2020-02-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det jobbigaste med den konversationen är att om HD hade frågat honom om han verkligen gjorde det så får jag känslan att han kunde ha erkänt det till henne.

Den empatiska tonen här talar för att J är någon helt annan än SD.
Citera
2020-02-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag vill verkligen tro bättre om HD, hon har ju trots allt flyttat och begärt skilsmässa. Det är inte SD hon chattar med.

Men, med tanke på att Stefan och Hanna umgåtts så nära, intimt och mycket efter Lenas död, så skulle det scenariot ändå inte förvåna mig.
Citera
2020-02-21, 10:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ställde liknande fråga nu i natt. Kan man utesluta att någon med denna uppvisade personlighet verkligen inte begått fler mord?

Reflekterar också över att det är synd om JG som flera skriver nu. Men tycker mig sakna en sak i konversationen mellan JG och SD från båda håll, dvs sorg och bestörtning över LWs öde. Den ene verkar klurig (SD) och den andre djupt oroad för sin sambo/fru och sitt eget mående. Men är det inte märkligt att inte mer uttryck för sorg, vrede över en fd nära vän? Får den obehagliga känslan att LW mest refereras till sekundärt fastän hon blivit brutalt mördad. Får inte ihop JGs beteende riktigt. Kan mer förstå HDs dubbla reaktion som syns i meddelandena.

Men kan man se när konverstionerna skett?

Jag vet iaf att ett borde ha skett i aug-19.
Citera
2020-02-21, 10:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det borde väl vara så.
Om hon visste helt klart, kanske hon inte hade skrivit det.

Samtidigt kan det kasta skugga över henne på det viset att det faktiskt låter lite som att hon önskar henne bort.

Men jag tror att HD inte förstår allvaret, tror att det är något som löser sig kanske.

Hon skriver också:

"Gör inte det innerst inne. Vill ingen så illa"

Jag tror att hon liksom JG är förvirrad.
Det blir väl så när man kanske har någon inre varningssignal som blinkar, men det är för mycket att ta in.

Gissar jag.
Och "J" i chatten är förmodligen (eller säkert) varken JG eller SD, enligt de senaste rönen och inläggen.

Så t ex "Det var för dig" verkar få en helt annan betydelse än vad som lästes in här inledningsvis.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-21 kl. 11:01.
Citera
2020-02-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den empatiska tonen här talar för att J är någon helt annan än SD.

Helt korrekt. Såg din rättelse sedan. Tack!
Citera
2020-02-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tack för rättelsen. Du har såklart rätt.

Jag trodde samma som du först men var chockad över detta med kram och sova över. Det går emot fakta och förnuft. Dock har ju SDs försvarare hävdat att de jobbade på relationen, men det har jag aldrig trott på. Inte med så avgörande steg hon tagit i ny bostad och begäran om skilsmässa. Jag tror inte det är SD i andra ändan.
Citera
2020-02-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Sillen och Hanna är där långa chattar med hur förälskade dem två är. Dem har sex skickar pussar kramar mm mm mm är många sidor om dem två. Slänger ut det ikväll.
Vänta nu: menar du att den här Sillen (vem är det?) och Hanna har en affär? När i tiden då?
Citera
2020-02-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Sillen och Hanna är där långa chattar med hur förälskade dem två är. Dem har sex skickar pussar kramar mm mm mm är många sidor om dem två. Slänger ut det ikväll.

Tack och lov. Hoppas nu att de får en framtid tillsammans, de förtjänar dem. HD skriver att hon innerst inne inte önskar LW och hennes barn något illa, bra att detta framkommer!
Citera
2020-02-21, 11:06
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vänta nu: menar du att den här Sillen (vem är det?) och Hanna har en affär? När i tiden då?

Efter att HD flyttat från SD och begärt skilsmässa, troligen. Vid tiden för mordet var HD och SD inte ett par.
Citera
2020-02-21, 11:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att det där brevet till HD beskriver hela situationen här på ett mycket träffande sätt. Hundratals av inläggen i den här tråden uppehåller sig ju kring frågan om vad HD och JG har för uppfattning om SD och skuldfrågan, och jag har också själv försökt hitta någon information om hur just de ställer sig till åklagarens misstankar. Kanske inte så konstigt eftersom det här fallet till slut ytterst hamnar i en trovärdighetsfråga, och åklagarens starkaste kort kan mycket väl visa sig vara LW:s egna uttalade farhågor/profetior om att SD någon gång i framtiden skulle komma att döda henne. Tydligt uttryckt i polisanmälningarna, men uppenbarligen också i omfattande personlig kommunikation med vänner. Det är bara att kolla på stämningsansökan.

På ena sidan har vi alltså SD, som menar att han inte har med LW:s försvinnande och död att göra. På andra sidan har vi åklagaren som menar att som bevisningen ser ut kommer han att befinnas skyldig av domstolen, och det var ungefär så hon motiverade sitt beslut att åtala honom. Man skulle kunna säga att när LW dog tog åklagaren vid, och att åklagaren har sedan dess fört LW:s talan.

De flesta här i tråden är alltså inne på att om SD är gärningsmannen, då måste HD och JG ha förstått det vid det här laget. Om han är gärningsmannen så kommer de att ljuga för att skydda honom, eller lägga korten på bordet och försöka hjälpa till att få honom fälld. Om de å andra sidan ger uttryck för fortsatt förtroende för honom, och säger sig inte tro att det är han, då kommer det att oroa många. Det skulle ju helt klart störa alla som redan verkar ha bestämt sig för att SD är gärningsmannen.

Jag tolkar brevet till HD som en vädjan om att hon skall träda fram och lämna ut SD åt oss, ty får vi inte henne med oss så kommer det att väcka rejäla tvivel kring misstankarna mot honom. Detsamma gäller för JG. Han uppfattas av de flesta nu som av SD manipulerad och förd bakom ljuset. OM JG nu ger intryck av att ha insett detta och kommit till insikt om att det är SD så blir vi lugna, men säger han sig inte tro att det är SD, då kan tvivlet här i tråden (och kanske även hos allmänheten) komma att bli bestående.

Du är en av dom få som inte rycks med i suggestionen och fortfarande tänker i den här tråden.
Dom flesta gör det inte.
Det ska du ha en stor eloge för.

Att LW och SD saknade vett och som av en olycksalig slump funnit varandra i detta är lika säkert som att dom gör sällskap av ett antal minst lika vettlösa som dras till såna här trådar som flugor till en skitkorv.

Bortom skvallret och oblyga snaskandet i andras olycka återstår att se vad som faktiskt binder honom vid gärningen.
Det ska bli intressant att få veta mer om hur försvaret ställer sig till 14 000 sidor skvaller om hundar och fan och hans moster. Vi får väl hoppas dom övertygar rätten att det är just - skvaller.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-21 kl. 11:12.
Citera
2020-02-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men, med tanke på att Stefan och Hanna umgåtts så nära, intimt och mycket efter Lenas död, så skulle det scenariot ändå inte förvåna mig.

Jag tror HD har levt under konstant hot, och tvingats till denna teater. För att skydda barnen. Hon har nog aldrig tvivlat på vem som mördat LW och inser att familjen svävar i livsfara. Hoppas att relationen med Sillen överlevt detta.
Citera
2020-02-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Efter att HD flyttat från SD och begärt skilsmässa, troligen. Vid tiden för mordet var HD och SD inte ett par.
Ah - ok. Jag följde ju inte tråden under lång tid. Blev för knepigt med alla catchar och loggar och sånt. Då håller vi tummarna för att denne sill och HD får ett fint liv ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in