2020-02-20, 23:24
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är bra att detta verkar tas på allvar från officiellt håll. Ju mer åtgärder Sverige sätter in, desto mindre trovärdiga blir dock alla förnekare i tråden.

"Förnekare"

Vad är det vi förnekar menar du? Opålitliga och obskyra sidor/videor som ni använder som någon form av ultimat sanning samtidigt som ni ignorerar precis allt med faktisk substans bara för att ni ska kunna fortsätta lajva Contagion.
Citera
2020-02-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Hur är det med tillfrisknade då?

Läs så ser du vad WHO sammanställer. Ganska mycket information men ingen kolumn med "tillfrisknade":

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200220-sitrep-31-covid-19.pdf?sfvrsn=dfd11d24_2
Citera
2020-02-20, 23:25
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Dör folk för snabbt så självdör viruset, det är alltså mycket osannolikt att det du beskriver stämmer.

Jag tycker det verkar sannolikt, då återinfektionen är väldigt dödlig. Kanske har det varit en våg av en mildare influensa i Kina innan detta hände.
Det är min teori iallafall.
Sedan har vi ju "superspridarna" som smittar väldigt många men inte blir sjuka själva.
Citera
2020-02-20, 23:26
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Varför tror du att BNO har facit? Dom tar sin info från lokala nyheter, så eftersom patientsekretess råder så kommer BNO, precis som vi i tråden, inte få reda på mer i det här fallet.

Ja så är det nog. Men faktum kvarstår så klart ändå - att man skulle rapporterat om hon blivit friskförklarad.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Jag har också sett den videon, men skulle det inte lika gärna kunna vara hemlösa som sover på gatorna? Jag tyckte man inte riktigt kunde se ifall det var liksäckar och tror jag minns att nån rörde på sig.

Edit:
En liknande video
https://mobile.twitter.com/jenniferatntd/status/1229798218873155590

Nä knappast, den videon påminde inte om den jag såg, det var liksäckar.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om sjukhuset kunde berätta att hon var smittad så måste dom enligt samma regler kunna berätta att hon är frisk. Alltså måste hon fortfarande vara under vård/tillsyn. Jag tror inte dom har skickat hem henne direkt från smittskyddskliniken för frivillig karantän.
Det låter rimligt. Undrar dock om patientsekretessen inte gällde när man meddelade allmänheten att hon bar på smittan? Jag tror tyvärr att det handlar om prestige.
Citera
2020-02-20, 23:27
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag tycker det verkar sannolikt, då återinfektionen är väldigt dödlig. Kanske har det varit en våg av en mildare influensa i Kina innan detta hände.
Det är min teori iallafall.
Sedan har vi ju "superspridarna" som smittar väldigt många men inte blir sjuka själva.

Källa på att återinfektion är väldigt dödlig eller ens förekommer?
Citera
2020-02-20, 23:28
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nä knappast, den videon påminde inte om den jag såg, det var liksäckar.

Okej, ja jag kan inte hitta den jag tänkte på men det cirkulerar så många så man vet inte riktigt vad man ska tro på.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja så är det nog. Men faktum kvarstår så klart ändå - att man skulle rapporterat om hon blivit friskförklarad.

Nej. Eftersom det ligger under patientsekretessen så rapporteras det inte.

Smittade och döda är vad som ska rapporteras till WHO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är bra att detta verkar tas på allvar från officiellt håll. Ju mer åtgärder Sverige sätter in, desto mindre trovärdiga blir dock alla förnekare i tråden.

Vem har sagt något om att beredskapen inte ska höjas? Helt normalt skulle jag säga. Alla foliehattar klagade på att Sverige, sämst i klassen, sitter passivt och inte gör något, men de hade naturligtvis fel. Igen.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men någon gång måste ju antalet avlidna i Wuhan komma fram. De kan ju inte dölja att ett stort antal människor dött oavsett om de är testade eller inte. Eller hur länge kommer de att ha Wuhan isolerat?

Hur menar du att det skulle komma fram?
Citera
2020-02-20, 23:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Jag har också sett den videon, men skulle det inte lika gärna kunna vara hemlösa som sover på gatorna? Jag tyckte man inte riktigt kunde se ifall det var liksäckar och tror jag minns att nån rörde på sig.

Edit:
En liknande video
https://mobile.twitter.com/jenniferatntd/status/1229798218873155590

Har sett dessa också men det lär vara personer som inte kommer in i sina lägenheter om de inte varit hemma när polisen har förseglat deras ytterdörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in