2020-02-20, 16:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske blev manipulerad?
Han kanske inte hade någon egen vilja?
Han kunde kanske inte säga nej?
Låter som att du beskriver ett träd.
Citera
2020-02-20, 16:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jo det finns.
Hittade det här som verkar vara åtminstone något slags indirekt bevis för dödshot (sid 17, stämningsansökan):
Skärmdump från Lena Wesströms sparade bilder (protokollbilaga IT protokoll Lena Wesström, del 1, sid 73 och sid 235) utvisande Stefan Davidssons kontrollerade beteende samt uttalade hot till styrkande av att Stefan Davidsson tidigare uttalat hot innefattande att dö mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson är gärningsman.
Citera
2020-02-20, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Låter som att du beskriver ett träd.

Eller LW.
Citera
2020-02-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är även min övertygelse.
Hon har provocerat SD med att bitterljuvt rasera hans liv och i lönndom hamstrat hans reaktioner på det.
Allt för att hon inte kunde mästra honom att välja henne. Vilken galning

Jag är tvärsäker på att du har fel i detta fallet gällande L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt så var min tanke, Och med facit i hand så vet vi nu hur mån SD är om sin fasad utåt och med vetskapen om att fler vet om hoten så tror jag att han skulle ha lagt ner sin trakassering mot LW

Keep apperance, syns vara Stefans grej. Föreställ dig hur djupt förnedrande och förödmjukande denna tråd faktiskt är för honom. Lägg på en bauta-Fup på detta och kränkningen blir monumental. Han borde byta identitet, tråden kommer alltid övervaka honom, så han behöver se sig över axeln både en och två gånger.
Citera
2020-02-20, 16:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske blev manipulerad?
Han kanske inte hade någon egen vilja?
Han kunde kanske inte säga nej?

Huga,Stackars Steffen ponken,Manipulerad,ingen vilja,kan inte säga nej,Men han uppbådade tillräckligt med vilja när han tog livet av LW.
Citera
2020-02-20, 16:30
Medlem
Sammanfattning av tråden:

SD: Polisen har ingenting på mig.
HD: St*fan är oskyldig.
"Sekten": Hur ni andra än resonerar så fortsätter vi smutskasta LW.

Trots detta: Stort tack till Honan6 som under hela denna fars har varit enormt saklig och bidragit med fakta!
Senast redigerad av brus-nilsson 2020-02-20 kl. 16:37.
Citera
2020-02-20, 16:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Huga,Stackars Steffen ponken,Manipulerad,ingen vilja,kan inte säga nej,Men han uppbådade tillräckligt med vilja när han tog livet av LW.

Jag var ironisk.

Varför fungerar de ursäkterna utmärkt
för att försvara LWs val och handlingar?

Men tvärtom fungerar inte?
Citera
2020-02-20, 16:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Ur förhör med SD 28/5-18. Längst ner:

SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad LW delat med sig om förhållandet mellan henne och SD. LW har till en rad människor kommunicerat att hon är…. Forts följer

Ja det visar ju med all önskvärd tydlighet på att det INTE VAR LENA SOM INBILLADE SIG ELLER HITTADE PÅ.

Men för vissa är denna faktaresistens enklare att leva med än att behöva se sanningen i vitögat. Dom finns överallt, dom som aldrig kan erkänna att dom haft fel, t o m i HD...Lambertz (& Co) som blånekar in absurdum.
Citera
2020-02-20, 16:35
Medlem
Är det någon som vet om det är offentliga handlingar att kunna se vem som hörs vilken dag under rättegången och vart man i sådana fall kan få tillgång till det?
Citera
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Men allvarligt!? Människan uppger alltså att han har varit ute och nattcyklat lite i området TRE gånger mellan kl 23 och 01 på mordkvällen..

"...man kan konstatera att han rört sig i runt i området i närheten av platsen där LW sedan hittades död. Dessutom under det tidspann då LW förmodligen dödats."

Med facit i hand förstår jag inte riktigt varför han inte kunde häktas på sannolika första gången?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Sammanfattning av tråden:

SD: Polisen har ingenting på mig.
HD: St*fan är oskyldig.
"Sekten": Hur ni andra än resonerar så fortsätter vi smutskasta LW.

Trots detta: Stort tack till Honan som under hela denna fars har varit enormt saklig och bidragit med fakta!

Nu behöver inte någon smutskasta LW här
längre.
Det gör hon så bra själv i FUPet.

Det måste kännas bittert för dem som
försvarat hennes heder här i tråden så
länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem