2020-02-20, 17:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror att alla vi normala människor ( Inte dom som lever ett liv med kriminalitet då) tror i sin vildaste fantasi att våra liv är i fara för att bli mördade,Jag tror helt enkelt inte att den bilden finns inom oss utan när vi tänker på döden så förknippar vi den med sjukdom eller en olycka,Jag tror också att bilden har sett annorlunda om SD skulle ha misshandlat LW regelbundet.LW kanske skulle ha levt idag men priset för överlevnaden har nog varit en lydig sönder kuvad och en sönderslagen älskarinna åt SD

En sönderslagen kuvad älskarinna? Och visste inte om att hon skulle bli dödad? Det var precis vad hon visste. Lena sa själv att hon kommer möta döden när hon avslöjar affären. Hon gjorde det ändå. Det enda alternativet var dessutom inte att vara en sönderslagen kuvad älskarinna. Hon kunde lämnat honom utan att hota och avslöja för hans fru. Du måste ju inse att han blev galen när han förlorade båda kvinnorna? Hade han haft hustrun kvar ser jag inget motiv till mordet längre.

Lena skulle bara backat som normala människor gör. Inte fortsatt hota och provocera tills hon blev dödad. Som hon visste att hon skulle bli. "Om jag avslöjar honom kommer han att döda mig" är hennes egna ord. Den kvinna som fortsätter hota och avslöja trots detta är faktiskt galen. SD var inte den enda som var galen i relationen även om han var galnast.
Citera
2020-02-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Man måste ju säga att det vore fruktansvärt olyckligt om älskarinnan han hotat att döda, bara råkar dödas samma natt och samma tid som han är ute och cyklar i mörkret, i samma område. Och inte ett skrik hörde han.

Gissar att han blivit konfronterad med någon form av bevis här. För det enda skälet för honom att berätta detta är ju om 1. någon har sett honom, eller 2. det har gått att spåra honom (han har fastnat på övervakningskamera/mobilen har hoppat mellan master el dylikt).

Jag kanske missar något, men detta med nattcyklingen känns bara som en väldigt besvärande omständighet. Folk har väl blivit häktade för mindre.

Sedan vet vi inte riktigt hur mycket utav dessa uppgifter som fanns vid tidpunkten för det beslutet.
Citera
2020-02-20, 17:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skitsnack. Det är ungefär som att en kvinna blir misshandlad om och om igen. "Hon provocerade honom". Klart hon gjorde: hon diskade för högt. Hon satte middagen på bordet 18.10 istället för 18.00. Hon glömde dammsuga under soffan. Osv osv. En man som gillar att vara våldsam mot kvinnor hittar alltid ursäkter att slå och/eller döda någon. Men det är kanske helt i sin ordning för din del?

Vad LW än gjorde så är det inte i paritet med vad SD gjorde - mördade henne. Lämnade hennes barn morderlösa.

Att hota någon med att göra det som de mest fruktar i livet är inte som att diska för högt eller den typ av små "provokationer" kvinnor enligt män gör i förhållanden med våld. Där är provokationen bara i mäns huvuden.

Du anser väl knappast att Lenas hot att avslöja affären var en sådan "provokation"? Det finns skillnad på provokation och hot. Att hota en annan människa med deras värsta fruktan kan leda till döden och så är det bara. Lena visste också om det.

Ska du också börja med att säga att Lena inte gjorde fel. Det är hur klart som helst att detta mord kunde förhindras av BO själv och ni vägrar inse det tyvärr. Man hotar inte en psykopat. Skulle du gjort det? När du vet att han kommer döda dig? Och även hotat dina barn? Nej jag tror du skulle bli så tyst och inte våga öppna munnen mer.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-20 kl. 17:17.
Citera
2020-02-20, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vi vet ju inte än om detta var första ”incidenten” med LW. Helt klart dock att han trappar upp när hon vill berätta för HD. Men vi pratar om hot mot egna familjen, första incident som 10-åring osv. Det finns nog en rad minor hos en person med denna karaktär som SD har. Och det här är ju uppgifter som sträcker sig tillbaka till 2016. Hon blir dödad långt senare.

Ligger efter i tråden efter en stunds bortavaro.

Jag är helt chockad, förskräcklig läsning.

SDs natur är inte vacker. Googla på hur man kan kväva ett (sitt!) barn så att det set ut som plötslig spädbarnsdöd! För att barnet skriker pga av smärtor 😪.

L*ena har också redan i början av november- 16 identifierat honom som person med starka psykopatiska drag (FUP sid 1064).

Mycket hemskt att den mottagande operatören som tar emot larmsamtal från L*ena vid anmälan om ofredandet upplevs av L*ena som att inte ta hennes anmälan på allvar, blir dåligt bemött (FUP sid 1064) och att L*ena t om uppfattar det som att operatören skrattar åt henne!

Jag vet inte hur arg jag blir på det bemötandet!!!
Jag hoppas att den personen ligger och vrider sig i ångest över sitt beteende och att den överordnade har visat att detta inte är ett acceptabelt bemötande.

Hoppas att du har lärt dig något, mognat av det hemska öde denna människa som behövde få hjälp möttes av den människa som hon anmälde!!!

Fy fasiken vilka vidriga människor det finns, inte bara i denna tråd utan också på ett ställe där man förväntas få hjälp när man har utsatts för ofredande!
Citera
2020-02-20, 17:16
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Sedan vet vi inte riktigt hur mycket utav dessa uppgifter som fanns vid tidpunkten för det beslutet.

