Absolut! Men hade det inte varit för detta så hade det (förmodligen) aldrig kommit till polisens kännedom att SD haft funderingar kring att döda HD (om det nu är hon som är Tg, men det ser det utifrån de senaste uppladdningarna ut att vara.)
Men det är helt rätt att man ska vara försiktig med vad man skriver här och framförallt alltid maska namn.
Det visar också att Stefan saknar noll empati för Jerrys och hans sambos situation. Jag har läst och sett videos av en man som heter Peter Hyatt från Maine. Finns bland annat en video om honom angående Madeleine McCann fallet. Han syssla med att bl.a. utbilda poliser i statement analysis för att upptäcka huruvida de förhörda är ärliga eller deceptive.
Exp. Har han studerat Michael Jacksson angående pedofil och massa andra kända fall. Enligt honom skulle Stefans svar visa deception. En oskyldig person är inte undanglidande och avvaktande. Inte heller tar han i med överord när han ställs mot väggen. Stefan borde omgående hävdat inför Jerry att: Jag har inte dödat Lena. När detta kommer upp på tapeten. Precis som oskyldiga gör, just för att de är oskyldiga. Han vill behålla sig rätten att hålla på den informationen in i det sista. Kontrollera situationen.
EXAKT. Såhär hade en normalfungerande individ i samma situation svarat Jerry:
"Fy fan, jag kan lova dig att jag har absolut NOLL med det fruktansvärda som hänt Lena att göra. Kan inte fatta att hon råkat ut för detta! Vi har ändå vart nära i flera år nu och även om vi haft våra dispyter sinsemellan (minst sagt!) så är detta så fruktansvärt orättvist och overkligt. Känns helt vedervärdit att folk ens kan tro att jag skulle ha med detta att göra... Med tanke på min och Lenas historik kan jag väl till viss mån förstå att främlingar online till exempel drar slutsatsen att jag skulle kunna vara gärningsmannen här, men det är så verklighetsfrämmande att jag inte ens kan ta in det. Sen känns det såklart piss verkligen att du och din familj dras in i det här genom spekulationer på internet och så vidare. Hoppas verkligen du tror mig när jag säger att oavsett min och Lenas turbulens skulle jag aldrig nånsin lägga hand på henne eller skada henne fysiskt på något sätt. Vilken mardröm detta är!"
Typ så.Så hade en oskyldig ex-älskare skrivit när ex-älskarinnan blivit mördad och ens namn kommit upp i gärningsmanna-spekulationer.
Man får sig en tankeställare.
Jag måste börja tänka mig för. Och det nu på en gång!
Det fria ordet, men med varsamhet.
Nej det är inte FB som skadar utan det är gärningsmannen som är orsaken.
Bra att få svart på vitt att JG är oskyldig och är lika manipulerad som andra.
Tråkigt att han och hans sambo blivit indragna i detta men det kan också vara av godo för utredningen.
Han borde ha talat med utredare om sina farhågor i stället för att stoppa huvudet i sanden.
Det visar också att Stefan saknar noll empati för Jerrys och hans sambos situation. Jag har läst och sett videos av en man som heter Peter Hyatt från Maine. Finns bland annat en video om honom angående Madeleine McCann fallet. Han syssla med att bl.a. utbilda poliser i statement analysis för att upptäcka huruvida de förhörda är ärliga eller deceptive.
En oskyldig person är inte undanglidande och avvaktande. Inte heller tar han i med överord när han ställs mot väggen. Stefan borde omgående hävdat inför Jerry att: Jag har inte dödat Lena. När detta kommer upp på tapeten. Precis som oskyldiga gör, just för att de är oskyldiga. Han vill behålla sig rätten att hålla på den informationen in i det sista. Kontrollera situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Vilken sjuk kontroll och manipulation Hanna måste varit utsatt för? Föreställ er 20 år med den höggradigt störda individen vid sin sida? Vad gör det med en människa? Ge henne traumabehandling snälla, någon?
Dela bohag och skaffa barn med denna nisse. Han styr alla människor och hans idéer kring hur han löser problem påminner mig om Madsen. Hur gör man när man har ett problem? Ja, man delar problemet i mindre bitar. Även om Stefan inte har styckmördat, verkar han söka "kreativa lösningar" på de orosmoln som dyker upp i skyn. Varefter de dyker upp.
Stefan klarar inte av att vara tyst utan delar komprementerande info med Jerry, han uppvisar läckage.
