2020-02-20, 17:32
Medlem
T34Panzers avatar
Han ”går igång på att spana på folk” och skulle velat bli polis... enligt förhör 3
”Peeping Stefan”

Och inte konstigt att grannarna var rädda för honom...

”att han går igång på att spana på folk. Skulle helst vilja blivit polis. SO uppger också att han går i gång på tanken att bli en hjälte. Han ville ta syn på något som han kunde avvärja och därigenom bli en hjälte. Han har också haft tankar på andra hjälteinsatser. Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får lov att in.gripa och rädda planet och bli en hjälte. SO tillfrågas också om vittnesuppgifter från en granne som träffar på SD ca O I .30 på natten när SO varit i skogspartiet där de tre mystiska personerna fanns. Grannen var ute o rastade sin hund. Grannen hade reagerat på SD:s konstiga frågor. SO hade bl a frågat grannen om han brukade vistas ute så här sent och i så fall vilka vägar han brukade gå i området. SD berättade också om de tre mystiska männen.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-20 kl. 17:38.
Citera
2020-02-20, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undersökningsprotokoll diarienr: 5000-K574218-18 sid 1064.

"Lena beskriver Stefan med starka psykopatiska drag men han är Mr.Nice,
och alla i hans omgivning älskar honom, han är lagens väktare och ställer upp for andra
med jobb och sånt .

Att Stefan skulle avslöjas som den otrogne skulle slå sönder hans
äktenskap och hus och hans tillvaro och hans bild av sig själv och det skulle vara det värsta som kunde hända och därför ska den dö som har potential att rasera hans liv."

Här presenterar LW själv motivet till mordet. Att LW med vett och vilje raserade hans liv trots att hon visste hon skulle dö om hon gjorde det. Utökat självmord?

Lagen är glasklar över att han är ansvarig för gärningen men att galenpannan LW provocerade fram sin egen död är odiskutabelt.

Nu har vi Lenas tillrättalagda bild av relationen.Det ska bli intressant att jämföra den med den riktiga bilden

Och varför dödade han inte då? När hon avslöjade allt?
Utan fortsatte och träffa henne och t om sitter på polishuset och messar sin vän: att L*ena är hans bästa vän?

Det är han, SD menar du som ska ge den SANNA bilden?
Citera
2020-02-20, 17:37
Medlem
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-20 kl. 17:44.
Citera
2020-02-20, 17:44
Medlem
Kallixs avatar
I det första förhöret, som vi har fått tagit del av, berättar Stefan att han och Lenas förhållande fördjupas och stärks 2010. När startade det egentligen?

https://forumbilder.com/i/royb
Citera
2020-02-20, 17:46
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja och vem fortsätter hota och provocera den som hotat att döda barn?

Båda parter är galna i det här fallet.
Han hotar och genomför, efter mordet "hjälper" han en av barnen med en GC sak.
Man undrar vad han planerade då..
Var det inte någon som tyckte SD var en helt normal familjefader och tyckte det var okej att han satt barnvakt åt deras barn?
Citera
2020-02-20, 17:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja exakt. Responderar. T o m Lena själv skriver att hans beteende började nyligen efter han började frukta att affären skulle avslöjas. Det är du som inte förstår psykologi.

Så länge han hade en älskarinna som inte ställde krav och utövade hot så var allt frid och fröjd. Han hade både fru och älskarinna. Det är först när Lena inser att han ljuger om att han ska lämna HD och börjar ställa krav som han blir galen. En frisk kvinna backar i regel i den situationen, inte fortsätter hota när hon VET enligt egen utsaga att han kommer döda henne om hon fortsätter hota honom och avslöja relationen.

Du är ju inte klok som menar att hon skulle fortsatt ändå vetandes om att hon kommer bli dödad. Får se om du vågar ge det rådet till något av dina barn: att de ska minsann fortsätta hota och provocera farliga partners istället för att springa för livet.

Citat:
”Responderar”...det är ett helt sjukt stalkingbeteende vi pratar om!
Du är sannerligen en skrämmande okunnig ”psykolog”. Du förstår uppenbarligen inte ens grundläggande psykologi när det gäller relatationsvåld.

