2020-02-20, 22:14
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
https://www.youtube.com/watch?v=knE-9t68P2s

Lång staredown i början av gårdagens presskonferens mellan Wilder och Fury.

Hoppas på Fury. Tyckte han vann förra matchen. Sympatisk och underhållande karaktär vid sidan av att vara en grym boxare.
Får Wilder smälla honom som han gjorde i första mötet tar det nog tyvärr slut den här gången. Karln kan inte ha världens granithaka i en evighet. Det som talar för Fury är att han har kapacitet att boxa ut Wilder. När han gjorde det över åtminstone 10 ronder senast så var han i ganska dålig form och tog matchen trots han kanske borde väntat. Bättre förberedelser nu. Oklart om det räcker för att överleva Wilder men det ser bra ut.
Fury har tydligen tre matcher kvar på sitt kontrakt, inkl. denna. Är nog en trolig gissning att han lägger av sen. Så oavsett resultat här lär de nog göra en trilogi av det. Tredje möte med Wilder och ett mot Joshua är väl det logiska planen.
Tror nog Fury kommer göra detta till den dodgy & Dirty fight där han kommer hänga på Wilder så han nöter ut han och tröttar ur han, Gissar att han kommer att försöka med det samt hålla jabben enda som KAN störa game plan är att Fury tappar fokuset likt förra fight men håller han fokuset får Wilder en boxnings lektion!

Men oavsett vad så blir det en part II av denna serie det har dem båda hintat om, Sedan tvivlar jag Fury lägger av misstänker han vill ha till en fight mot AJ i titeln best in UK...
Citera
2020-02-22, 11:01
Medlem
Fury har snackat mycket om att han vill göra det till en minnesvärd fight, likt "The War" mellan Thomas "Hitman" Hearns och Marvelous Marvin Hagler. Jag tar dock det med en nypa salt, tror inte att en sån fight kommer gynna Fury, och det tror jag att han vet själv. Tippar på att iaf första halvan kommer bestå av att Fury dansar såsom bara han kan, spexar och retas, väljer sina tillfällen väl, jabbar, jabbar och kanske någon höger här och där när tillfälle ges, alltmedan Wilder stalkar sitt byte och väntar på den där gyllene sekunden i fighten när han måste vara perfekt. Andra halvan när de börjar bli trötta kan det nog förändras, men till vad är det svårt att sia om. I tungviktsdivisionen har ju i princip alla möjlighet att knocka alla, men tror ändå inte att Fury kommer kunna knocka Wilder. För att det ska hända kommer han behöva ta risker som Wilder kommer kunna utnyttja, och Wilder är för farlig i såna lägen.

Men å andra sidan, Fury kan mycket väl hålla undan i 12 ronder och vinna på poäng. Wilder har sett väldigt imponerande ut i sina senaste matcher (mot bättre motstånd än Fury mött i sina 2 senaste) men frågan är om lärdomarna han fått därifrån kan användas mot Fury, som är en väldigt annorlunda boxare än både Breazeale och Ortiz.

Det enda jag känner mig säker på är att den här fighten kommer att ha nerv.
Citera
2020-02-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Men oavsett vad så blir det en part II av denna serie det har dem båda hintat om, Sedan tvivlar jag Fury lägger av misstänker han vill ha till en fight mot AJ i titeln best in UK...

Jag hade blivit djupt besviken om någon av Fury, Wilder eller AJ hade lagt av innan vi fått se dem tre möta varandra. Tycker inte någon av dem har rätt att kalla sig bäst i denna era innan det definitivt avgjorts i ringen.
Citera
2020-02-22, 14:04
Medlem
Wilder vägde in på 231 Ibs och Tyson på 273 Ibs.
Var rejält munhugg på betryggande avstånd då den vanliga "sterdown" var inställd pga knuffandet häromdagen.
Com'n Tyson!!
Citera
2020-02-22, 15:21
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Var rejält munhugg på betryggande avstånd då den vanliga "sterdown" var inställd pga knuffandet häromdagen.
Com'n Tyson!!

Wilder är alltså nästan 10 kg tyngre i denna fight för jag minns att jag reagerade på hur lätt han var i förra matchen för sina 201 cm. 95-96 kg då om jag minns rätt och närmare 105 nu. Ingen match jag spelar på iaf. tycker denna är svår.
Citera
2020-02-22, 15:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Wilder är alltså nästan 10 kg tyngre i denna fight för jag minns att jag reagerade på hur lätt han var i förra matchen för sina 201 cm. 95-96 kg då om jag minns rätt och närmare 105 nu. Ingen match jag spelar på iaf. tycker denna är svår.
Han hade väl varit sjuk inför förra fajten.

Nu har han fått bygga upp sig ordentligt, såg riktigt biffig ut

Fury behöll tröjan på, men inte lika fet som senast
Citera
2020-02-22, 17:08
Medlem
Någon som sett någon officiell tid för Main Eventet än?
Citera
2020-02-22, 17:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Wilder: 105 kilo

Fury: 124 kilo
Citera
2020-02-22, 18:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joelhenry
Jag hade blivit djupt besviken om någon av Fury, Wilder eller AJ hade lagt av innan vi fått se dem tre möta varandra. Tycker inte någon av dem har rätt att kalla sig bäst i denna era innan det definitivt avgjorts i ringen.
Wilder är 34år så han är ni i zenit men det är inte många år han har kvar i ringen, Så jag tvivlar vi får se den fighten mot AJ misstänker han gör en Floyd slutar på topp!

Fury lär inte ge sig före han mött AJ i ringen i Clash Of UK
Citera
2020-02-23, 01:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Fury lite tyngre än han varit i sina senaste två också. Han ser ut att vara i bra form för den vikten nu dock. Jämför man med andra matcher han vägt i den viktregionen, ex. första matchen tillbaka efter att han var ute på glid efter att han slagit Klitschko, då såg han mycket tjockare ut på den vikten, nu är det betydligt bättre. Wilder också ökat i vikt sen senast de möttes.
Citera
2020-02-23, 06:54
Medlem
Nestor Xs avatar
Tyson Fury dagens man från början till slut. Hur kunde de svenska kommentatorerna missa när Wilders hörna slängde in handduken? När får vi se Tyson Fury mot Anthony Joshua? Just nu leder Tyson allsång och sjunger American Pie för full hals.
Senast redigerad av Nestor X 2020-02-23 kl. 06:56.
Citera
2020-02-23, 07:20
Medlem
Det där gick inte alls som jag hade förväntat mig. Tyson Fury gick ut hårt redan i rond 1. I rond 2 börjar Wilder osa av villebråd och efter knocken i tredje återhämtar han sig aldrig. Kudos till Fury för en väl utförd gameplan och en bra fight!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in