2020-02-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Lena uttrycker själv att hon uppfattar honom som manipulativ, så egentligen bär hon själv på alla svaren. Hon beskriver en dubbelnatur, å ena sidan är han...., å andra sidan......

Så hon visste och förstod mycket väl vem han var. Att han är psykopat eller har psykopatiska drag. Hon vet att han är farlig och hon skäms samtidigt för att hon har kännedom om sakens natur, och ändå inte bryter sig loss.

Det avgörande är inte att Lena beter sig som en matta som Stefan kan trampa av skiten från sina skor på, utan att hon hotar att avslöja affären för Hanna. Hon blev dödad av den anledningen. Hanna måste känna en lättnad idag att slippa Stefan? Hanna läs fup!

Förut misstänkte jag att Lena var galen, men hon visste mycket väl om riskerna. Hon uttrycker sin kännedom tydligt och klart. Två alternativ existerade:

1. Hota inte om att avslöja affären för Hanna-och lev.
2. Hota och avslöja affären- gör slag i saken. Fly till kvinnojour och hemligt boende- och lev.

Istället blev det inte så och resultatet är mord.

1. Så fort hon velat gå vidare och träffa någon annan hade SD förmodligen ändå slagit ihjäl henne.

2. Hade varit bästa alternativet. Men hur lätt är det att få beskydd? Hon tycker heller inte att hon bemöts väl när hon ringer och anmäler. Förtroendet för polisen är kanske inte på topp. Sedan skulle hon behöva riva upp hela familjen. Vidare så skulle SD förmodligen jaga henne efteråt.
Citera
2020-02-20, 14:20
Medlem
T34Panzers avatar
Vilket stalkerbeteende!
Han är ju inte klok nånstans, helt fixerad.

Och så gränslös... inte ens skona hennes barn.
Kanske tom kunde ha dödat sitt eget barn.
Men han var ju enligt egen utsago inte främmande för att döda...

Sidan 1065

”...men sen förstod hon att syftet var att skrämma henne för att hon skulle vara tyst. Lena berättar att han skickade en bild vid åtta sen vid nio, sen några korta videoklipp från hennes fönster . Lena berättar att hon fatt foto på henne och en vän i soffan. Lena berättar att han smugit på baksidan också och sett vad hon håller på med på datorn.”

”Lena menar att Stefan försöker göra Lena osäker. Lena uppger att hon har varit arg på Stefan och hotat att avslöja relationen och hans respons då är att det är praktiskt lika med döden, den fysiska döden eller att hennes tillvaro och trygghet är slut, att han ska förfölja henne och inte skona hennes barn”.

”Frun som Stefan har kontrollerat i tjugo år önskade att barnet skulle dö och då sitter Stefan och googlar hur man kväver ett barn så det ska se ut som plötslig spädbarnsdöd det har han berättat för Lena.”
Citera
2020-02-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kanske det men det framgår inte riktigt i de sidor vi fått att han skulle varit svartsjuk och kontrollerande p g a andra män. Men FUP är ju betydligt större så vem vet vad som framkommer mer. I nuläget har vi fakta på att han hotade och stalkade henne för att hon skulle vara tyst och inte avslöja hans perfekta fasad utåt.

Jag tror inte att det var någon slump att han fotade henne med just mgl i soffan.
Citera
2020-02-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ja det finns nog inget värre för en narcissist och/eller psykopat att deras fasad rämnar. Den perfekta bilden utåt måste bibehållas till varje pris tyvärr.

Jag har inte varit inne på att SD är narcissist förr p g a bristfällig information men om motivet till mordet verkligen är enbart att Lena inte skulle kunna avslöja honom så är han nog det.

Jag har i ungdomen känt av en narcissists fulla förföringskraft, men hade förståndet att inte stanna. Starkare känslor har jag inte upplevt men det var samtidigt något som saknades, det fanns ingen genuin tillit. Hoppas nu mina barn också väljer en vanlig, trygg och tråkig partner att skaffa familj med .
Citera
2020-02-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undersökningsprotokoll diarienr: 5000-K574218-18 sid 1064.

"Lena beskriver Stefan med starka psykopatiska drag men han är Mr.Nice,
och alla i hans omgivning älskar honom, han är lagens väktare och ställer upp for andra
med jobb och sånt .

Att Stefan skulle avslöjas som den otrogne skulle slå sönder hans
äktenskap och hus och hans tillvaro och hans bild av sig själv och det skulle vara det värsta som kunde hända och därför ska den dö som har potential att rasera hans liv."

Här presenterar LW själv motivet till mordet. Att LW med vett och vilje raserade hans liv trots att hon visste hon skulle dö om hon gjorde det. Utökat självmord?

Lagen är glasklar över att han är ansvarig för gärningen men att galenpannan LW provocerade fram sin egen död är odiskutabelt.