Du bara svamlar. Finns inget råd i min post. Bara ett konstaterande att det handlade om relationsvåld/våld i nära relation, och att du inte verkade förstå dynamiken i sådana.
Citera
2020-02-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
I det första förhöret, som vi har fått tagit del av, berättar Stefan att han och Lenas förhållande fördjupas och stärks 2010. När startade det egentligen?

https://forumbilder.com/i/royb
Det var väl då när han sökte sig till LW för att HD blev psykiskt sjuk. Vad det där sista innebar vet jag inte. Men först var LW nån sorts tröstare, och sen blev det djupare från båda håll. Ingen vacker historia - men väldigt vanligt att man blir kär i sin terapeut. Nu jobbade hon inte som terapeuft utan som vanlig medmänniska. Men... jag tolkar det som så. När de började ligga vete fan. Men 6 år sägs det i tråden, så det tog väl nåt år eller två kanske.
Citera
2020-02-20, 17:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)

Går det inte på något sätt att få ihop dig, Puttenot och Krmkr per mail idag, så att de får kontakt? Vill ingen av er lägga ut mail, så lägger jag ut min så jag kan förmedla kontakten mellan er. Svara per PM, utom Puttenot då, som inte kan skicka PM ännu väl?
Citera
2020-02-20, 17:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Man måste ju säga att det vore fruktansvärt olyckligt om älskarinnan han hotat att döda, bara råkar dödas samma natt och samma tid som han är ute och cyklar i mörkret, i samma område. Och inte ett skrik hörde han.

Gissar att han blivit konfronterad med någon form av bevis här. För det enda skälet för honom att berätta detta är ju om 1. någon har sett honom, eller 2. det har gått att spåra honom (han har fastnat på övervakningskamera/mobilen har hoppat mellan master el dylikt).

Jag kanske missar något, men detta med nattcyklingen känns bara som en väldigt besvärande omständighet. Folk har väl blivit häktade för mindre.

Betänk att det bara är 3:e förhöret och att datum för detta är 31 maj 2018
Det måste återstå mååånga intressanta förhör fram tillll åtalet 14 feb 2020
Citera
2020-02-20, 17:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du bara svamlar. Finns inget råd i min post. Bara ett konstaterande att det handlade om relationsvåld/våld i nära relation, och att du inte verkade förstå dynamiken i sådana.

Snälla du det här är inget klassist relationsvåld. I de relationerna hotar inte kvinnorna männen med det de fruktar mest och således skriver på sin dödsdom. I de relationerna tar kvinnorna kål på sin egen personlighet och gör allt för att inte väcka partnerns vrede. Motsatsen till Lenas beteende m a o.

Inte ens du kan hävda att Lena gjorde rätt som fortsatte hota en psykopat som dödshotat henne och barnen. Det var galet gjort av henne.
Citera
2020-02-20, 17:54
Medlem
PeterNosters avatar
Angående knoggnuggningen så var det så, enligt SD, att LW ville ha skjuts hem till HD för att avslöja det utomäktenskapliga förhållandet. Tidigare i tråden står att LW ville bjuda SD på nybakade bullar.

Hur uppstår så vitt skilda orsaker. Vem ska man tro på, tro på, när det är så här?
Citera
2020-02-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Går det inte på något sätt att få ihop dig, Puttenot och Krmkr per mail idag, så att de får kontakt? Vill ingen av er lägga ut mail, så lägger jag ut min så jag kan förmedla kontakten mellan er. Svara per PM, utom Puttenot då, som inte kan skicka PM ännu väl?
Putte kan Pm:a mig imorgon bitti så förmeldar jag kontakten. Eller om Putte vågar lägga ut en mailadress här så får de kontakt. Det ordnar sig imorgon om inte annat. Delvis handlar det också om olika bostadsorter. Bor Putte i Kiruna och Krmkr i Smygehuk (fiktiva bostadsorter, obs!) så blir det ju problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in