2020-02-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just när jag tänker att nu kan det väl inte bli värre, så kommer nästa grej.

SD verkar ha väldigt svårt för att hålla tungan i styr, och verkar älskar att vara tvetydig.
En mycket obehaglig mening, när man vet vad som har hänt.

Det jobbigaste med den konversationen är att om HD hade frågat honom om han verkligen gjorde det så får jag känslan att han kunde ha erkänt det till henne.
Citera
2020-02-21, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
I chatten står det Hanna och ”J” - är det J*rry, och inte SD som hon chattar med?

Eller JOik*arain*en? (inga bokstäver ersatta)
Citera
2020-02-21, 10:49
Medlem
Citat:
Just när jag tänker att nu kan det väl inte bli värre, så kommer nästa grej.

SD verkar ha väldigt svårt för att hålla tungan i styr, och verkar älskar att vara tvetydig.
En mycket obehaglig mening, när man vet vad som har hänt.

Feltolkning, Sillen menar nog att samtalet under lunchen var menat för henne. Som ett stöd. Han förstår nog att detta försvinnande sätter igång massa känslor hos HD.
Citera
2020-02-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kan vara han som även ska vittna J*nas Sahl*n, som är sillen?

Sannolikt, hoppas verkligen att hans och HDs relation har överlevt alla turer och resor sedan mordet.
Citera
2020-02-21, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om jag läste rätt chatt SD/HD 15/5 klockan 12.09
HD: "Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...."

tyder på att HD är ovetandes om vad som hänt?

Ja, det borde väl vara så.
Om hon visste helt klart, kanske hon inte hade skrivit det.

Samtidigt kan det kasta skugga över henne på det viset att det faktiskt låter lite som att hon önskar henne bort.

Men jag tror att HD inte förstår allvaret, tror att det är något som löser sig kanske.

Hon skriver också:

"Gör inte det innerst inne. Vill ingen så illa"

Jag tror att hon liksom JG är förvirrad.
Det blir väl så när man kanske har någon inre varningssignal som blinkar, men det är för mycket att ta in.

Gissar jag.
Citera
2020-02-21, 10:53
Medlem
gloriouslifes avatar
”... om att Soft valde tapetfärg då hon
skulle bo där i framtiden”.

https://forumbilder.com/i/ro8F

”Knutbyvarning”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Om inte Lena kunde sluta umgås och ligga med Stefan, finns inget skäl att tro det skulle vara lättare för Hanna. Stefan har nog en utarbetad förberedd plan hur han ska lyckas återförenas med Hanna och få henne på gott humör igen, ge honom bara lite tid ska du se.

Stefan accepterar nog inte att bemötas med att bli förskjuten och avvisad från alla kvinnor samtidigt, då låser han sig istället fast och ersätter sin tidigare bästis: Lena, med en ny bästis: Hanna.

Det har inte hindrat Stefan tidigare att ligga med bästisen, knappast nu heller.

Jag vill verkligen tro bättre om HD, hon har ju trots allt flyttat och begärt skilsmässa. Det är inte SD hon chattar med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Feltolkning, Sillen menar nog att samtalet under lunchen var menat för henne. Som ett stöd. Han förstår nog att detta försvinnande sätter igång massa känslor hos HD.

Tack för rättelsen. Du har såklart rätt.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Beklagar verkligen det du fick uppleva.

Citat:
Citat:

Citerar mig själv för att visa vilket inlägg som fanns på JGs mobil.
Och nu klickar en till pusselbit ner.
Jag anar att detta kan på något sätt ha att göra med att jag fick mycket, mycket obehagliga pm förra julen.
Exakt hur det har gått till, vet jag inte. Men det har säkert gått i flera led. Några gånger har jag trott att mitt konto har blivit kapat.
Tyvärr har skuggor fallit över några tråddeltagare genom detta, då den obehagliga skribenten kastat ut anspelningar. Det kanske ingick i spelet, att skapa misstankar om andra skribenter som grävde?
Det är vad jag har kommit fram till hittills.
Och jag är mycket övertygad om att SD har ett finger med i det spelet!

Det var flertal postare som fick olika grader av hot via PM. Så även jag.
Några postare lämnade tråden av och har inte återkommit.
En fick direkta hot mot sina barn, eftersom det listats ut, med hjälp av oförsiktig info i inlägg i andra trådar vem personen var och dennes familjekonstellation.
Men detta har förlöjligats mer än en gång av bl.a den ständigt förkylde i tråden.
Citera
2020-02-21, 10:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag tolkar ”det var för dig” som att den omtänksamme Sillen (?) syftade på varför han ville ringa. För att stötta? Han inser väl att hon är en av dem polisen kommer intressera sig för, eftersom hon har motiv som den bedragna hustrun.
Ja, jag uppfattar det som att hon chattar med Sillen, initialer JS. De två hade varit ute under dagen och cachat tillsammans och konversationen startar sen kväll 14/5. Då var LW fortfarande vid liv.
Citera
Medlem
Vi vet inte vilka samtal som förts mellan paret David*sson innan mordet och innan skilsmässan dem emellan.
HD kan ha uttryckt sig att hon önskar att Len*a är borta ur deras liv och det är ju inte så konstigt efter sveket mot henne.
Frågan är om HD är lika manipulativ som SD.

Jag menar hon kan vara involverad som anstiftare eftersom hon mycket väl vet hur farlig Stef*an är.
Varför anmälde inte HD Stef*an om hon nu var så rädd för honom?
Le*na gjorde alla rätt när hon anmälde Stef*an. Vad mer kunde hon ha gjort?
Det stora Misstaget var att hon råkade komma i Stef*ans väg.
Len*as och Stefa*ns vänskap från 2010, bara vänner till ett par som bara SD styrde över och som han manipulerade in i det sista.

Citat:
Ja, men jag kan nu förstå att man granskade henne närmre.
Citera
Medlem
Citat:
Tack och lov! Jag har inte blivit förvånad av något hittills, utom att HD skulle ha en relation med SD i maj 2018. Heter Sillen något med J i förnamn?
Sillen och Hanna är där långa chattar med hur förälskade dem två är. Dem har sex skickar pussar kramar mm mm mm är många sidor om dem två. Slänger ut det ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in