2020-02-19, 17:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Intervju med KP från Expressen om mordplatsen:

"Krister Petersson säger att man i gruppen suttit och analyserat de gamla vittnesförhören och försökt komma fram till vilka slutsatser som är rimliga att dra, vad vittnena har sagt. Det är det som jag menar är att komma tillbaka till brottsplatsen. Vad kan vi stå för, vad kan anses vara utrett."

" En person har ju åtalats och då gjorde man en bedömning av vad som skedde vid brottsplatsen. Vi har tolkat uppgifterna på ett något annorlunda sätt. Jag har tidigare gått ut och sagt att Christer Pettersson inte är intressant för oss. Det är något annat vi har tittat efter."

Om flyktvägen:

" Anser ni fortfarande att mördaren sprang uppför de 89 trappstegen till Malmskillnadsgatan?

Vi har en bild kring det. Men det vill jag inte gå ut med just nu. Det kommer ingå i beslutet när vi berättar vad vi menar har skett på brottsplatsen.

Har bilden av flyktvägen förändrats?

– Läs eller försök minnas vad vittnen har berättat, säger Krister Petersson kryptiskt."

Jag gissar att de inte längre tror att mördaren väntade vid Dekorima.

Helt klart verkar mördaren inte tagit trappan om man ska tolka KP och det verkar som att vi skulle kunna se detta i protokollen.

Jag tror fan de har nåt
Citera
2020-02-19, 17:17
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Så sant! Obegripligt! Nästan lika obegripligt som att han under så lång tid lyckades domptera hela presskåren utan att någon erfaren kriminalreporter genomskådade honom och hans minst sagt okonventionella metoder.

I tanke på Hans Holmers bakgrund och erfarenheter så går det inte att vara så inkompetent som han var. Jag tror mer på att han saboterade hela utredningen med flit från början.

På grund av att han med ganska stor säkerhet var inblandad i mordkomplotten på grund av sin ställning som chef över dåvarande Säkerhetspolisen så ville ju inte Hans Holmer svika sin arbetsgivare!

Att sätta personer som Hans Holmer som ansvariga för att utreda mordet på Sveriges statsminister känns lite grann som att låta räven vakta hönshuset!

Både Hans Holmer och Ebbe Carlsson sabbade ju hela utredningen från början med deras PKK spår som tog mycket fokus från bland annat polis spåret!
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-02-19 kl. 17:20.
Citera
2020-02-19, 17:20
Medlem
Soterns avatar
Åklagaren säger på frågan om åtal eller nedläggning att han redan har bestämt sig för vilket. Varför inte då skrida till verket med någondera av alternativen?
Att han redan säger sig ha bestämt sig för vad han ska besluta om fem månader, tyder på att inget mer kommer framkomma som stöder ett åtal. Alltså en nerläggning av fallet.
Om han å andra sidan hade haft tillräckligt för ett åtal idag behövde han inte vänta så länge.
Citera
2020-02-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

"Krister Petersson säger att man i gruppen suttit och analyserat de gamla vittnesförhören och försökt komma fram till vilka slutsatser som är rimliga att dra, vad vittnena har sagt. Det är det som jag menar är att komma tillbaka till brottsplatsen. Vad kan vi stå för, vad kan anses vara utrett."

" En person har ju åtalats och då gjorde man en bedömning av vad som skedde vid brottsplatsen. Vi har tolkat uppgifterna på ett något annorlunda sätt. Jag har tidigare gått ut och sagt att Christer Pettersson inte är intressant för oss. Det är något annat vi har tittat efter."

Om flyktvägen:

" Anser ni fortfarande att mördaren sprang uppför de 89 trappstegen till Malmskillnadsgatan?

Vi har en bild kring det. Men det vill jag inte gå ut med just nu. Det kommer ingå i beslutet när vi berättar vad vi menar har skett på brottsplatsen.

– Läs eller försök minnas vad vittnen har berättat, säger Krister Petersson kryptiskt."

Helt klart verkar mördaren inte tagit trappan om man ska tolka KP och det verkar som att vi skulle kunna se detta i protokollen.

