2020-02-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Lena var utbildad pastor så däri ingår att vara själasörjare. De hjälper och samtalar med människors i alla tänkbara och familjerelaterade situationer. Kanske därirån det startade? Även idag samtalar Stefan med prästen fast på häktet då.
Frågan är då om han använde Lena i hennes profession eller som granne. Det är lite skillnad där. Om det var i professionen så är det skandal. Om inte - tja, shit happens.
Citera
2020-02-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)

Jag betalar gärna en slant för hela FUP digitalt. Har inga problem med att swisha om mottagaren är bekväm med det.

Stort tack för den sidan som lagts ut!
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Här tror jag inte på SD alls. Varför skulle LW vilja ha skjuts några hundra meter mitt i natten för att prata med HD? Det kunde Lena göra när som helst. SD försöker bara förklara varför han blev arg på henne. Att hon ville bjuda på fika och bara vägrade lämna bilen duger ju inte som förklaring enligt honom.

Så den andra versionen är direkt från LW och inte en hittepå trådsanning?

Står det så i hennes anmälan att orsaken var att SD vägrade följa med på kaffe?
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Det var väl då när han sökte sig till LW för att HD blev psykiskt sjuk. Vad det där sista innebar vet jag inte. Men först var LW nån sorts tröstare, och sen blev det djupare från båda håll. Ingen vacker historia - men väldigt vanligt att man blir kär i sin terapeut. Nu jobbade hon inte som terapeuft utan som vanlig medmänniska. Men... jag tolkar det som så. När de började ligga vete fan. Men 6 år sägs det i tråden, så det tog väl nåt år eller två kanske.

HD blev psykiskt sjuk och letade psykolog el. terapeut .. SD sökte sig till fd pastorn. På sannolikt samma anledning.
Sex och samlevnad.
Med andra ord så... stämmer det att en del terapeuter har beröring i sina kontakter.
På en del ställen på USÖ lär äldre damer(patienter) yngre pojkar om kondomer.. och.. det är väl bra antar jag
Det är inte på STD-mottagningen.. OffThread, sorry.
Citera
Medlem
Citat:
Vi får ordna det. Själv kan jag swisha - mitt ordinarie namn säger inte något om mitt nick. Sån paranoia har jag inte. Chans finns att killen går på plus t o m!
Kanske räcker till bensinpengar/lite arbetskostnad... vore de väl värda!

Jag bidrar gärna om jag får ett bg/pg-nr.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Han hotar och genomför, efter mordet "hjälper" han en av barnen med en GC sak.
Man undrar vad han planerade då..
Var det inte någon som tyckte SD var en helt normal familjefader och tyckte det var okej att han satt barnvakt åt deras barn?

Ja utåt sett är han en normal familjefar men Lena visste bättre och hotade att avslöja affären och fick därför sätta livet till.
Citera
2020-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Frågan är då om han använde Lena i hennes profession eller som granne. Det är lite skillnad där. Om det var i professionen så är det skandal. Om inte - tja, shit happens.

Svårt att veta men vad gäller profession alternativt att vara granne har det nog redan sammanblandas i detta fall, då Lena som pastor i sin profession vigde herr och fru Davidsson, och senare låg med brudgummen.
Citera
2020-02-20, 18:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så den andra versionen är direkt från LW och inte en hittepå trådsanning?

Står det så i hennes anmälan att orsaken var att SD vägrade följa med på kaffe?

Den andra versionen är ju att det blev tjafs i bilen och Lena inte ville lämna förrän hon fått sagt sitt.
Citera
2020-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svårt att veta men vad gäller profession alternativt att vara granne har det nog redan sammanblandas i detta fall, då Lena som pastor i sin profession vigde herr och fru Davidsson, och senare låg med brudgummen.
Ja du, en jäkla soppa. Och vilket svek från LW gentemot HD. Och vilket svek från SD gentemot HD. Det är ju hon som är den förfördelade här. Både LW och SD hade fria val från början och det var medvetna val de gjorde. Inte vackert någonstans. Och till slut blev det riktigt farligt - med det facit vi har.
Citera
2020-02-20, 18:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Snälla du det här är inget klassist relationsvåld. I de relationerna hotar inte kvinnorna männen med det de fruktar mest och således skriver på sin dödsdom. I de relationerna tar kvinnorna kål på sin egen personlighet och gör allt för att inte väcka partnerns vrede. Motsatsen till Lenas beteende m a o.

Inte ens du kan hävda att Lena gjorde rätt som fortsatte hota en psykopat som dödshotat henne och barnen. Det var galet gjort av henne.

Men dra i handbromsen nu.Det är väl när kvinnan inte orkar ta mer skit och vill ha skilsmässa som dom blir mördad. Förövarens favorit som dessutom ligger etta på psykopaternas tio i topp lista är.Surprise,Surprise, Får inte jag dej ska ingen annan få dej heller. Du menar alltså att dessa utsatta kvinnorna aldrig någonsin ska sätta ned foten och säga nog är nog.För då enligt dej så är dom galen.Men då kan vi väl ta och lägga ner alla kvinnojourer i samma slängen för dom måste väl vara helt överflödiga.
Citera
2020-02-20, 18:24
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Här tror jag inte på SD alls. Varför skulle LW vilja ha skjuts några hundra meter mitt i natten för att prata med HD? Det kunde Lena göra när som helst. SD försöker bara förklara varför han blev arg på henne. Att hon ville bjuda på fika och bara vägrade lämna bilen duger ju inte som förklaring enligt honom.
Det fetade:
Nja…, enligt Stefan så hade han o Lena varit i Kilsbergen och åkt skidor. Lena hade bestämt sig för att berätta om deras förhållande för Stefans fru. Lena vägrade gå ur bilen vid hennes bostad, hon ville åka med hem till Stefan. Då knuffade Stefan ut Lena ur bilen.

https://forumbilder.com/i/royb
Citera
2020-02-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske räcker till bensinpengar/lite arbetskostnad... vore de väl värda!

Jag bidrar gärna om jag får ett bg/pg-nr.
Tja, fupen kostar fysiskt 7000 kr. Inte kattskit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in