2020-02-21, 09:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
https://forumbilder.com/i/roII
Hälp, vad är detta? Ett anonymt brev till HD???
Citera
2020-02-21, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
HD verkar genuint ovetande/överraskad att LW "försvunnit"

Samtidigt verkar hon önska livet ur L, något som hennes man tydligen tog fasta på. Tycker att man kan utläsa att hon gav honom en "push" i en viss riktning.
Citera
2020-02-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
https://forumbilder.com/i/roII
Vad är detta? Ett långt sms till Hanna, som är rakt på sak och ställer henne mot väggen?
Citera
2020-02-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte dumt alls att informera om att man inte hotar en psykopat. Det är dumt av dig att försöka insinuera att det är normalt och ofarligt beteende.

Ett barn kan aldrig provocera då de inte vet bättre. Men en kvinna på 45 år vet hur det fungerar. Lena visste också att hon skulle bli dödad när hon avslöjar affären. Det sade hon flera gånger om du läser det som hittills laddats upp här.

Förresten, t o m ett barn vet att inte provocera någon som hotar att döda dem. De blir ängsliga och lydiga som bara den. Av rädsla.
Om ni nu prompt vill jämföra ett barn med en 45 årig kvinna vilket jag tycker är smått sjukt.

Bara så jag förstår dig: med ditt resonemang så var alltså till exempel 9/11 försvarbart?

Eftersom USA i 20+ år invaderat och plundrat mellanöstern, varpå nationerna där började producera radikala protestströmningar som sen blev till flera olika extremistgrupper, vilka sedemera klart och tydligt sa att om USA's invasion fortsatte så skulle det "få följder" (precis som SD sa till LW när hon visade upprorstendenser mot att bli illa behadlad)?
Citera
2020-02-21, 09:51
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Mitt intryck är att hon är ovetandes, misstänker men vill inte veta.
Känns så, det vill säga att hon åtminstone var ovetandes när hon skrev det där (15 maj kl 12:09)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nej det är inte FB som skadar utan det är gärningsmannen som är orsaken.
Bra att få svart på vitt att JG är oskyldig och är lika manipulerad som andra.
Tråkigt att han och hans sambo blivit indragna i detta men det kan också vara av godo för utredningen.
Han borde ha talat med utredare om sina farhågor i stället för att stoppa huvudet i sanden.

FB är en plats för spekulationer och visst ska man tänka på att maska i möjligaste mån men jag tror ändå att det tack vare alla spekulationer, stenvändande och tyvärr också de tråkiga konsekvenserna med hot och mkt otrevliga inlägg ändå har lett till en hel del gott i ärendet. T ex så har vi insett att vi är något på spåren när det blivit oroligt och hot - inte sant? Det uppkommer ju inte utan orsak och känns rätt "unikt" för denna tråd?
Jag tror också att det kan ha varit bra för JG att läsa här på sätt och vis och få en annan bild av sin vän och också hur man uppfattar honom själv och hans agerande. Han kan ju lika mycket få känna stöd härifrån till att göra rätt.
Citera
Medlem
Citat:

Ser inte bättre ut.
Citera
2020-02-21, 09:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Samtidigt verkar hon önska livet ur L, något som hennes man tydligen tog fasta på. Tycker att man kan utläsa att hon gav honom en "push" i en viss riktning.
Mm, men tror du inte HD har önskat livet ur LW på ett mer symboliskt plan? Det kan man ju göra ibland - men
steget att förverkliga den infantila önskningen är ju gigantisk. Sen skriver ju HD nånting om att hon inte vill att det skall hända LW något för LWs barns skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker ändå att han, JG, inte skulle undanhållit polisen det han visste. Varför liksom?

Inge SD känslan att han kan lita på honom? men det verkar han inte göra...
Senast redigerad av flashbackfollower 2020-02-21 kl. 10:22.
Citera
Medlem
Citat:
Jag TROR det är meddelanden från olika människor som messat eller chattat med HD, och polisen skrivit ut det. Men kanske @Puttenot kan förklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte dumt alls att informera om att man inte hotar en psykopat. Det är dumt av dig att försöka insinuera att det är normalt och ofarligt beteende.

Ett barn kan aldrig provocera då de inte vet bättre. Men en kvinna på 45 år vet hur det fungerar. Lena visste också att hon skulle bli dödad när hon avslöjar affären. Det sade hon flera gånger om du läser det som hittills laddats upp här.

Förresten, t o m ett barn vet att inte provocera någon som hotar att döda dem. De blir ängsliga och lydiga som bara den. Av rädsla.
Om ni nu prompt vill jämföra ett barn med en 45 årig kvinna vilket jag tycker är smått sjukt.

Bara så jag förstår dig: med ditt resonemang så var alltså till exempel 9/11 försvarbart?

Eftersom USA i 20+ år invaderat och plundrat mellanöstern, varpå nationerna där började producera radikala protestströmningar som sen blev till flera olika extremistgrupper, vilka sedemera klart och tydligt sa att om USA's invasion fortsatte så skulle det "få följder" (precis som SD sa till LW när hon visade upprorstendenser mot att bli illa behadlad)?

Om du funderar i 30 sekunder så ser du själv att dina argument angående LW's skuld i sitt dödliga öde följer precis samma logik som 9/11-apologeter och dylika. Du kanske är en sådan och det är väl i så fall fine - jag vill bara kolla så du förstår vilken train-of-thought din moraliska logik korresponderar med och att du verkligen tänkt igenom det du skriver.

Alltså: om man är ett offer för en despotisk makt (kan vara stat eller individ) och den uttalar dödshot som kommer förverkligas om man obstruerar, då skall man alltså underställa sig den despotiska maktens krav, gör man inte det så har man förtjänat döden som utlovat följer?
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-02-21 kl. 09:55.
Citera
2020-02-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Citerar mig själv för att visa vilket inlägg som fanns på JGs mobil.

Och nu klickar en till pusselbit ner.
Jag anar att detta kan på något sätt ha att göra med att jag fick mycket, mycket obehagliga pm förra julen.
Exakt hur det har gått till, vet jag inte. Men det har säkert gått i flera led. Några gånger har jag trott att mitt konto har blivit kapat.

Tyvärr har skuggor fallit över några tråddeltagare genom detta, då den obehagliga skribenten kastat ut anspelningar. Det kanske ingick i spelet, att skapa misstankar om andra skribenter som grävde?

Det är vad jag har kommit fram till hittills.

Och jag är mycket övertygad om att SD har ett finger med i det spelet!

Beklagar verkligen det du fick uppleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in