2020-02-19, 18:42
Medlem
då sitter den här härliga mördaren T*mmy Sa*len*vist häktad för ett nytt mord som han begick i november. Förutom detta så har han en gång kört på sin tjej så hon dog och även varit inblandad i över 50 grova brott.
Varför åker den här jäveln aldrig in en längre tid? Hur kan han släppas när ALLA vet att han är skyldig?
Citera
2020-02-19, 22:23
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
då sitter den här härliga mördaren T*mmy Sa*len*vist häktad för ett nytt mord som han begick i november. Förutom detta så har han en gång kört på sin tjej så hon dog och även varit inblandad i över 50 grova brott.
Varför åker den här jäveln aldrig in en längre tid? Hur kan han släppas när ALLA vet att han är skyldig?
Hej! Tack för info, vilket mord sitter han för nu?
Citera
2020-02-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka

Gammal info att han är häktad i annat mord-ärende.

Vilket ärende vet jag ej men det kan den intresserade med lätthet ta fram. Exempelvis genom att fråga Göteborg tingsrätt.
Citera
2020-02-20, 06:14
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Jag roade mig med att ladda ner personalia på Jeff via Lexbase.
Precis som Du säger så är den här människan rena pesten för samhället.
Han har 72 sidor i belastningsregistret.
Det handlar om: Stöld,narkotikabrott,olovlig körning, skadegörelse,rattfylleri,brott mot knivlagen etc.
Han får då och då 4 månader i buren....

Som brukligt så klumpas alla brotten för varje gång så listan kan förmodligen göras väsentligt längre än vad som nu är fallet.
I den senaste domen framgår det att den här tomten nu blivit erbjuden en lägenhet via KRIS i Halmstad som kanske med lite tur så slipper Göteborgaren den här idioten ett tag framöver om det nu blir av.

Under senaste 10 åren så framgår det dock inte att han skall vara dömd för något som helst våldsbrott.

När var det an körde på sin tjej så att hon dog?

Vet Du vilket mord han sitter häktad för nu?
Citera
2020-02-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det handlar om: Stöld,narkotikabrott,olovlig körning, skadegörelse,rattfylleri,brott mot knivlagen etc.

Som brukligt så klumpas alla brotten för varje gång så listan kan förmodligen göras väsentligt längre än vad som nu är fallet.
I den senaste domen framgår det att den här tomten nu blivit erbjuden en lägenhet via KRIS i Halmstad som kanske med lite tur så slipper Göteborgaren den här idioten ett tag framöver om det nu blir av.

Under senaste 10 åren så framgår det dock inte att han skall vara dömd för något som helst våldsbrott.

Det enda mordet från november det skulle kunna vara är den här tråden: (FB) Misstänkt mord i Bergsjön,Göteborg 2019-11-25

Det andra mordet från november sitter en yngre man häktad för.
Citera
2020-02-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det enda mordet från november det skulle kunna vara är den här tråden: (FB) Misstänkt mord i Bergsjön,Göteborg 2019-11-25

Det andra mordet från november sitter en yngre man häktad för.

Ja det här stämmer
Citera
2020-02-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka

ett mord i Bergsjön tillsammans med 3 andra gm, tråd har länkats ovanför mitt inlägg
Citera
2020-02-20, 12:44
Medlem
Citat:

Osäker på när han körde på tjejen, men han blev liksom inte dömd för mord eller vållande till annans död då utan bara något löjligt som olovlig körning eller liknande. kan kolla upp detta om du inte hittar.
När är den senaste domen från där han blivit erbjuden lägenhet? senast jag träffade honom var för 3 dagar sen i häktet.
Citera
2020-02-20, 16:12
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Osäker på när han körde på tjejen, men han blev liksom inte dömd för mord eller vållande till annans död då utan bara något löjligt som olovlig körning eller liknande. kan kolla upp detta om du inte hittar.
När är den senaste domen från där han blivit erbjuden lägenhet? senast jag träffade honom var för 3 dagar sen i häktet.

Den domen där tingsrätten omtalar att KRIS erbjudit en lägenhet är från 2019-04.
Citera
2020-02-20, 16:15
Medlem
Citat:
Den domen där tingsrätten omtalar att KRIS erbjudit en lägenhet är från 2019-04.

Ah okej, han var här i november och mördade ändå så lägenheten verkar hjälpa föga.
Citera
2020-02-20, 16:20
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ah okej, han var här i november och mördade ändå så lägenheten verkar hjälpa föga.

Då får vi väl hoppa över till den andra tråden och se om vikan få ut lite mer fakta där.
Sitter Du inne med någon info om vad som hände i Bergsjön?
Den tråden är ännu så länge ganska tunn....
Citera
2020-03-10, 17:29
Medlem
sphinxen_111s avatar
Vad är statusen för det här mordet?
Har polisen ringat in en person som de med någorlunda säkerhet tror var den som tog tjejen av daga men att det saknas bevis?

Har man hittat dna från mördaren ?

Vet att det tidigare diskuterats att Engla och Pernilla mördaren Anders Ek***d skulle kunna vara en potentiell gärningsman men att han kunnat uppvisa körjournaler som visar att han befunnit sig i Tyskland vid mordtillfället. Är man säker på detta eller är det något polisen forskar vidare i?
Bodde han i Gbg vid tiden för mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in