Detta förhör hölls 30/5 och han begärdes häktad 1/6, och igen 8/6.
Citera
2020-02-20, 17:17
Medlem
Citat:
Du får ju kolla på datumet när hon berättade det. Ganska stor lucka fram till mordet. Vi vet om bilincidenten också samt att SD själv erkänt att han fysiskt visat henne att han har ett övertag.

Ja, det är ett tidsspann men inte direkt ett jättegap. Bilincidenten är en uttjatad sak. Endast de två berörda var där och hon säger si och han säger att han knuffat ut henne. Polis tyckte sitt. Det skulle ju finnas mera ryktades det om. Kanske någon vän till Lena kommer vittna om den saken sedan? Vi får se.
Citera
2020-02-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att hota någon med att göra det som de mest fruktar i livet är inte som att diska för högt eller den typ av små "provokationer" kvinnor enligt män gör i förhållanden med våld. Där är provokationen bara i mäns huvuden.

Du anser väl knappast att Lenas hot att avslöja affären var en sådan "provokation"? Det finns skillnad på provokation och hot. Att hota en annan människa med deras värsta fruktan kan leda till döden och så är det bara. Lena visste också om det.
OM hon nu visste att han var så farlig - varför fortsatte hon hota med det då? Skitsvårt läge: låt mig vara ifred annars berättar jag för HD. Var det så det var? Eller hotade hon med det när han inte ville skilja sig och vara monogam med henne?

Vilket är hönan och vilket är ägget?
Citera
2020-02-20, 17:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Också sånt fulspel från SD i relationen: ena dagen när Lena säger att hon är i sovrummet säger han "menar du VÅRAT sovrum?" - vilket indikerar att han säkert pratat om "en framtid" med LW. Nästa dag blir han irriterad för att hon säger "jag älskar dig" och fräser att hon ska sluta säga sådär. Kan förstå om detta ömsom "på och prata framtid och kärlek" och nästa dag vara "av" och distanserad och verbalt och känslomässigt elak. Kan förstå att Lena efter år av detta blev smått tokig och av ren frustration (och säkert delvis också av samvetskval genntemot HD) "hotade" att avslöja affären.

Värt att notera är att SD inte bara hotar LW med att "förgöra henne" och att hon ska få se på fruktansvärda följder om hon ens PRATAR om ett avslöjande - han nämner också att han inte ens kommer "skona" hennes barn. Vem FAN skriver sådant, det är så abnormalt att det är rent chockerande - från en utåt sätt skötsam och käck småbarnsfar. Fy.

Den gränsen går väldigt få personer förbi.
Det visar vem han är, en person som kan gå över riktigt allvarliga gränser.

Vilken fruktansvärt obehaglig person han är.
Vem hotar att döda barn?

Jag mår illa.
Citera
2020-02-20, 17:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM hon nu visste att han var så farlig - varför fortsatte hon hota med det då? Skitsvårt läge: låt mig vara ifred annars berättar jag för HD. Var det så det var? Eller hotade hon med det när han inte ville skilja sig och vara monogam med henne?

Vilket är hönan och vilket är ägget?

Det är svårt att veta vilket som kom först i det här fallet. Oavsett visste Lena att hon skulle bli dödad om hon avslöjar honom. Det sa hon själv. Det är därför jag är förbannad på henne också.

Det är galet att fortsätta hota och provocera en psykopat som hotat döda dig och än värre dina barn. Det ska man aldrig göra, även fast man har rätt till det som Lena hade. Vad hjälper det att ha rätt när man är död.
Citera
2020-02-20, 17:28
Medlem
Har digitaliserat en bild än sålänge. Hoppas att fler foton av FUP:en kommer upp så vi kan få ett mer fullständigt protokoll.

https://minfil.com/x4n162b8o2/Sida_3_1_pdf
Citera
2020-02-20, 17:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Man måste ju säga att det vore fruktansvärt olyckligt om älskarinnan han hotat att döda, bara råkar dödas samma natt och samma tid som han är ute och cyklar i mörkret, i samma område. Och inte ett skrik hörde han.

Gissar att han blivit konfronterad med någon form av bevis här. För det enda skälet för honom att berätta detta är ju om 1. någon har sett honom, eller 2. det har gått att spåra honom (han har fastnat på övervakningskamera/mobilen har hoppat mellan master el dylikt).

Jag kanske missar något, men detta med nattcyklingen känns bara som en väldigt besvärande omständighet. Folk har väl blivit häktade för mindre.
Det här är ett utpräglat indiciemål. Det finns alltså hundratals sådana här svaga indicier som i sig har ungefär lika lite bevisvärde som cykelturen, men när man sedan lägger ihop alla noga utvalda "pusselbitar" så får man fram en bild som kan vara oerhört övertygande för många. Det är därför fupen är på 14 000 sidor och rättegången beräknas behöva ta 20 dagar i anspråk. Det finns ingen annan enskild omständighet som i sig är mer övertygande än just den som du tar upp här, dvs. att han var ute och cyklade på kvällen.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-20 kl. 17:38.
Citera
2020-02-20, 17:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den gränsen går väldigt få personer förbi.
Det visar vem han är, en person som kan gå över riktigt allvarliga gränser.

Vilken fruktansvärt obehaglig person han är.
Vem hotar att döda barn?

Jag mår illa.

Ja och vem fortsätter hota och provocera den som hotat att döda barn?

Båda parter är galna i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in