Han kan helt enkelt inte undslippa sig det han sitter inne med, att nästan få säga att han gjort det. Det bubblar liksom över. Han njuter av att ha denna kontroll, att manipulera andra. Därför har har han med största sannolikhet njutit stort av att leka med oss via geologgarna, och skapa oreda här inne via märkliga konton. Jag tror han småpyst till HD också under deras långa tajta mellan-häktningar-period. Han kan helt inte hålla tyst, han njuter allt för mycket av kontrollen. Hon har säkert förstått vad han gjort (för att han hela tiden antyder/pyser) men utan att kunna göra något eftersom hon efter 20-års kontroll vet vilken kall och farlig person. Stackars familj. Måtte han inte komma ut på minst 25 år.
Det där var ju inte roligt att läsa.
Det understa var ju mitt inlägg. 😬
Stort tack till dig för allt jobb!
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske uttryckte mig otydligt, men jag menade JG.
Jag tror inte att gm glömt vad han har gjort.
Kanske vill han inte tänka på det, kan kanske lägga undan det på hatthyllan.
Fortsätta att leva som det faktiskt inte har hänt. Men han VET.
JG, däremot.
Om mgm är den skyldige, och det finns substans bakom anmälningarna (vilket jag är mycket övertygad om att det finns), då kan JG fått multipla förklaringar till diverse saker genom åren. Bra förklaringar som man vill köpa.
Man vill att världen ska vara begriplig.
Helst ska man kunna förstå när man ser "djävulen" i ögonen, då vet man att det är djävulen.
Man vill inte att "djävulen" ser ut som en tramsig färgklick.
Citerar mig själv för att visa vilket inlägg som fanns på JGs mobil.
Och nu klickar en till pusselbit ner.
Jag anar att detta kan på något sätt ha att göra med att jag fick mycket, mycket obehagliga pm förra julen.
Exakt hur det har gått till, vet jag inte. Men det har säkert gått i flera led. Några gånger har jag trott att mitt konto har blivit kapat.
Tyvärr har skuggor fallit över några tråddeltagare genom detta, då den obehagliga skribenten kastat ut anspelningar. Det kanske ingick i spelet, att skapa misstankar om andra skribenter som grävde?
Det är vad jag har kommit fram till hittills.
Och jag är mycket övertygad om att SD har ett finger med i det spelet!
Verkligen. Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att anta att JG och HD (och LW för den delen) "borde" ha förstått saker. Det är långt ifrån säkert, och de har alla tre fått ta väldigt mycket skit på rätt lösa grunder och antaganden. Främst offret, tyvärr.
Du är en förebild för mig i den frågan.
Alltid saklig och noga påläst.
Nu är detta ett forum för spekulationer, så lite kan man kanske gå utanför "sakligheten".
Men när jag ser hur illa JG mått, och hur kall SD verkar mot sin vän, som faktiskt är mycket lojal och har mycket känslor, blir jag mycket illa berörd.
Jag ber om ursäkt!
Fy sjutton hur mycket värre allt är mot hur jag trodde att det skulle vara.
Tråkigt OM du inte har intelligensen att se skillnad på att inte acceptera våld och kränkningar mot sig själv och lämna vs att aktivt hota att förstöra livet för en psykopat. Det är två olika saker.
Lena skulle valt att göra det första d v s att vägra acceptera kränkande behandling mot sig själv och lämnat. Men hon skulle inte attackerat genom att avslöja affären när hon visste att det innebar döden för henne. Man kommer inte undan ostraffat om man avslöjar en narcissists/psykopats rätta ansikte. Det är det värsta de vet.
Jag förstår verkligen inte hur du tänker...? Enligt mig innefattar ett så kallat "civiliserat samhälle" med ett rättssystem att man absolut skall kunna "aktivt hota att förstöra livet för en psykopat" utan dödliga konsekvenser. Jag vill inte leva i ett samhälle där man riskerar sitt liv om man säger något som kan uppfattas som ett hot till en psykopat och man sen post mortem får skulden för sitt eget mord för att man hade mage att "provocera en psykopat". Du KAN väl ändå inte tycka att detta är en rimlig inställning?
Väldigt sorgligt, även om det är bra att FUP kommit ut, att läsa att MÅNGA lidit så under en lång tid. Att HD och flickorna varit i sådan fara. Jag hade hoppats, fastän många vittnat om SDs hot, att LW hade det gott men att SD fick en snabb knäppsläng på slutet och dödade. Nu ser det som sagt mycket sorgligare ut. Säg till om ni kommer på ngn betalbidragslösning för FUPet.