Citera
2020-04-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-the-heck
För mig är det en stor gåta hur man kan jobba som avtalsjurist på SKTF fackförbund för att senare hoppa över förhandlingsbordet till andra sidan där arbetsgivarna sitter. Lika illa, hur kunde Thomas jobba för arbetsgivarsidan som arbetsrättsjurist och förhandlingschef medans Annika var vice förbundsordförande och sedemera förbundsordförande för SKTF? I min hjärna fungerar inte det, det är ju verkligen två motpoler. Eller är det det? Allt är kanske inte vad det borde vara! Karl-Petter Thorwaldsson kanske sitter inne med svaret.

För Thomas del hade han inga skrupler med vad som gav hans brödföda. Att gå från den fackliga sidan till arbetsgivarsidan är väl inget problem i sig. Om man svängt i sitt ideologiska tänkande vill säga eller hycklar. Antagligen blev nog arbetsgivarsidan nöjda med att rekrytera en facklig jurist.

Men går det att utföra ett bra jobb? Arbetsgivarsidans måste ha sett någon potential hos Thomas. Han måste ha gjort ett riktigt dåligt jobb på SKTF, däremot måste han ha varit duglig på den sidan av bordet där LAS och kollektivavtal föraktas, eftersom han avancerade till förhandlingschef på AF ovanligt snabbt. Det Thomas jobbade med är långt ifrån det Annika försöker påskina att hon försvarar.

Att gå från arbetsgivarsidan till att bli facklig företrädare har väl aldrig hänt. Det skulle betyda att du går ner i lön, dessutom att du vill hjälpa utsatta människor. Sådana änglar finns inte.

Som vi alla vet gjorde även Annika ett dåligt jobb på SKTF som ordförande, liksom Eva Nordmark. Det blev inga framgångar vad gällande jämställdhet och anställningstrygghet, endast status quo. Men fina löner uppbringade de, dessutom avancerade de båda uppåt. På vanligt fackligt och sosse-maner. Båda har sedan dess inte åstadkommit något som har fört samhället framåt.

Han gick väl säng-vägen och utnyttjade Strandskatans omättliga behov av påsättning och gjorde raketkarriär på så sätt.. !
Citera
2020-04-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Vafan var det där! Något av det sjukaste jag sett. Fullt vuxna kvinnor ägnar sig åt semilesbiskt fittvältrande? Var tog vuxenheten och värdigheten vägen? En grupp män som hade sjungit om sina kukar hade blivit arresterade. Stäng igen Sverige nu. Det är kört.

"Vuxna"???
Omogna , ilskna, jag vet bäst och tål inte att någon annan tycker annat än jag och oerhört arga ilskna bittra feministfittor som SKRIKER o ´m de inte genast får allt de pekar på...
Vuxna ?

Redan 2011 skrev Horace Engdahl om Tyskland som ett Sverige för vuxna..
Citera
2020-04-15, 18:47
Medlem
Annika Strandhälls farmor Viktoria, 97, har blivit sjuk i covid-19. På sociala medier berättar politikern om sin farmor – och kallar henne ”min Nelson Mandela”.
https://www.expressen.se/nyheter/cor...elson-mandela/
I ett långt inlägg på sociala medier beskriver Annika Strandhäll sin farmor, och hur mycket hon har betytt:
”Min farmor är 97 år i dag och den person som förmodligen bidragit mest till mina egna tankar om hur jag vill vara som människa , mot mina barn, min familj, min omgivning att låta den personen hon var och är prägla min politiska gärning”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in