2020-02-21, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
HD verkar genuint ovetande/överraskad att LW "försvunnit"

Ja, men jag kan nu förstå att man granskade henne närmre.
Citera
2020-02-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Där visar han sitt rätta jag. Hans manipulativa hjärtlösa sätt. Minns alla sjuka geologgar.
Och inte ens sin bäste och lojalaste vän kan han låta bli.
Jag stör mig på det korta och kalla sättet att svarar. Och hur han mästrar honom angående hunden.

Det är han som är i kontroll. Över Lena, över HD och över JG. Och som någon skrev JG uppvisar samma medberoende, att vilja vara till lags som Lena gjorde. Dom var alla människor som var fast i en psykopats klor. Förstår nu varför MV nämnde likheten med Helge Fossmo och Johanna Möller.
Stefan är en mycket farlig person.
Minst sagt. Vilken otroligt obehaglig psykopat. Filmerna utanför hennes bostad är ett verk av en psykopat. Fy fan. Vi hade rätt om den här vidriga personen hela tiden.
Citera
2020-02-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Korrekt observation, HD skriver ju bl a: "Både fd maken och sonen har kontaktat S"
så då måste det vara någon annan än SD som hon chattar med.

(Om S=Stefan)

Tack och lov! Jag har inte blivit förvånad av något hittills, utom att HD skulle ha en relation med SD i maj 2018. Heter Sillen något med J i förnamn?
Citera
2020-02-21, 10:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hälp, vad är detta? Ett anonymt brev till HD???
Jag tror att det där brevet till HD beskriver hela situationen här på ett mycket träffande sätt. Hundratals av inläggen i den här tråden uppehåller sig ju kring frågan om vad HD och JG har för uppfattning om SD och skuldfrågan, och jag har också själv försökt hitta någon information om hur just de ställer sig till åklagarens misstankar. Kanske inte så konstigt eftersom det här fallet till slut ytterst hamnar i en trovärdighetsfråga, och åklagarens starkaste kort kan mycket väl visa sig vara LW:s egna uttalade farhågor/profetior om att SD någon gång i framtiden skulle komma att döda henne. Tydligt uttryckt i polisanmälningarna, men uppenbarligen också i omfattande personlig kommunikation med vänner och bekanta. Det är bara att kolla på åklagarens stämningsansökan.

På ena sidan har vi alltså SD, som menar att han inte har med LW:s försvinnande och död att göra. På andra sidan har vi åklagaren som menar att som bevisningen ser ut kommer han att befinnas skyldig av domstolen, och det var ungefär så hon i media motiverade sitt beslut att åtala honom. Man skulle kunna säga att där LW dog tog åklagaren vid, och att åklagaren sedan dess har fört LW:s talan.

De flesta här i tråden är alltså inne på att om SD är gärningsmannen, då måste HD och JG ha förstått det vid det här laget. Om han är gärningsmannen så kommer de att ljuga för att skydda honom, eller lägga korten på bordet och försöka hjälpa till att få honom fälld. Om de å andra sidan ger uttryck för fortsatt förtroende för honom, och säger sig inte tro att det är han, då kommer det att oroa många. Det skulle ju helt klart störa alla som redan verkar ha bestämt sig för att SD är gärningsmannen.

Jag tolkar brevet till HD som en vädjan om att hon skall träda fram och lämna ut SD åt oss, ty får vi inte henne med oss så kommer det att väcka rejäla tvivel kring misstankarna mot SD. Detsamma gäller för JG. Han uppfattas av de flesta nu som av SD tidigare manipulerad och förd bakom ljuset. Om JG nu ger intryck av att ha insett detta och kommit till insikt om att det är SD som är gärningsman så blir vi lugna, men säger han sig inte tro att det är SD, då kan tvivlet här i tråden (och kanske även hos media/allmänhet) komma att bli betydande.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-21 kl. 11:06.
Citera
2020-02-21, 10:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Jag förstår verkligen inte hur du tänker...? Enligt mig innefattar ett så kallat "civiliserat samhälle" med ett rättssystem att man absolut skall kunna "aktivt hota att förstöra livet för en psykopat" utan dödliga konsekvenser. Jag vill inte leva i ett samhälle där man riskerar sitt liv om man säger något som kan uppfattas som ett hot till en psykopat och man sen post mortem får skulden för sitt eget mord för att man hade mage att "provocera en psykopat". Du KAN väl ändå inte tycka att detta är en rimlig inställning?

