2020-02-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bullshit.

Den som som skämt ut sig alldeles på egen hand är KL.

Pinsam historik, främst gentemot barnen.

Det är också skitsnack, och för den som inte fattar att domstolen ratat Lucas Erikssons häktningsframställan med ord som det räcker inte ens till skäligen misstänkt så förefaller detta som rean fantasier från hans och denna tråd sida. Finns inget på K öht och har aldrig funnits. Det är skitsnack från hennes man så vad har HOL med dom här figurerna att göra kan man istället undra. Du har varit pådrivande i ämnet och pekat ut en person som ingen domstol velat häkta. Det säger en hel del om fallet.

SoL utredningar är inte brottsbalken vet du va? Bra då kan du fortsätta med dina SoL utredningar i en annan tråd eftersom detta är brottmål.
Citera
2020-02-20, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Bullshit.

Den som som skämt ut sig alldeles på egen hand är KL.

Pinsam historik, främst gentemot barnen.
Framkommer med all tydlighet via SoL utredningar förutom domslut där hon slåss som dyngrak.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är också skitsnack, och för den som inte fattar att domstolen ratat Lucas Erikssons häktningsframställan med ord som det räcker inte ens till skäligen misstänkt så förefaller detta som rean fantasier från hans och denna tråd sida. Finns inget på K öht och har aldrig funnits. Det är skitsnack från hennes man så vad har HOL med dom här figurerna att göra kan man istället undra. Du har varit pådrivande i ämnet och pekat ut en person som ingen domstol velat häkta. Det säger en hel del om fallet.
Jag kan gärna nomineras som pådrivande.

Men du framstår som oerhört pantad om du anser att en av åklagaren misstänkt person inte ska få misstänkliggöras.

Jag vidfasthåller att domslut och soc.utredningar påvisar att hon har sig själv att skylla.

Jag vidfasthåller att anstiftan är extremt svårt att bevisa och jag ser KL som fortsatt ytterst suspekt.
Citera
2020-02-20, 17:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Det är ganska enkelt att förklara ett åtal mot endast Billy!
Det betyder ju inte att åklagaren och utredarna är helt värdelösa och har misslyckats totalt i ärendet!
Den tekniska bevisningen mot Karin och den ökända rånaren som släpptes räcker inte till åtal i dagsläget eftersom det inte ens räckte till ett anhållande!
Polisen har hittat bilen de eftersökte och konstaterat att den brukats av rånaren som släpptes men det räcker såklart inte med det för ett åtal mot honom!
Karin är INTE avskriven som misstänkt och kommer INTE att bli det.
Det kommer förmodligen inte rånaren som släpptes heller att bli!
De kvarstår som misstänkta av de personer som kommer jobba vidare med utredningen för att hitta de lösa trådarna mellan Karin mellanhanden och Billy!
Förstår man juridiken och bevisbördan för ett ev åtal så förstår man också varför Karin inte kan åtalas för anstiftan MEN det innebär absolut INTE att hon kommer att anses som oskyldig!
Det vore ju katastrof för en åklagare att dra henne inför skranket i dagsläget bara för att se henne bli frikänd istället för att vara kall och vänta in ev starkare bevisning!
Så ser det ut just nu!

Åklagaren meddelar två veckor. Vad tror du dom kommer hitta på Karin på två veckor, som dom inte "lyckats med" på ett halvår?
Du menar alltså att polisen kommer fortsätta hålla misstankegrad mot Karin även efter åtal och dom i ärendet?
Jo, du verkar ju förstå juridiken med stora utropstecken.

Citat:
Hahahaha. Selektivt beskydd a la Prussiluskan?
Du var ju 15 år bak i tiden och misstänkte Tjock-Steffe.
Stackarn. 🤣

Inbillar du dig även att rena brottsregister alltid är ett ultimat tecken på oskuldsfullhet - eller kan folk lyckas gå under radarn?
Kan brottslighet uppdagas retroaktivt?

