2020-02-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag kan gärna nomineras som pådrivande.

Men du framstår som oerhört pantad om du anser att en av åklagaren misstänkt person inte ska få misstänkliggöras.

Jag vidfasthåller att domslut och soc.utredningar påvisar att hon har sig själv att skylla.

Jag vidfasthåller att anstiftan är extremt svårt att bevisa och jag ser KL som fortsatt ytterst suspekt.

Om du så önskar vidhålla något, så är en sak säker och det är att Karin inte åtalas för någon anstiftan vilket du bland annat väntat på. Sorry, men den logiska slutsatsen uteblev helt från ditt håll.

Nu handlar det om mordförsök och inte socialtjänstens utredningar. Så vad är det då som HOL har gjort dom här grovt kriminella som snart åtalas för mordförsök och medhjälp. Som sagt vad är HOL en ful fisk.
Citera
2020-02-20, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Om du så önskar vidhålla något, så är en sak säker och det är att Karin inte åtalas för någon anstiftan vilket du bland annat väntat på. Sorry, men den logiska slutsatsen uteblev helt från ditt håll.

Nu handlar det om mordförsök och inte socialtjänstens utredningar. Så vad är det då som HOL har gjort dom här grovt kriminella som snart åtalas för mordförsök och medhjälp. Som sagt vad är HOL en ful fisk.
Jag vidfasthåller att jag vidhåller:

Att KL, via SoL utredningen och domslut, skämt ut sig själv.
Det var vad som diskuterades.

Uppenbart kan hon inte åtalas. Trots att hon varit misstänkt.
Citera
2020-02-22, 05:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ju ganska enkelt att visa på förtal genom att fortsätta misstänkliggöra Karin, eftersom det nu står klart att hon inte är misstänkt.
Du kan ju försöka förklara hur man kan gå till åtal utan att åtala henne, men fortfarande misstänka henne?
Hävdar du alltså att det är en misslyckad utredning (som du inte ens tagit del av) eftersom hon inte åtalas?
Skytten eller torpeden kommer åtalas. Sannolikt döms han. När eller om de får bevis för vem anstiftaren är kommer den personen åtalas, och jag tror fortfarande att det är Karin.
Citera
2020-02-22, 05:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Skojar du nu? Ni kan väl inte fortsätta påstå att hon är anstiftare. Hon är inte åtalad. Hon är att betrakta som oskyldig. Vi får hoppas att Henrik låter henne vara nu. Han utnyttjade skottlossningen till att hänga ut Karin. Han har uppenbarligen inte haft något intresse för att lösa detta utan han öste skit och pekade ut Karin. Han är verkligen manipulativ.

Hur vet du att Karin inte är anstiftaren? Är det för att de ännu inte har bevis nog för att åtala henne?
Jag tycker att Karin ska låta HOL vara ifred. Han har ingen anledning att ge sig på en som redan ligger och som legat länge.

Något som för evigt har fastnat i mitt huvud är Karins ord när någon försökt skjuta ihjäl sina barns pappa, går ut i media och stort sett ber skytten om att hålla tyst, prata inte! Så beter sig bara någon som är jävligt rädd för att bli avslöjad som anstiftare/stämpling.
Senast redigerad av Combival 2020-02-22 kl. 06:03.
Citera
2020-02-22, 10:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Skytten eller torpeden kommer åtalas. Sannolikt döms han. När eller om de får bevis för vem anstiftaren är kommer den personen åtalas, och jag tror fortfarande att det är Karin.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Polisen kommer inte att hitta ett skit inom 2 veckor som skulle kunna ändra på situationen.
Japp misstankegraden kvarstår!
Karin kommer fortsatt vara högprioriterad som anstiftare då de redan vet vem hon anlitat som mellanhand till Billy. Att de inte kan bevisa det i dagsläget kommer såklart inte ändra på deras inställning i ärendet.
Hade hon blivit frikänd i en rättegång så hade de varit tvungna att lägga ner ärendet men nu kommer de fortsätta att leta efter trådarna som kan leda dem hela vägen fram till åtal.
De kanske lyckas eller inte men var så säker på att de kommer INTE avskriva henne och lägga ner helt för det skulle näst intill vara tjänstefel!

Då kan jag meddela er båda att polisen definitivt inte kommer utreda mer efter saken gått på åtal. Det är liksom poängen med ett brottsfall, och ganska fundamentalt ur juridiska aspekter.
Man fortsätter inte hålla en person misstänkt eller ens klandervärd när en utredning läggs ner.

Jag fattar faktiskt inte varför man gör ett sånt mysterium av henne, att man måste tro att hon inte utretts och avfärdas som möjlig anstiftare.
Det fortsätts syftas att anstiftare i brottmål alltid går fria, men det är långt ifrån verklighet.
Senast redigerad av rotesau 2020-02-22 kl. 10:29.
Citera
2020-02-22, 11:43
Medlem
En intressant aspekt på detta intressanta fall är att flera i övrigt välrenommerade debattörer på FB fullständigt har slirat ur här. Trovärdigheten är skjuten i botten.
Dessa siktade (lika dåligt som skytten) in sig på anstiftan. I själva verket fanns det inte mycket som tydde på anstiftan.
Bara den nyss påskjuten advokatens första affekterade uttalande. Och en diffus motivbild, som debattörerna verkligen har frossat i.