Du känner inte många psykopater, va?

Det är en sak om man inte förstår att det
är en psykopat man har att göra med.

Men LW var fullt medveten om att han var
psykopat och hur farligt det var för henne
och hennes barn. Om hon inte brydde sig
om sig själv så borde hon i varje fall ha
skyddat sina barn.
Citera
2020-02-21, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Stefan till Hanna 15:e maj 12:10

”Det var för dig”

Just när jag tänker att nu kan det väl inte bli värre, så kommer nästa grej.

SD verkar ha väldigt svårt för att hålla tungan i styr, och verkar älskar att vara tvetydig.
En mycket obehaglig mening, när man vet vad som har hänt.
Citera
2020-02-21, 10:43
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo4vaJ/misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom-flinade-i-forhoren
Lena Wesström mördades bara 150 meter hemifrån.
När den misstänkte mannen pressades i polisförhören skrattade han flera gånger.
– Jag vet att jag ofta flinar i fel situationer, säger han.

/…./

Han medgav då att han vid något tillfälle kan ha sagt till Lena Wesström att han skulle döda henne.
– Om du går till min fru och berättar så dödar du mig, och jag dödar dig.
Med att döda henne avsåg han att ”hänga ut henne offentligt med att ha en relation med en gift man när hon är frikyrkopastor.”
Citera
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack och lov! Jag har inte blivit förvånad av något hittills, utom att HD skulle ha en relation med SD i maj 2018. Heter Sillen något med J i förnamn?

Kan vara han som även ska vittna J*nas Sahl*n, som är sillen?
Citera
Medlem
Citat:
Jag är mest överraskad att HD faktiskt verkar upptagit sitt samliv med SD igen. Under pågående skilsmässa? Eller sover han över utan sex, skulle inte tro det...

Om inte Lena kunde sluta umgås och ligga med Stefan, finns inget skäl att tro det skulle vara lättare för Hanna. Stefan har nog en utarbetad förberedd plan hur han ska lyckas återförenas med Hanna och få henne på gott humör igen, ge honom bara lite tid ska du se.

Stefan accepterar nog inte att bemötas med att bli förskjuten och avvisad från alla kvinnor samtidigt, då låser han sig istället fast och ersätter sin tidigare bästis: Lena, med en ny bästis: Hanna.

Det har inte hindrat Stefan tidigare att ligga med bästisen, knappast nu heller.
Citera
2020-02-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
https://forumbilder.com/i/roID
https://forumbilder.com/i/roI4
https://forumbilder.com/i/roIC
https://forumbilder.com/i/roIU
https://forumbilder.com/i/roIa

Jag tolkar ”det var för dig” som att den omtänksamme Sillen (?) syftade på varför han ville ringa. För att stötta? Han inser väl att hon är en av dem polisen kommer intressera sig för, eftersom hon har motiv som den bedragna hustrun.
Citera
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det verkar som J var någon hon gärna skulle delat säng med men var upptagen då dottern(?) skulle komma, som jag tolkar några rader i chatten.

Är inte helt säker på om alla chattbilderna (tidigare (felaktigt?) rubricerade som chatt mellan SD/HD) är chatt med samma person.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-21 kl. 10:47.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tyckte det framgår att det är HD om man läser hela konversationen.

Jo, jag tror det också.
Läste ikapp gårdagens och nattens inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in