Jag tror fan de har nåt

Så tolkar inte jag det.
"Har bilden av flyktvägen förändrats? Läs eller försök minnas vad vittnen har berättat, säger Krister Petersson kryptiskt."
Citera
2020-02-19, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Om flyktvägen:

Jag tror fan de har nåt

Nog snarare så att de snöat in sig på den sk Skandiamannen vilket vore katastrof men det är tydligen så de vill ha det, en ny CP.
Citera
2020-02-19, 17:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Fällande dom i TR/HR/HD som vunnit laga kraft. Samt att polis/åklagare/regering anser att "tipset" skall belönas.

Om GM är död kan inte dom avkunnas, dvs ingen belöning.

I samförstånd med? Alltså en medhjälpare typ? Säg att mördaren är död men att man kan fälla en medhjälpare och att man då dömmer denna, undra om det räcker

Läser ofta denna rubricering ”nn begick mord i samförstånd med annan”
Citera
2020-02-19, 17:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Åklagaren säger på frågan om åtal eller nedläggning att han redan har bestämt sig för vilket. Varför inte då skrida till verket med någondera av alternativen?
Att han redan säger sig ha bestämt sig för vad han ska besluta om fem månader, tyder på att inget mer kommer framkomma som stöder ett åtal. Alltså en nerläggning av fallet.
Om han å andra sidan hade haft tillräckligt för ett åtal idag behövde han inte vänta så länge.

Men ett åtal eller en nedläggning kräver skriftliga sammanfattningar och en hel del förarbete. Han vill inte säga idag att han kommer lägga ner och att vi sen ska vänta fem månader på slutrapporten.

Ha nämnde ju ett scenario att en utredning faktiskt ibland har gjort så mycket man kan och bara får presentera vad de har och lägga ner.

Jag tror det blir nedläggning utal åtal.
Citera
2020-02-19, 17:28
Medlem
PU med KP i spetsen kommer sålunda att lägga fram en TEORI som kommer att ha flera hål än den mest flerpipiga schweizerost och försöka saluföra detta som någon sorts sanning.
Utan mordvapnet och klar koppling till tänkt GM så är det naturligtvis en gris som inte kommer att flyga.

Något mordvapen kommer knappast att kunna presenteras på trovärdigt sätt..och därmed sitter KP i det illaluktande blå skåpet.

Man trodde faktiskt bättre om KP,men en ovedersäglig sanning om utredningarna om Palmemordet är de gjort klåpare av vad som en gång var kompetenta yrkesmän.

PU har inget annat att komma med än ännu en teori att passa in någonstans mellan Lars Krantz och Sven Aner.Den blir förhoppningsvis det sista monumentala misslyckandet i denna sorgliga och skämmiga affär.

Mordet förblir för alltid officiellt olöst.
Citera
2020-02-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad somliga bekvämt verkar glömma är att Lisbeth Palme pekar ut CP såsom varandes gärningsmannen långt innan den officiella fatala vittneskonfrontrationen hos polisen.
Utpekandet sker i hennes egna lägenhet där hon direkt pekar ut CP bland ett strort antal foton.

Intressant, källa på det?
Citera
2020-02-19, 17:30
Avstängd
Ksenia74s avatar
Enligt taxichauffören Anders såg han ju tre personer stå och samtala med varandra.

https://imgur.com/DUuRgAh

Skandiamannen och paret Palme var förmodligen dom han såg samtala med varandra
Citera
2020-02-19, 17:31
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Eva Rausing

Men det borgerliga media som i Sverige ägs till största del av Bonniers vill på grund av egna intressen inte skriva om dom hemliga Stay Behind organisationerna som ska ha funnits i 16 olika länder där bland annat Sverige.

Det är också tydligt att det inte finns något intresse av att klara upp mordet arnars så hade dom utrett både Säpo spåret och Stay Behind mycket mer.

Hade dom låtit en oberoende kommission gärna från något annat land granska det här så hade nog mordet varit löst för länge sedan!

För den som vill veta mer så kan jag rekommendera 2 bra böcker som skriver om Stay Behind organisationernas inblandning i Palme mordet.

Daniele Ganser:Natos Hemliga Armeer och Mikael Holmströms bok Den dolda alliansen
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-02-19 kl. 17:44.
Citera
2020-02-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Intressant, källa på det?

Ingemar Krusell..Palmemordets nakna fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in