Efterhand tyder allt på att utredningen inte alls pekar på nån anstiftan.
Men har man som en gris i ett hål fått in en idé i skallen så måste man hålla fast vid den. Tragiskt.

Ska ni fortsättningsvis vara trovärdiga skribenter i Krim-trådar så får ni vara mer lyhörda.

Att komma med uttalanden som att KL fortsatt kommer att vara misstänkt, även om hon inte ens blir åtalad är så patetiskt så det inte finns ord. Ni utger er för att stå över vårt rättsväsende och har ingen plats i en seriös debatt.
Citera
2020-02-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Då kan jag meddela er båda att polisen definitivt inte kommer utreda mer efter saken gått på åtal. Det är liksom poängen med ett brottsfall, och ganska fundamentalt ur juridiska aspekter.
Man fortsätter inte hålla en person misstänkt eller ens klandervärd när en utredning läggs ner.

Jag fattar faktiskt inte varför man gör ett sånt mysterium av henne, att man måste tro att hon inte utretts och avfärdas som möjlig anstiftare.
Det fortsätts syftas att anstiftare i brottmål alltid går fria, men det är långt ifrån verklighet.

Och det personskydd HOL nu eventuellt har kommer gå upp i rök i samma stund som BL döms? För du menar ju att allt hot i så fall är undanröjt. Finns inga fler inblandade för polisen att utreda enligt dig. Eller kan man tänka sig att polisen faktiskt fortsätter att gå till botten med detta. De kanske känner att en anstiftare i ett sånt här fall är lite farlig. Vad vet jag... Lägger man ner en utredning av ett rån för att man får en av busarna till åtal? Osv

En kinesisk affärsman anstiftade lite mord på sin fru i Sverige och blev dömd för det 13 år senare. Allt kan hända vill jag bara inflika.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4dVL76/livstid-for-anstiftan-till-mord-pa-hustrun
Senast redigerad av Avel 2020-02-22 kl. 11:50.
Citera
2020-02-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
En intressant aspekt på detta intressanta fall är att flera i övrigt välrenommerade debattörer på FB fullständigt har slirat ur här. Trovärdigheten är skjuten i botten.
Dessa siktade (lika dåligt som skytten) in sig på anstiftan. I själva verket fanns det inte mycket som tydde på anstiftan.
Bara den nyss påskjuten advokatens första affekterade uttalande. Och en diffus motivbild, som debattörerna verkligen har frossat i.

Men har man som en gris i ett hål fått in en idé i skallen så måste man hålla fast vid den. Tragiskt.

Ska ni fortsättningsvis vara trovärdiga skribenter i Krim-trådar så får ni vara mer lyhörda.

Att komma med uttalanden som att KL fortsatt kommer att vara misstänkt, även om hon inte ens blir åtalad är så patetiskt så det inte finns ord. Ni utger er för att stå över vårt rättsväsende och har ingen plats i en seriös debatt.

Fetade. Berätta gärna mer om den utredning du verkar vara så insatt i.
Citera
2020-02-22, 13:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Ett av de bästa inläggen!

Ett STORT tack för det.
Citera
2020-02-22, 14:05
Medlem
Citat:

Tack för ett mycket bra inlägg 👍
Citera
2020-02-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hur vet du att Karin inte är anstiftaren? Är det för att de ännu inte har bevis nog för att åtala henne?
Jag tycker att Karin ska låta HOL vara ifred. Han har ingen anledning att ge sig på en som redan ligger och som legat länge.

Något som för evigt har fastnat i mitt huvud är Karins ord när någon försökt skjuta ihjäl sina barns pappa, går ut i media och stort sett ber skytten om att hålla tyst, prata inte! Så beter sig bara någon som är jävligt rädd för att bli avslöjad som anstiftare/stämpling.

Jag tycker Henrik ska betala henne halva värdet av lägenheten som hon har rätt till. Han pekade ut henne och smutskastad henne på olika ställen och som jag tror så hade han ekonomiska motiv. Han ville få henne inlåst, slippa betala halva lägenheten och dessutom få bort henne från barnen.

Han är en manipulativ människa som utnyttjar och sparkar på en människa som redan ligger och likaså många andra användare i tråden. Den mest vidrigaste personen i tråden har varit Timeout. Hens vidriga frossande i Karin har varit vedervärdig.

Vi är några få som fått ohyggligt mycket skit i tråden för att vi trott på Karin och försökt balansera tråden. Så fort vi ens nämnt att Henrik borde granskas så har folk blivit vansinniga.
Citera
2020-02-22, 14:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det här undrar även jag över. Jag vet att motiv inte är ett måste i domstolen, men vi är inte i domstolen nu. Vad hade skytten för motiv? Var han förbannad på HOL? I så fall över vad?

Du verkar okunnig eftersom du inte ser ut att begripa att de kan åtala skytten hur övertygade de än är att han blivit lejd av någon de ännu inte kan åtala.
Senast redigerad av Combival 2020-02-22 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in