2020-02-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja då hade alla vänstertroll hoppat in till tunisierns försvar och ifrågassatt motivet.

Låtsas inte som att ni inte är lika goda kålsupare som nassarna i denna tråd när det kommer till islamistiska dåd.

(citerade fel först)

Inte för att jag har läst alla terror-relaterade trådar på forumet men en del har jag betat av. Jag har nog aldrig sett någon vänster komma till förövarens förvar och ifrågasätta motivet (du år gärna visa mig ett exempel om jag missat nåt). Däremot är det alltid en ansenlig mängd försvarsinlägg när det gäller högerextrema dåd.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-21 kl. 10:30.
Citera
2020-02-21, 10:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Guld, så tråden inte utvecklas i lögnaktig shitposting.

Nåja, GM:s egna vansinne i egenproducerad text eller video för var och en att läsa och se verkar ju inte ha hjälpt hittills, tråden är full av folk som tror att hans manifesterade psykos var "högerextrem terrorism".

Tur att archive.org raderade GM:s site, så att inte fler inspireras till sådant som GM förespråkade där, som att resa mellan parallella universa, storma satanistiska pedofilbaser under marken, ge en personlig DJ till varje spelare i det tyska fotbollslandslaget, eller utplåna halva Jordens befolkning! Precis sådant som t ex AfD förespråkar, för de pekas ju nu av många ledande tyska politiker och journaktivister ut som GM:s inspiratörer och borde förbjudas.
Citera
2020-02-21, 11:06
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Glock 17 i 9x19 mm, enligt bl a Bild.
Dessutom ägde han en SIG Sauer och en Walther (exakta modeller ej angivna), båda i 9x19 mm.

Modellerna av de sistnämnda märkena var P226 och PPQ.

Det säger Bild, som också far ut i något oerhört förvirrat om dessa helt vanliga pistolers enligt den vapenokunnige eller bara sensationalistiska journaktivisten speciella kapacitet:
Offenbar nutzte er absichtlich Pistolen mit einer hohen Schussfolge, um in kurzer Zeit möglichst viele Menschen töten zu können!
"Uppenbarligen använde han avsiktligen pistoler med hög eldhastighet, i syfte att på kortast möjliga tid kunna döda så många människor som möjligt!"

Menar journaktivisten att alla sportskyttar som inte använder mynningsladdade svartkrutspistoler snabbt vill kunna döda så många som möjligt, eller är det bara uppenbart i GM:s fall? Ser mest ut som ett illa dolt försök att kampanja för ytterligare inskränkningar av folks rätt att äga vapen (istället för att t ex se till att kontrollen av psyksjuka i samband med vapenlicensbeviljande faktiskt fungerar).
Citera
2020-02-21, 11:29
Medlem
Vet ej om jag ska skratta eller gråta. Han vill sanera halva jordklotet
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbob-Patrik
Detta är ifrån hans manifest:

"Å ena sidan är mitt folk ansvarigt för det faktum att vi har lyft mänskligheten som helhet, å andra sidan uppenbarligen har vissa människor från mitt eget land också bidragit till det faktum att vi nu har etniska grupper, raser eller kulturer i vår mitt som är destruktiva i alla avseenden. Jag kom till den första slutsatsen att när jag kommer in i denna värld, kan dessa människor inte alls vara där. Det är absurt. Eftersom dessa människor är särskilt många på denna planet och uppenbarligen inte är villiga att frivilligt avstå från ytterligare förökning, eller tvärtom, förvånande tycker de är särskilt stora, även om de inte är det, måste ett problem lösas. Min ytterligare slutsats var: Därför kan en ansträngning för att uppnå dessa människors fullständiga utvisning från vårt land inte längre vara en lösning, eftersom förekomsten av vissa etniska grupper i sig är ett grundläggande misstag och problemet bara flyttas till kommande generationer. Det kan inte vara så att jag måste ta itu med ett sådant problem alls, och alla kommande generationer borde inte behöva hantera ett sådant problem alls. Därför sade jag att följande folk måste förstöras fullständigt: Marocko, Algeriet, Tunisien, Libyen, Egypten, Israel, Syrien, Jordanien, Libanon, hela Saudiarabien, Turkiet, Irak, Iran, Kazakstan, Turkmekistan, Uzbekistan, Indien, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Vietnam, Laos, Kambodja och Filippinerna. Och det skulle bara vara den grova rengöringen. Därefter måste det göras en fin sanering, som påverkar de återstående afrikanska länderna, Syd- och Centralamerika, Karibien"