Nu har vi Lenas tillrättalagda bild av relationen.Det ska bli intressant att jämföra den med den riktiga bilden
Skitsnack. Finns inget som rättfärdigar ett mord. Här lägger du ansvaret på LW. Det var SD som dödade henne. Inte tvärtom. Helt fantastiskt hur du lyckas vända ansvaret på henne själv.
Citera
2020-02-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror inte att det var någon slump att han fotade henne med just mgl i soffan.
Vem är "mgl"?
Citera
2020-02-20, 14:27
Medlem
Citat:
Du tror din misstanke att Lena var galen var ogrundad eller tvärtom? Jag anser att hon också var galen som fortsatte hota någon som hon visste skulle döda henne för det.

En frisk människa har självbevarelsedrift i synnerhet när ens barn också börjar hotas. Varför man då fortsätter hota galningen är för mig en gåta.

Förstår vad du menar, och du har en poäng. Menade att jag tidigare misstänkte att hon var simplistisk eller blåst, men så var det inte endast och allenast. Hennes agerande tyder på att hans kraftiga övertag och hur hon accepterar denna förnedrande behandling, kan kopplas till dålig självbild, snarare än att hon har en begåvnings-nedsättning. Till och med hennes sista kväll i livet ska hon bjuda honom på kladdkaka. Så förtvivlat tragiskt.
Citera
2020-02-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
1. Så fort hon velat gå vidare och träffa någon annan hade SD förmodligen ändå slagit ihjäl henne.

2. Hade varit bästa alternativet. Men hur lätt är det att få beskydd? Hon tycker heller inte att hon bemöts väl när hon ringer och anmäler. Förtroendet för polisen är kanske inte på topp. Sedan skulle hon behöva riva upp hela familjen. Vidare så skulle SD förmodligen jaga henne efteråt.

Angående nr 1, det kan du hävda utan risk, för du kommer aldrig få facit. Nr 2 brukar rädda liv.
Citera
2020-02-20, 14:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Lena trodde först att han gjorde så för att jäklas men förstod att det var för att hon skulle hålla tyst om affären. FUP s. 1065.

Han smög dessutom i trädgården för att hon skulle sluta hota honom. Det skickade han sms om till henne efteråt. Så du ser att det handlar om att SD responderar mot hennes hot att avslöja affären. Det blir därför än mer oförståeligt för mig varför hon fortsatte och det eskalerade och slutligen ledde till mord.

Har du någon teori om varför Lena kände behovet att avslöja affären eller åtminstome hota med det? Även efter hon inser att SD blir rasande och börjar hota och stalka henne.

”Responderar”...det är ett helt sjukt stalkingbeteende vi pratar om!

Du är sannerligen en skrämmande okunnig ”psykolog”.
Du förstår uppenbarligen inte ens grundläggande psykologi när det gäller relatationsvåld.
Att du ens får behålla jobbet (nej jag jag inte att du är vad du utger dig för) är otroligt.

Vet inte hur många urusla analyser du presenterat i tråden, och även i andra trådar.

.
Citera
2020-02-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är också med på ett bidrag om Puttenot kommer på hur hen vill ha det levererat

Kom på att ett vanligt bankkononummer kanske kunde vara nåt? Vet inte hur internetbanken ser ut för er adnra men när jag ska sätta över pengar till nån annan privatperson och fått kontonumret så ser jag bara "överföring till konto 5213-123456789 typ, namnet på personen som inehar kontot ser jag aldrig. Samma gäller när jag tar emot en insättning (som överförts med kontoöverföring till mig), även då ser jag bara "insättning från 1234-12234455". Om ni förstår vad jag menar. Så det kan ju vara ett mer anonymt alternativ än swish då namnet genast dyker upp på varje swish-överföring. Bara en tanke.
Citera
2020-02-20, 14:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du tror din misstanke att Lena var galen var ogrundad eller tvärtom? Jag anser att hon också var galen som fortsatte hota någon som hon visste skulle döda henne för det.

En frisk människa har självbevarelsedrift i synnerhet när ens barn också börjar hotas. Varför man då fortsätter hota galningen är för mig en gåta.

Jag tror att alla vi normala människor ( Inte dom som lever ett liv med kriminalitet då) tror i sin vildaste fantasi att våra liv är i fara för att bli mördade,Jag tror helt enkelt inte att den bilden finns inom oss utan när vi tänker på döden så förknippar vi den med sjukdom eller en olycka,Jag tror också att bilden har sett annorlunda om SD skulle ha misshandlat LW regelbundet.LW kanske skulle ha levt idag men priset för överlevnaden har nog varit en lydig sönder kuvad och en sönderslagen älskarinna åt SD
Citera
2020-02-20, 14:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skitsnack. Finns inget som rättfärdigar ett mord. Här lägger du ansvaret på LW. Det var SD som dödade henne. Inte tvärtom. Helt fantastiskt hur du lyckas vända ansvaret på henne själv.

Att hon förstörde hans liv för att han nobbade henne är anledningen till att han tog hennes liv. Precis som han lovat henne många ggr. Det är väl det närmaste självmord man kan komma utan att det är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in