2020-02-20, 22:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag håller tyvärr med, de är så insnöade i sina agendor att de inte ens inser att de är likadana foliehattar som folket de försöker motarbeta. I deras konspirationsteori är Alex Jones den onda gaphalsen som kommer att leda världen till armageddon om dessa lugnpundare inte tjafsar i precis varenda inlägg på ett sketet forum någonstans på nätets bakgård. Vissa verkar ju inte ens kunna sova utan att oroa sig över att det publiceras inlägg på Twitter som inte är sanktionerade att dessa trygghetsknarkare. Det är synd att vissa tillåts sabotera tråden så hårt hela tiden, men det är priset för vår yttrandefrihet.

I förmiddags meddelade Idiotsverige att mängder av kineser nu flydde över gränsen till Vietnam. Länken han bifogade var en ren bluff. Dynga.

Det är alltså sådant du efterlyser här.
Citera
2020-02-20, 22:22
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
alldeles för stort scoop för att nån skulle låta bli att göra det, fattar du inte det?

domedagsprofetior säljer som smör i solsken och det kommer vara helt omöjligt att ens försöka dölja ett större outbreak.

Nu bör vi avgöra vad ett outbreak är och sedan prata om hur den hanteras, Japan och Syd Koreas som ett exempel. Båda länderna har runt 100 smittade och 1 död, det anser jag inte vara ett outbreak men om det är 150 smittade och 2 döda efter två dagar så övergår det antalet smittade i ett läge där man börjar få problem att hantera de ökande antalet, dag 3 osv osv.

Så min personliga värdering på vad som är ett outbreak är mer än 100 smittade, men det spelar ingen roll vad jag tror eller tycker, du själv ska dra egna slutsatser och som vi alla hoppas på så blir det bara som en vanlig influensa.
Citera
2020-02-20, 22:26
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Skitsnack!

Så du tror inte att en panik är värre än att folk bara blir sjuka eftersom?
Citera
2020-02-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Stämmer detta med vårt enda bekräftade fall i Sverige så är det VERKLIGEN för tidigt att ropa faran över.

Hur länge har hon varit sjuk nu?

Eller mer sannolikt: hur länge har hon varit frisk nu?
Citera
2020-02-20, 22:28
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
I förmiddags meddelade Idiotsverige att mängder av kineser nu flydde över gränsen till Vietnam. Länken han bifogade var en ren bluff. Dynga.

Om man letar efter alternativa källor så kommer man absolut att träffa på fejk news och även bli lurad ibland. Med svensk MSM så VET man att man blir lurad.

Det enda sättet man kan använda svensks MSM på är att förutsätta att de ljuger alternativt inte berättar sanningen och utifrån det dra egna slutsatser.

Tragiskt att detta inte ens är en överdrift. Vidare tragiskt är också att en skrämmande stor del ännu inte förstår att ifrågasätta rätt källor.
Citera
2020-02-20, 22:29
Medlem
Personer med typ2 diabetes tillhör tydligen riskgrupper för detta virus. Någon som sett studie på detta? Och följdverkningar?
Citera
2020-02-20, 22:29
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Förutom den vanligaste bakteriella lunginflammationen som dödar så har jag även läst att organsvikt är förekommande, dvs lever och njurar slutar att fungera, jag har inga länkar men har läst några tidigare rapporter från Kina där man beskrev detta.

Det är ett elakt virus vi har och absolut ingen vanlig influensa.
Nedan finns stöd för det du skriver. Lungor, lever, njurar... Det är en hel del saker som kan gå paj om viruset får fotfäste i kroppen.

Citat:
Here’s what coronavirus does to the body
From blood storms to honeycomb lungs, here’s an organ-by-organ look at how COVID-19 harms humans.

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/here-is-what-coronavirus-does-to-the-body/
Citera
2020-02-20, 22:31
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nu bör vi avgöra vad ett outbreak är och sedan prata om hur den hanteras, Japan och Syd Koreas som ett exempel. Båda länderna har runt 100 smittade och 1 död, det anser jag inte vara ett outbreak men om det är 150 smittade och 2 döda efter två dagar så övergår det antalet smittade i ett läge där man börjar få problem att hantera de ökande antalet, dag 3 osv osv.

Så min personliga värdering på vad som är ett outbreak är mer än 100 smittade, men det spelar ingen roll vad jag tror eller tycker, du själv ska dra egna slutsatser och som vi alla hoppas på så blir det bara som en vanlig influensa.

Problemet i Korea och Japan är väl främst trångboddheten. Nyser en smittad person på Shinjukus tågstation under rusningstid kan hundratals människor smittas på mindre än en minut osv osv. Men rent allmänt har japaner mycket god hygien, koreaner sisådär hygien och kineser usel hygien (folk spottar, harklar sig och skjuter snor direkt från näsan i allmänna miljöer).
Citera
2020-02-20, 22:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

Är väl bra om vissa filmer läggs upp här och blir debunkade istället för att de som ser dem inte får någon annat än den ensidiga information som filmklippet visar.
Citera
2020-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Du kan ringa eller mejla folkbokföringen om du vet namn och adress så talar de om att personen är avliden och vilket datum.

Jag skulle kunna kolla dödsorsaksregistret, men varför skulle jag göra det? För den som vill finns det här, men bara online tom 2018:

https://sdb.socialstyrelsen.se/if_dor/val.aspx
Citera
2020-02-20, 22:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Om man letar efter alternativa källor så kommer man absolut att träffa på fejk news och även bli lurad ibland. Med svensk MSM så VET man att man blir lurad.

Det enda sättet man kan använda svensks MSM på är att förutsätta att de ljuger alternativt inte berättar sanningen och utifrån det dra egna slutsatser.

Tragiskt att detta inte ens är en överdrift. Vidare tragiskt är också att en skrämmande stor del ännu inte förstår att ifrågasätta rätt källor.

Jag har svårt för den här ständiga svart-vita bilden:MSM är skit. Svaren finns någon annanstans. En rät så infantil inställning. Att bara läsa MSM idag gör väl tämligen få. Men att svälja vad som helst okritiskt för att det minsann inte är MSM är för mig tecken på hjärndödhet eller helt enkelt att hen har en agenda.
Citera
2020-02-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Åh, populärt att racka ner på kina nu?

Hur ska det då gå i Sverige där du ser välklädda människor äta snorgubbar till frukost på pendeltåg och kissfläckade kakibyxor är mer regel än undantag?

Ja det tycker jag. Till att börja med så ska vi kalla farsoten KINA SJUKAN eller
ännu bättre KINES SJUKAN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in