Bevisningen höll inte och det går finfint att fortsatt misstro kärringen
Däremot lär ÅK behöva släppa taget rent juridiskt sett.

Jag misstänkte inte, jag frågade/trevade. Tänkte att sådant trevande är en av hörnpelarna på Flashback.

Nä, det finns säkert filurer som bär misstankegrad men som aldrig åtalas.
Att brottslighet går att upptäcka i efterhand är tydligt, särskilt efter anhörig-dna får användas inom rättstekniken.
Att misstro är inte detsamma som att misstänka, och sannerligen inte detsamma som att genom juridisk process hålla som misstänkt.
Man bör i min mening ha domstolarnas uppfattning som utgångspunkt när det gäller skuldfrågor, misstro eller hela skalan däremellan.

Vi får väl se om fupen innehåller någonting kring Karin, eller om det slaskas hela rubbet.
Citera
2020-02-20, 17:25
Medlem
Att några enstaka individer är inne här och skriver att KL är oskyldig till anstiftan ändrar tyvärr inte polisens och åklagarens misstankar tänker jag.
Menar de att det finns en anstiftare så vet alla som läst vad som framkommit om KL och HOL:s infekterade konflikt varför de intresserar sig för KL.

Anstiftan är lätt att komma undan med. Knivigare om man varit på plats i egenskap av skytt. Ofta så att skytt och medhjälpare åker dit men inte anstiftaren. Det är därför läget är som det är nu.

Med deras långvariga och infekterade konflikt i åtanke, och inte minst hennes våldsamhet(misshandel polis mfl, barrikader) så hade det varit fel av polisen att inte hämta in KL och fel av åklagaren att inte försöka få henne häktad på det lilla som fanns.

Jag tror det kan dröja länge innan det dyker upp ett pressmeddelande från åklagaren att KL är avskriven. Så länge ett sådant meddelande lyser med sin frånvaro så är det bara rart och rörande att vissa håller henne som helt oskyldig till detta.
Senast redigerad av Avel 2020-02-20 kl. 17:28.
Citera
2020-02-20, 17:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Klockrent sagt Spionorganisationen 👍
Så tröttsamt att Efternamn08 ska bestämma åt oss vad vi ska tycka och säga.

Även om bevis saknas så är jag övertygade om Karin ligger bakom alla mordförsök på HOL. Hade det varit yrkeskriminella som vill få honom mördad så hade han dött för längesen.

Kaninkokerskan må ligga lågt nu men hon kommer inte att ge sig förrens HOL är död. Jag skulle inte bli förvånad om hon själv slutligen mördar honom.

Yrkeskriminella kanske inte vill ta livet av honom - dom kanske vill ha något annat av honom? Han har ju tidigare överlevt en dödsattack med en mobiltelefon.
Citera
2020-02-20, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åklagaren meddelar två veckor. Vad tror du dom kommer hitta på Karin på två veckor, som dom inte "lyckats med" på ett halvår?
Du menar alltså att polisen kommer fortsätta hålla misstankegrad mot Karin även efter åtal och dom i ärendet?
Jo, du verkar ju förstå juridiken med stora utropstecken.

Jag misstänkte inte, jag frågade/trevade. Tänkte att sådant trevande är en av hörnpelarna på Flashback.

Nä, det finns säkert filurer som bär misstankegrad men som aldrig åtalas.
Att brottslighet går att upptäcka i efterhand är tydligt, särskilt efter anhörig-dna får användas inom rättstekniken.
Att misstro är inte detsamma som att misstänka, och sannerligen inte detsamma som att genom juridisk process hålla som misstänkt.
Man bör i min mening ha domstolarnas uppfattning som utgångspunkt när det gäller skuldfrågor, misstro eller hela skalan däremellan.

Vi får väl se om fupen innehåller någonting kring Karin, eller om det slaskas hela rubbet.
Jag trevade.

