2019-11-02, 01:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kan inte tala för andra, men t.ex så sålde Mou Ibra och fick "gamla" Eto'o, och ovanpå det fick han Materazzi att lira som självaste Nesta. Och till råga på allt tog han en oskolad högerback i Santon och satte som vänsterback.

Och vann CL. Vem fan gör det... Seriöst...

Materazzi och Santon lirade sammanlagt 105 minuter i Champions League det året Mourinho vann titeln mot Bayern i finalen. Kort sagt, vad svamlar du om?

Till frågan: det finns inga större likheter mellan Rodgers och Mourinho.
Citera
2019-11-02, 01:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Kan inte tala för andra, men t.ex så sålde Mou Ibra och fick "gamla" Eto'o, och ovanpå det fick han Materazzi att lira som självaste Nesta. Och till råga på allt tog han en oskolad högerback i Santon och satte som vänsterback.

Och vann CL. Vem fan gör det... Seriöst...
Alla spelare är ju ff till salu för rätt pris, zlatan och Eto`o är ju båda 81or och tycker inte att det gick så värst för Inter efter att Zlatan lämnade, och Materazzi var ju redan världsback innan JM kom till Inter.

Grejen är att Mourinho och Rodgers har en helt olik filosofi och två helt olika personligheter, tycker inte att dessa herrar påminner om varandra på ngt sätt.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-02 kl. 01:40.
Citera
2019-11-02, 01:30
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Men suck så fort man uttrycker minsta lilla negativa mot liverpool så är det "hat". Ni avslöjar er som offerkoftor hela tiden. Vet inte hur många gånger man läst om liverpool fans som gnällde på sir alex ständiga domar gnäll, eller andra tränares gnäll på presskonferenser. Men när klopp gör detta får man inte säga något för då är det hat. Att yttra sig kritiskt mot något är inte automatiskt hat.
Citera
2019-11-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Maguire är def en bra spelare och en som hade gått rakt in i startelvan till de flesta PL-klubbar, Maguire är på många sätt en "old school" mittback. Brendan Rodgers är en manager av första klass och jag tycker att han fick för lite tid på sig i Liverpool, när det blev klart att Arsenal inte kunde få varken Thomas Tuchel eller Luis Enrique som ersättare för Wenger så var Rodgers mitt förstaval till att bli vår nya manager. Nu när det är klart att Arsenal inte kan vinna PL så har jag börjat att heja på Leicester i striden om ligaguldet i PL, det vore så jävla kul om Leicester skulle klara av att sno titeln framför näsan på Liverpool och Man City Men på vilket sätt påminner egentligen Rodgers om Mourinho?

Taktiken, fast tvärtom! Mourinho var/är en av de bästa och står för det. Rodgers är i samma läge som Mourinho i Portugal, men han hade nog aldrig kunnat spela samma sociala spel som Mourinho gjort. Då är det bättre att bygga upp Leicester efter tragedin, och bli en hjälte.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men suck så fort man uttrycker minsta lilla negativa mot liverpool så är det "hat". Ni avslöjar er som offerkoftor hela tiden. Vet inte hur många gånger man läst om liverpool fans som gnällde på sir alex ständiga domar gnäll, eller andra tränares gnäll på presskonferenser. Men när klopp gör detta får man inte säga något för då är det hat. Att yttra sig kritiskt mot något är inte automatiskt hat.

Personligen fattar jag inte varför du skyller på Klopp när du vill leka "offerkofta" eller "ikea mamma sängar 80 cm/andra särskrivningar). "Ni" och "vi"? När spelade du i klubben du låtsas representera? Jag tycker bara att Klopp lyfter ligan med sitt leende. Jag påstår ingenting annat.
Citera
2019-11-02, 02:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Materazzi och Santon lirade sammanlagt 105 minuter i Champions League det året Mourinho vann titeln mot Bayern i finalen. Kort sagt, vad svamlar du om?

Till frågan: det finns inga större likheter mellan Rodgers och Mourinho.

Att jag följde Serie A. Mou fick skit för att han spelade Santon. Mou sa kort o gott att han är bäst i truppen på den positionen. Vann han titlar? Ja.

Mou är BÄST I VÄRLDEN att göra nollor - som ingen tror på - till världsmästare.

