Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Vet du vad det är för mekanismer som gör att man inte får immunitet? Jag hittar ingenting i min litteratur.
Jag tror inte ens att de främsta läkarna och doktorerna som studerat viruset ingående senaste tiden har någon som helst aning... så varför skulle din litteratur ha det?
Något jag funderat lite på är om de som "återinsjuknar" egentligen faktiskt smittas på nytt eller om det helt enkelt är så att de aldrig blivit friska till att börja med. Jag är så långt ifrån läkare man kan komma så jag spekulerar bara hejvilt... men ändå... skulle det kunna vara så?
Kollade på en vlog där från skeppet där paret berättade att en av deras kamrater testades positivt och negativt om varandra i flera dagar... de som vloggade trodde att det var för att läkarna där var inkompetenta och inte klarade av att göra proven rätt... men tänk om viruset bara dyker upp på dessa "testställen" när det är redo att sprida sig själv vidare, och i övrigt "flyger det under radarn" och huserar någonstans där testerna inte påvisar det?
Skulle det ens vara möjligt?