Du har pekat med full hand på HOL, dragit in Steffe.
Din skenhelighet är dock bedårande.

Ja, FUP ska bli intressant.
Senast redigerad av develi 2020-02-20 kl. 17:30.
Citera
2020-02-20, 17:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag trevade.

Du har pekat med full hand på HOL, dragit in Steffe.
Din skenheligt är dock bedårande.

Ja, FUP ska bli intressant.

Jag fortsätter peka med full hand på Henrik, eftersom jag inte vet om/hur mycket kring hans egna förehavanden som egentligen forskats i.
Juridik är & måste vara lite skenhelig.

Det går givetvis även att fortsätta treva i Karin´s dåliga person, men man kan aldrig kalla henne för misstänkt utan att dumförklara sig själv.
Citera
2020-02-20, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag fortsätter peka med full hand på Henrik, eftersom jag inte vet om/hur mycket kring hans egna förehavanden som egentligen forskats i.
Juridik är & måste vara lite skenhelig.

Det går givetvis även att fortsätta treva i Karin´s dåliga person, men man kan aldrig kalla henne för misstänkt utan att dumförklara sig själv.
Go ahead. After you.

Kan du misstänkta HOL- som aldrig varit aktuell misstänkt:
Så misstänker jag pinsamma KL.
Som varit konstant misstänkt under Fu.
Citera
2020-02-20, 18:38
Medlem
Alexfoleys avatar
[quote=rotesau|70348394]Åklagaren meddelar två veckor. Vad tror du dom kommer hitta på Karin på två veckor, som dom inte "lyckats med" på ett halvår?
Jo, du verkar ju förstå juridiken med stora utropstecken

Polisen kommer inte att hitta ett skit inom 2 veckor som skulle kunna ändra på situationen.
Japp misstankegraden kvarstår!
Karin kommer fortsatt vara högprioriterad som anstiftare då de redan vet vem hon anlitat som mellanhand till Billy. Att de inte kan bevisa det i dagsläget kommer såklart inte ändra på deras inställning i ärendet.
Hade hon blivit frikänd i en rättegång så hade de varit tvungna att lägga ner ärendet men nu kommer de fortsätta att leta efter trådarna som kan leda dem hela vägen fram till åtal.
De kanske lyckas eller inte men var så säker på att de kommer INTE avskriva henne och lägga ner helt för det skulle näst intill vara tjänstefel!
Citera
2020-02-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Klockrent sagt Spionorganisationen 👍
Så tröttsamt att Efternamn08 ska bestämma åt oss vad vi ska tycka och säga.

Även om bevis saknas så är jag övertygade om Karin ligger bakom alla mordförsök på HOL. Hade det varit yrkeskriminella som vill få honom mördad så hade han dött för längesen.

Kaninkokerskan må ligga lågt nu men hon kommer inte att ge sig förrens HOL är död. Jag skulle inte bli förvånad om hon själv slutligen mördar honom.

Undrar vad fyllekajan håller hus nu för tiden. Kanske varit på torken? Eller vet nån om hon slagits nåt mer på fyllan?
Citera
2020-02-20, 20:19
Medlem
Det är ju vanligt med förnekelse vid missbruk.

Men att efter 15-20 års supande och pågrund av det förlorat allt ändå förnekar, är det så vanligt?

Det spelar ingen roll hur många gånger hon blir lobbade eller allt annat skit som sker i samband med alkohol. Karin tycker fortfarande inte hon har problem med alkohol trots att hon har supit konstant de senaste 15-20 år.
Citera
2020-02-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
Undrar vad fyllekajan håller hus nu för tiden. Kanske varit på torken? Eller vet nån om hon slagits nåt mer på fyllan?

Med tanke på att det är svårt att ändra gamla vanor så super hon och bråkar förmodligen fortfarande. Man får inte glömma det viktigaste , hon planerar nog även det 4:e mordförsöket på HOL.

Jag känner det är snart dags att Aftonbladet skriver om fyllot lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in