2020-02-20, 17:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromannen
Har digitaliserat en bild än sålänge. Hoppas att fler foton av FUP:en kommer upp så vi kan få ett mer fullständigt protokoll.

https://minfil.com/x4n162b8o2/Sida_3_1_pdf

Kanonkvalitet! 👍🏻
Du får gärna fixa fler om Puttenot lägger upp fler under kvällen
Citera
2020-02-20, 17:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var väl då när han sökte sig till LW för att HD blev psykiskt sjuk. Vad det där sista innebar vet jag inte. Men först var LW nån sorts tröstare, och sen blev det djupare från båda håll. Ingen vacker historia - men väldigt vanligt att man blir kär i sin terapeut. Nu jobbade hon inte som terapeuft utan som vanlig medmänniska. Men... jag tolkar det som så. När de började ligga vete fan. Men 6 år sägs det i tråden, så det tog väl nåt år eller två kanske.

De bodde grannar i början. SD, HD och LW, UW.
Citera
2020-02-20, 17:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här är ett utpräglat indiciemål. Det finns alltså hundratals sådana här svaga indicier som i sig har ungefär lika lite bevisvärde som cykelturen, men när man sedan lägger ihop alla noga utvalda "pusselbitar" så får man fram en bild som kan vara oerhört övertygande för många. Det är därför fupen är på 14 000 sidor och rättegången beräknas behöva ta 20 dagar i anspråk. Det finns ingen annan enskild omständighet som i sig är mer övertygande än just den som du tar upp här, dvs. att han var ute och cyklade på kvällen.

Glöm nu inte bort de tekniska bevisen i form av DNA och blod...
Citera
2020-02-20, 18:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)

Jag lägger gärna en slant
Citera
2020-02-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag lägger gärna en slant
Vi får ordna det. Själv kan jag swisha - mitt ordinarie namn säger inte något om mitt nick. Sån paranoia har jag inte. Chans finns att killen går på plus t o m!
Citera
2020-02-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanonkvalitet! 👍🏻
Du får gärna fixa fler om Puttenot lägger upp fler under kvällen
Det här med "minfil-filer" vill inte min dator öppna... visst brukar Du kunna lägga på en hjälpsam hand så jag kan se?
Citera
2020-02-20, 18:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Angående knoggnuggningen så var det så, enligt SD, att LW ville ha skjuts hem till HD för att avslöja det utomäktenskapliga förhållandet. Tidigare i tråden står att LW ville bjuda SD på nybakade bullar.

Hur uppstår så vitt skilda orsaker. Vem ska man tro på, tro på, när det är så här?

Här tror jag inte på SD alls. Varför skulle LW vilja ha skjuts några hundra meter mitt i natten för att prata med HD? Det kunde Lena göra när som helst. SD försöker bara förklara varför han blev arg på henne. Att hon ville bjuda på fika och bara vägrade lämna bilen duger ju inte som förklaring enligt honom.
Citera
Medlem
Jisses! Psykopat som vill framstå som hjälte och går igång på att spana på folk.
HD kan nog andas ut nu!
Citera
Medlem
Citat:
Det säger att hon är manipulerad, känsloförvirrad och en massa andra saker när man har en stark bindning till en människa. Det säger inget alls om henne som person.

Edit: Det är samma fenomen du hittar hos en svårt misshandlad kvinna. En kvinna som blivit slagen i många år. "Han är underbar när vi har det bra". Typ så

Det kan även säga att hon är själavårdande: lönar ont med gott.
Citera
2020-02-20, 18:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Putte kan Pm:a mig imorgon bitti så förmeldar jag kontakten. Eller om Putte vågar lägga ut en mailadress här så får de kontakt. Det ordnar sig imorgon om inte annat. Delvis handlar det också om olika bostadsorter. Bor Putte i Kiruna och Krmkr i Smygehuk (fiktiva bostadsorter, obs!) så blir det ju problem.

Vem vet om någon då bor mitt i mellan och kan köra en bit. Det får vi kolla då. Återkom. Jag skickar min mail till dig i PM.
Citera
2020-02-20, 18:05
Medlem
Citat:
Det var väl då när han sökte sig till LW för att HD blev psykiskt sjuk. Vad det där sista innebar vet jag inte. Men först var LW nån sorts tröstare, och sen blev det djupare från båda håll. Ingen vacker historia - men väldigt vanligt att man blir kär i sin terapeut. Nu jobbade hon inte som terapeuft utan som vanlig medmänniska. Men... jag tolkar det som så. När de började ligga vete fan. Men 6 år sägs det i tråden, så det tog väl nåt år eller två kanske.

Lena var utbildad pastor så däri ingår att vara själasörjare. De hjälper och samtalar med människors i alla tänkbara och familjerelaterade situationer. Kanske därirån det startade? Även idag samtalar Stefan med prästen fast på häktet då.
Citera
2020-02-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jisses! Psykopat som vill framstå som hjälte och går igång på att spana på folk.
HD kan nog andas ut nu!
Läskigt var att läsa att han önskade ett flygplan som får problem så han får hoppa in och rädda plan och passagerare. Det får mig att tro att han själv kan ordna en liten katastrof för att senare bli hyllad som hjälte. Vilken jävla tur att han förhoppningsvis är borta från gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in