2020-02-21, 11:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack och lov. Hoppas nu att de får en framtid tillsammans, de förtjänar dem. HD skriver att hon innerst inne inte önskar LW och hennes barn något illa, bra att detta framkommer!
Verkligen! Repris från 29/11 -19: "Bara vänskapsvibbar, eller? Från en Sill, till en Isdrottning":

"HD har något hon vill säga SD":
Citera
2020-02-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror HD har levt under konstant hot, och tvingats till denna teater. För att skydda barnen. Hon har nog aldrig tvivlat på vem som mördat LW och inser att familjen svävar i livsfara. Hoppas att relationen med Sillen överlevt detta.

Ja, det tror jag också. Att spela med och spela dum är en överlevnadsmekanism. Är det verkligen så, har hon gjort en god insats för att skydda sig själv och barnen. Ifrågasätter du och utmanar en psykopat kan du räkna med att inte mer se dagens ljus.
Citera
2020-02-21, 11:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Instämmer. Känns naivt att tro att det skulle vara enklare och bättre i längden. Snarare lyfta diskussionen till hur man ska fånga upp dessa varningssignaler/yttringar.

Vad som är naivt är att tro att man kan
”vinna” mot en psykopat.
Eller att tro att man kan ändra på dem.
Citera
2020-02-21, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Beklagar verkligen det du fick uppleva.

Det är inte jag som har råkat värst ut i denna tråd eller i detta brott!
Människor har blivit hotade, på riktigt!
Och en människa har fått pynta med sitt liv...

Visserligen gjorde jag mig inte varken förtjänt av det, eller mådde bra av det, men när man ser vilken enorm förödelse som en enda person har fört med sig, förutom allt som L*ena fått utstå och förlorad framtid, så känns det som en droppe i havet!

En vedervärdig människa har förstört så mycket runt om sig så det är ofattbart.

Jag trodde att det var "värre" än det framkommit i tråden fram tills @Puttenots inlägg med delade bilder från FUP.

Om inte bevisningen räcker till och han går fri, blir jag på riktigt väldigt orolig för alla, särskilt HD och barnen.
Måtte han bli fälld!

Men det är så mycket värre än jag ens kunnat föreställa mig.
Citera
2020-02-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Där visar han sitt rätta jag. Hans manipulativa hjärtlösa sätt. Minns alla sjuka geologgar.
Och inte ens sin bäste och lojalaste vän kan han låta bli.
Jag stör mig på det korta och kalla sättet att svarar. Och hur han mästrar honom angående hunden.

Det är han som är i kontroll. Över Lena, över HD och över JG. Och som någon skrev JG uppvisar samma medberoende, att vilja vara till lags som Lena gjorde. Dom var alla människor som var fast i en psykopats klor. Förstår nu varför MV nämnde likheten med Helge Fossmo och Johanna Möller.
Stefan är en mycket farlig person.
Min första tanke kring det hårda orden om hunden är att han var rädd för att hunden skulle markera och kanske gräva i SD trädgård. Då hade JG kanske anat något om hunden blev crazy där.
Citera
2020-02-21, 11:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad som är naivt är att tro att man kan
”vinna” mot en psykopat.
Eller att tro att man kan ändra på dem.
Såtillvida man inte är av samma sort. En tävling mot undergången.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-21 kl. 11:34.
Citera
2020-02-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Fnissar och flinar i förhör!
Förhörsledaren PS tycker SD:s beteende är märkligt när han förhörs med anledning att hans väninna är försvunnen. SD berättar att han jobbar stenhårt med att försöka sluta med att fnissa och flina i fel situationer.
Hm, tyvärr misstänker jag att dårens rus efter att ha mosat ihjäl Lena i en skön hämnd inte har hunnit ebba ut där.

Stalkerbeteendet
Han har haft en period då han gått igång på att spana och han berättar att han har 97 smygtagna bilder!!! Varför har han lagt antalet bilder på minnet?

På fråga medgav han att smugit utanför hennes hus och tagit bilder.

