2020-02-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggummifia
Är det någon som vet om det är offentliga handlingar att kunna se vem som hörs vilken dag under rättegången och vart man i sådana fall kan få tillgång till det?
Du kan rekvirera schemat från tingsrätten.
Citera
2020-02-20, 16:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Men allvarligt!? Människan uppger alltså att han har varit ute och nattcyklat lite i området TRE gånger mellan kl 23 och 01 på mordkvällen..

"...man kan konstatera att han rört sig i runt i området i närheten av platsen där LW sedan hittades död. Dessutom under det tidspann då LW förmodligen dödats."

Med facit i hand förstår jag inte riktigt varför han inte kunde häktas på sannolika första gången?

Helt bisarrt beteende!
En vanlig vardagskväll...när han skulle upp ocg jobba på morgonen...
Tvovärdigt? Icke den
Citera
2020-02-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hittade det här som verkar vara åtminstone något slags indirekt bevis för dödshot (sid 17, stämningsansökan):
Skärmdump från Lena Wesströms sparade bilder (protokollbilaga IT protokoll Lena Wesström, del 1, sid 73 och sid 235) utvisande Stefan Davidssons kontrollerade beteende samt uttalade hot till styrkande av att Stefan Davidsson tidigare uttalat hot innefattande att dö mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson är gärningsman.

Låter rimligt. Du får be om utdrag därifrån. Annars dyker det väl upp här i tråden förr eller senare.
Citera
2020-02-20, 16:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nu behöver inte någon smutskasta LW här
längre.
Det gör hon så bra själv i FUPet.

Det måste kännas bittert för dem som
försvarat hennes heder här i tråden så
länge.

Sluta nu, snälla du.
Alla ser att detta är en osund relation.
Det som står ut i dina inlägg är bitterhet.
Kom in i matchen nu och börja diskutera brottet istället.
Citera
2020-02-20, 16:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tycker faktiskt att det ser ut som att SD har raserat sitt liv helt på egen hand. Han verkar inte ha blivit tvingad att vara otrogen mot sin fru i åratal, eller?
Så kan man uttrycka det om man vill bortse från att BO provocerade fram det han lovat göra, nämligen att döda henne.

För LW var det så angeläget att krossa hans liv att hon offrade sitt eget.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-20 kl. 16:48.
Citera
2020-02-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Men allvarligt!? Människan uppger alltså att han har varit ute och nattcyklat lite i området TRE gånger mellan kl 23 och 01 på mordkvällen..

"...man kan konstatera att han rört sig i runt i området i närheten av platsen där LW sedan hittades död. Dessutom under det tidspann då LW förmodligen dödats."

Med facit i hand förstår jag inte riktigt varför han inte kunde häktas på sannolika första gången?

Vem var det som pratade om familjefar som var hemma och sov?

Nej det skulle vara intressant att veta Tingsrättens motivering där. De har försatt HD med barn, LWs barn och eventuellt ytterligare några personer i direkt fara.
Citera
2020-02-20, 16:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Sammanfattning av tråden:

SD: Polisen har ingenting på mig.
HD: St*fan är oskyldig.
"Sekten": Hur ni andra än resonerar så fortsätter vi smutskasta LW.

Trots detta: Stort tack till Honan6 som under hela denna fars har varit enormt saklig och bidragit med fakta!

Tackar! Där sammanfattade du de här nästan 2 åren på sex rader, herr Brus!

Och så har vi fått 10 otroligt intressanta sidor från denna efterlängtade FUP, tack vare Puttenot.

Det är typ 13 990 sidor kvar, men redan efter dessa 10 sidor, vet vi att SD är en spritt språngande galen socio-psykopat. Fast en hel del av oss har ju fattat detta länge. Men nu har vi det på pränt med.
Citera
2020-02-20, 16:56
Medlem
Stefan fantiserar i hemlighet om två döda piloter medan han själv tar över och manövrera planet och slutar med hjälteglorian. Skojar han med Springare i förhöret eller är han seriös?
Citera
2020-02-20, 17:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Responderar”...det är ett helt sjukt stalkingbeteende vi pratar om!

Du är sannerligen en skrämmande okunnig ”psykolog”.
Du förstår uppenbarligen inte ens grundläggande psykologi när det gäller relatationsvåld.
Att du ens får behålla jobbet (nej jag jag inte att du är vad du utger dig för) är otroligt.

Vet inte hur många urusla analyser du presenterat i tråden, och även i andra trådar.

.

Ja exakt. Responderar. T o m Lena själv skriver att hans beteende började nyligen efter han började frukta att affären skulle avslöjas. Det är du som inte förstår psykologi.

Så länge han hade en älskarinna som inte ställde krav och utövade hot så var allt frid och fröjd. Han hade både fru och älskarinna. Det är först när Lena inser att han ljuger om att han ska lämna HD och börjar ställa krav som han blir galen. En frisk kvinna backar i regel i den situationen, inte fortsätter hota när hon VET enligt egen utsaga att han kommer döda henne om hon fortsätter hota honom och avslöja relationen.

Du är ju inte klok som menar att hon skulle fortsatt ändå vetandes om att hon kommer bli dödad. Får se om du vågar ge det rådet till något av dina barn: att de ska minsann fortsätta hota och provocera farliga partners istället för att springa för livet.
Citera
2020-02-20, 17:01
Medlem
En sak som jag funderar över är att Lena menar att Stefan aldrig misshandlat henne läste vi, annat än att ta hårt i armen och hota om våld.

Är det något ni känner igen? Att man debuterar med att döda, utan att dessförinnan ha misshandlat? Låter en aning oväntat kan jag tycka.
Citera
2020-02-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
En sak som jag funderar över är att Lena menar att Stefan aldrig misshandlat henne läste vi, annat än att ta hårt i armen och hota om våld.

Är det något ni känner igen? Att man debuterar med att döda, utan att dessförinnan ha misshandlat? Låter en aning oväntat kan jag tycka.

Du får ju kolla på datumet när hon berättade det. Ganska stor lucka fram till mordet. Vi vet om bilincidenten också samt att SD själv erkänt att han fysiskt visat henne att han har ett övertag.
Citera
2020-02-20, 17:05
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Helt bisarrt beteende!
En vanlig vardagskväll...när han skulle upp ocg jobba på morgonen...
Tvovärdigt? Icke den
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vem var det som pratade om familjefar som var hemma och sov?

Nej det skulle vara intressant att veta Tingsrättens motivering där. De har försatt HD med barn, LWs barn och eventuellt ytterligare några personer i direkt fara.

Man måste ju säga att det vore fruktansvärt olyckligt om älskarinnan han hotat att döda, bara råkar dödas samma natt och samma tid som han är ute och cyklar i mörkret, i samma område. Och inte ett skrik hörde han.

Gissar att han blivit konfronterad med någon form av bevis här. För det enda skälet för honom att berätta detta är ju om 1. någon har sett honom, eller 2. det har gått att spåra honom (han har fastnat på övervakningskamera/mobilen har hoppat mellan master el dylikt).

Jag kanske missar något, men detta med nattcyklingen känns bara som en väldigt besvärande omständighet. Folk har väl blivit häktade för mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in