Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Skytten eller torpeden kommer åtalas. Sannolikt döms han. När eller om de får bevis för vem anstiftaren är kommer den personen åtalas, och jag tror fortfarande att det är Karin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alexfoley
Polisen kommer inte att hitta ett skit inom 2 veckor som skulle kunna ändra på situationen.
Japp misstankegraden kvarstår!
Karin kommer fortsatt vara högprioriterad som anstiftare då de redan vet vem hon anlitat som mellanhand till Billy. Att de inte kan bevisa det i dagsläget kommer såklart inte ändra på deras inställning i ärendet.
Hade hon blivit frikänd i en rättegång så hade de varit tvungna att lägga ner ärendet men nu kommer de fortsätta att leta efter trådarna som kan leda dem hela vägen fram till åtal.
De kanske lyckas eller inte men var så säker på att de kommer INTE avskriva henne och lägga ner helt för det skulle näst intill vara tjänstefel!
Då kan jag meddela er båda att polisen definitivt inte kommer utreda mer efter saken gått på åtal. Det är liksom poängen med ett brottsfall, och ganska fundamentalt ur juridiska aspekter.
Man fortsätter inte hålla en person misstänkt eller ens klandervärd när en utredning läggs ner.
Jag fattar faktiskt inte varför man gör ett sånt mysterium av henne, att man måste tro att hon inte utretts och avfärdas som möjlig anstiftare.
Det fortsätts syftas att anstiftare i brottmål alltid går fria, men det är långt ifrån verklighet.