Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Alla kommer alltid vara emot den som står på toppen.
Första gången du skriver något vettigt - grattis.
Och det förklarar förstås hatet mot City som dominerat engelsk fotboll på ett briljant sätt sen 2017. Skillnaden är bara att de klarade att slå över hundra år gamla rekord utan inverkan av VAR och en stöttande domarkår som inte har ryggrad nog att kunna stå emot publiktrycket på Anfield.
Att klubbar som Liverpool och United har störst fanbase och turats om att vinna ligan de senaste trettio åren sätter sina spår inte bara hos det engelska folket utan även hos dem som jobbar inom sporten. Utan att ha bedrivit någon undersökning så är det tämligen säkert att domare, journalister etc vurmar för dessa klubbar mer än t.ex Leicester eller City. UEFA är onekligen korrupta, titta bara på PSGs president som sen igår nu utreds för mutbrott, samma man som sitter och bestämmer att City ska stängas av från CL i två år. Det är skrattretande. Varför skulle inte en domarkår också kunna vara lite korrupta?
En annan rolig grej ni gärna får lägga märke till, är att Fotbollskanalen på Facebook antingen väntar med, eller inte postar något alls, om när Liverpool förlorar eller något går dåligt för dem. Omvänt så citerar de The Sun vid första bästa chans så fort det finns skit att slänga på City.
Vem vet, de kanske ändrar sig efter nån journalist-tomte därifrån läser mitt inlägg, men detta oprofessionella beteende syns precis överallt, samma sak med sidan Goal.com på Facebook. De älskar att hylla Liverpool så fort de får chansen och lika ofta posta något negativt om City. Riktiga jävla pajaser hela bunten. Det är därför jag hoppas att Guardiola signar ett femårskontrakt med klubben. Det är ett dra åt helvete med er, om något.
Liverpool har varit fantastiska denna säsong, jag varken kan eller tänker ta det ifrån dem. Men jävligt många tveksamma beslut har gått deras väg, och det har redan konstaterats att Liverpool skulle haft fyra poäng mindre och City tre poäng fler om inte för dessa beslut. Sen hade Liverpool ändå vunnit ligan. Varken City eller något annat lag i topp sex har spelat som de brukar. Det förklarar också det väldiga avståndet i antal poäng.