– Ja det, det är ju jätteroligt, det är en grej som jag gjorde förut ett tag.

Han medgav att han gjort det även då hon haft besök av en exman i sitt hus. Bilderna hade han sedan skickat till henne. Och anklagat henne för att ljuga om besöket när hon hon inte berättade det för honom.

– Det finns hundratals sådana bilder genom åren.

Förhörsledaren ville ha en förklaring.

Om hon nu har någon annan där, vad ska du där och göra?

Mannen kunde inte riktigt svara men sa:

– Det var vår vanliga hälsning liksom.

I förhöret säger mannen att det finns 97 sådana smygtagna bilder. Utredarna har säkrat flera av dem.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo4vaJ/misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom-flinade-i-forhoren

Länk till T34Panzers sammanställning av Puttenots inlägg med material från FUP: www.flashback.org/sp70354425

-----------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E

Bland bevisen som åberopas finns också fynd av mannens dna på en ring Lena Wesström bar då hon dödades. När utredarna frågade hur hans dna hamnat där svarade mannen:
– Ja, eh, när Lena och jag har haft kontakt nån gång så har det väl hamnat där.
Hennes blod har också säkrats på hans skor, på insidan på plösen. Mannen har ingen förklaring till det
Citera
2020-02-21, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Där visar han sitt rätta jag. Hans manipulativa hjärtlösa sätt. Minns alla sjuka geologgar.
Och inte ens sin bäste och lojalaste vän kan han låta bli.
Jag stör mig på det korta och kalla sättet att svarar. Och hur han mästrar honom angående hunden.

Det är han som är i kontroll. Över Lena, över HD och över JG. Och som någon skrev JG uppvisar samma medberoende, att vilja vara till lags som Lena gjorde. Dom var alla människor som var fast i en psykopats klor. Förstår nu varför MV nämnde likheten med Helge Fossmo och Johanna Möller.
Stefan är en mycket farlig person.

Usch ja.
Han känns kall som en sten.
Inte en enda gång säger han att han förstår att JG mår dåligt. Svara kort som att det vore middagsmaten JG snackar om fast JG verkar må fruktansvärt.
Citera
2020-02-21, 11:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Låter som att Jerry blivit hjärntvättad av Stefan när Stefan anförtror sig angående hans plan angående Hannas eventuella framtida öde som bortsopad från arenan. Om min vän anförtrodde mig liknande ting, hoppas jag att jag skulle uppsöka Kling och Klang.

Lena ska fixa ny tapetfärg, låter en aning misstänkt, något att eventuellt reagera på. Hur kommer det sig att Lena plötsligt är ny intedningsdekoratör i Davidssons gemensamma hem? Hur skedde det inflytandet och positionsförskjutningen? En ska ut ur bilden och en annan ska in?
Påminner också om Amerikanen som för ett tag sedan dödade fru och två döttrar och stoppade ner i två oljecisterner för att leva vidare med en ny kvinna.
Citera
2020-02-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch ja.
Han känns kall som en sten.
Inte en enda gång säger han att han förstår att JG mår dåligt. Svara kort som att det vore middagsmaten JG snackar om fast JG verkar må fruktansvärt.
Det känns ganska skönt att han inte kan manipulera någon längre. Vad som är intressant är att hela omgivningen, med facit i hand, inte ifrågasätter hans psykopati eller att han är skyldig. Det verkar finnas få i hans nära bekantskapskrets som tvivlar på skulden där.
Citera
2020-02-21, 11:42
Medlem
Läste just artikeln i Aftonbladet, höll på att missa läsa det som finns längst ner där det står "Fakta"
Där finns utskrift från LW/SDs kontakt på mordkvällen/natten/morgonen... ifall någon annan också missat.
Citera
2020-02-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Påminner också om Amerikanen som för ett tag sedan dödade fru och två döttrar och stoppade ner i två oljecisterner för att leva vidare med en ny kvinna.
Ja, Shannan och Chris Watts- fallet påminner om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in