Hans filosofi är helt emot OGS dock. Där OGS vill ha välformade spelare vill Mou ha krigare.

Bailly
Terry
Lampard
Materazzi
Ibramihovic
Sergio Ramos
C.Ronaldo
Drogba

OGS vill ha:
Rashford
Martial
James
Shaw
etc

Drömlaget för Mou idag vore:
Carvajal - Skriniar - Laporte - L. Hernández
Goretzka - Casemiro - Pogba
Volland - Belotti - Martial

Typ. I runda slängar. Hårda jävlar med finess.
Citera
2019-11-02, 02:38
Medlem
Generalanderssons avatar
[quote=Nya-Gula-Strumpor|69174065]Taktiken, fast tvärtom! Mourinho var/är en av de bästa och står för det. Rodgers är i samma läge som Mourinho i Portugal, men han hade nog aldrig kunnat spela samma sociala spel som Mourinho gjort. Då är det bättre att bygga upp Leicester efter tragedin, och bli en hjälte.

Jag tycker inte att JM och BR har några likheter överhuvudtaget i deras taktik eller filosofi. Kan du utveckla?

Citat:
Att jag följde Serie A. Mou fick skit för att han spelade Santon. Mou sa kort o gott att han är bäst i truppen på den positionen. Vann han titlar? Ja.

Mou är BÄST I VÄRLDEN att göra nollor - som ingen tror på - till världsmästare.

Hans filosofi är helt emot OGS dock. Där OGS vill ha välformade spelare vill Mou ha krigare.

Bailly
Terry
Lampard
Materazzi
Ibramihovic
Sergio Ramos
C.Ronaldo
Drogba

OGS vill ha:
Rashford
Martial
James
Shaw
etc

Drömlaget för Mou idag vore:
Carvajal - Skriniar - Laporte - L. Hernández
Goretzka - Casemiro - Pogba
Volland - Belotti - Martial

Typ. I runda slängar. Hårda jävlar med finess.
Vilka nollor är det egentligen som Mourinho har gjort om till världsmästare? JM har fått mkt kritik för att han har gett så få unga spelare chansen på A-lagen i de klubbarna som har tränat, och den enda spelaren på din lista som JM köpte var Drogba, alla de andra spelarna som du tog upp var redan i Chelsea, Inter, Madrid eller i Man Utd när Mourinho tog över de klubbarna. Vad har du rökt?
Citera
2019-11-02, 10:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Vilka nollor är det egentligen som Mourinho har gjort om till världsmästare? JM har fått mkt kritik för att han har gett så få unga spelare chansen på A-lagen i de klubbarna som har tränat, och den enda spelaren på din lista som JM köpte var Drogba, alla de andra spelarna som du tog upp var redan i Chelsea, Inter, Madrid eller i Man Utd när Mourinho tog över de klubbarna. Vad har du rökt?

Du har läsförståelse som en sophög. Vad har du rökt?
Citera
2019-11-02, 14:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du har läsförståelse som en sophög. Vad har du rökt?
OK. Är du fortfarande hög ell?
Citera
2019-11-02, 15:29
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att JM och BR har några likheter överhuvudtaget i deras taktik eller filosofi. Kan du utveckla?

Jag ville aldrig jämföra dem, jag råkade bara nämna dem i samma mening. Kanske var det fel av mig. Jag menade bara att Rodgers är en stark, stabil ledare i ett välmående lag. Leicester är fantastiskt roliga att följa just nu.
Citera
2019-11-02, 15:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nya-Gula-Strumpor
Jag ville aldrig jämföra dem, jag råkade bara nämna dem i samma mening. Kanske var det fel av mig. Jag menade bara att Rodgers är en stark, stabil ledare i ett välmående lag. Leicester är fantastiskt roliga att följa just nu.
OK. Där är vi överrens.
Citera
2019-11-02, 15:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Tål att upprepas. Manchester United gav alltså Zlatan till Ajax pengar för OGS.

Ta en tyst minut och sup in de jag precis skrev.
Citera
2019-11-02, 16:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tål att upprepas. Manchester United gav alltså Zlatan till Ajax pengar för OGS.

Ta en tyst minut och sup in de jag precis skrev.

Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in