Låter extremhöger i mina öron iaf.
Citera
2020-02-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Helt rätt. Jätteviktigt fokusera på gärningsmannens trauman och hitta ursäkter till dådet. Överskott av muslimska män via invandring till Tyskland kan vara en orsak. En annan kan vara vänsterns hat mot vita män.

Och då har man rätt att gå ut o mörda folk bara för att man är en vit kränkt apa eller?
Citera
2020-02-21, 12:21
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

"Å ena sidan är mitt folk ansvarigt för det faktum att vi har lyft mänskligheten som helhet, å andra sidan uppenbarligen har vissa människor från mitt eget land också bidragit till det faktum att vi nu har etniska grupper, raser eller kulturer i vår mitt som är destruktiva i alla avseenden. Jag kom till den första slutsatsen att när jag kommer in i denna värld, kan dessa människor inte alls vara där. Det är absurt. Eftersom dessa människor är särskilt många på denna planet och uppenbarligen inte är villiga att frivilligt avstå från ytterligare förökning, eller tvärtom, förvånande tycker de är särskilt stora, även om de inte är det, måste ett problem lösas. Min ytterligare slutsats var: Därför kan en ansträngning för att uppnå dessa människors fullständiga utvisning från vårt land inte längre vara en lösning, eftersom förekomsten av vissa etniska grupper i sig är ett grundläggande misstag och problemet bara flyttas till kommande generationer. Det kan inte vara så att jag måste ta itu med ett sådant problem alls, och alla kommande generationer borde inte behöva hantera ett sådant problem alls. Därför sade jag att följande folk måste förstöras fullständigt: Marocko, Algeriet, Tunisien, Libyen, Egypten, Israel, Syrien, Jordanien, Libanon, hela Saudiarabien, Turkiet, Irak, Iran, Kazakstan, Turkmekistan, Uzbekistan, Indien, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Vietnam, Laos, Kambodja och Filippinerna. Och det skulle bara vara den grova rengöringen. Därefter måste det göras en fin sanering, som påverkar de återstående afrikanska länderna, Syd- och Centralamerika, Karibien"

Jag vet inte varifrån denna text kommer (källa) men om den är korrekt så var han psykiskt sjuk eller ej, en ofantligt stor idiot. Förstöra folken i Tunisien, Vietnam, Filippinerna, Iran osv?? För att sedan nämna centralamerika?! Vi behöver vare sig älska eller gilla andra länder, kulturer och människor. Men när han talar om att förstöra människor, tack och godnatt. Finns det verkligen någon som försvarar honom? Han gick "full retard" och nu är människor döda pga honom, han var verkligen ett lowlife.
Citera
2020-02-21, 13:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Kan du referera detta till sidnummer och dokumentets namn? Den är ju på tyska så lite svårt att copy+paste söka på ditt citat. Jag betvivlar inte att det kan vara ifrån GM, men är det taget ur sitt sammanhang, är det baserat i skevheter från början osv. - lutar mer åt rasism än högerextremistiskt. Givetvis har han rätt dock, och överetablering av avel är högre i vissa kulturer (nämnda) än andra - så där har han rätt. Hans ståndpunkt är inte att dessa är lägre stående till hudfärg eller ras, dock. Lite svårt att tyda men jag vill inte förringa hans motiv, syfte och mål bara för att han tycker "fel" enligt PKister.
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Nåja, GM:s egna vansinne i egenproducerad text eller video för var och en att läsa och se verkar ju inte ha hjälpt hittills, tråden är full av folk som tror att hans manifesterade psykos var "högerextrem terrorism".

Tur att archive.org raderade GM:s site, så att inte fler inspireras till sådant som GM förespråkade där, som att resa mellan parallella universa, storma satanistiska pedofilbaser under marken, ge en personlig DJ till varje spelare i det tyska fotbollslandslaget, eller utplåna halva Jordens befolkning! Precis sådant som t ex AfD förespråkar, för de pekas ju nu av många ledande tyska politiker och journaktivister ut som GM:s inspiratörer och borde förbjudas.
Vette fan hur WT-delux hemsida med örnar, vargar m.m. på varje subkategori skulle inspirera andra att åka på psykos, hehe.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-21 kl. 13:19.
Citera
2020-02-21, 13:12
Medlem
BAB7s avatar
Inrikesminister Horst Seehofer säger nu i ett uttalande att det största hotet mot Tyskland är högerextremism, "rasism, antisemitism och högerextremism är det största hotet"

Även CDU-politikern och Kanslerkandidaten Armin Laschet utrycker tydligt var hotet kommer ifrån:"fienden står till höger"

Flera höga politiker från CDU, Socialademokraterna och Miljöpartiet ger också AfD en delaktig skuld för terrorattentatet.

Socialdemokrtaterna uttlade också idag att de kräver att det högerpopulistiska partiet AfD ska övervakas av säkerhetspolisen.

Imorgon är det för övrigt val i delstaten Hamburg, blir intressant att se.
Citera
2020-02-21, 13:15
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Inrikesminister Horst Seehofer säger nu i ett uttalande att det största hotet mot Tyskland är högerextremism, "rasism, antisemitism och högerextremism är det största hotet"

Även CDU-politikern och Kanslerkandidaten Armin Laschet utrycker tydligt var hotet kommer ifrån:"fienden står till höger"

Flera höga politiker från CDU, Socialademokraterna och Miljöpartiet ger också AfD en delaktig skuld för terrorattentatet.

Socialdemokrtaterna uttlade också idag att de kräver att det högerpopulistiska partiet AfD ska övervakas av säkerhetspolisen.

Imorgon är det för övrigt val i delstaten Hamburg, blir intressant att se.
Nog för att jag avskyr extremism i alla dess former, men att vänstern ska göra dessa "djärva" påståenden & sätta inrikes "nutjobs", IS-terrorister (eller dem anses ju som vänster tills terrorcellen aktiveras och de börjar mörda) och blöjnassar i ett och samma fack. Det är livsfarligt ur samhällssynpunkt, att diskriminera sina egna etniska medborgare, 1984-scenario så att säga, med fakenews och yttrandefrihetsinskränkning som ett normaltillstånd..
Citera
2020-02-21, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag vet inte om det beror på externa faktorer att en 43-åring som bor hemma hos sin mamma skjuter mamsen och drygt 10 personer? Kanske det finns interna faktorer som psykiska problem, mindervärdeskomplex och en släng av svagsinthet?

Som sagt, jag vet inte men jag skulle tro att det är en inte helt frisk och balanserad person, som om han inte skjutit tyskar på cafe troligen hade hittat något annat ”högre syfte” för att till slut bli ”någon”.
Känner ju inte killen, men hans handlingar indikerar väl att han haft det lite svårt med sig själv, som så många andra. Och han var en av dem som kände att vara tuff på internet inte riktigt räckte till för att bli sedd och ihågkommen som en riktig karl. Nu blir han ihågkommen som en loser.

Ja, feminism, massinvandring och dekadent samhälle.
Citera
2020-02-21, 13:38
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Terrorism
/Moderator
Citera
2020-02-21, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
(citerade fel först)

Inte för att jag har läst alla terror-relaterade trådar på forumet men en del har jag betat av. Jag har nog aldrig sett någon vänster komma till förövarens förvar och ifrågasätta motivet (du år gärna visa mig ett exempel om jag missat nåt). Däremot är det alltid en ansenlig mängd försvarsinlägg när det gäller högerextrema dåd.

Då har du dålig läsförståelse och har knappast fördjupat dig i trådar. Tänker inte börja tjafsa med dig dock, för vad jag än säger kommer du vända emot mig med halmdocka på halmdocka på halmdocka.

Trött på allt nu. Det räcker med att jag stångats med inavlade nazist-CP:n hitintills i tråden. Orkar inte ens börja med er vänsterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in