2020-02-19, 12:14
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hon är frisk sedan ett tag tillbaka. Var en artikel om det.

Kan du länka?

Den senaste artikeln jag kan hitta är ifrån den 5 februari och där står det endast att hon väntas bli frisk.
Citera
2020-02-19, 12:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
I videon nedan så sägs det finnas flera tidigare okända drabbade i New York. Om det stämmer så kan vi räkna med att fakta mörkas för oss också.
https://youtu.be/EkfSfiCvD7U
Vad är det här för någonting? Tvenne gossar från Bushwick, Bumblefuck? Som pratar om tiotusentals smittade utan att ha någon minsta källa.

Mycket trovärdigt, eller inte.
Citera
2020-02-19, 12:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Japp och stötta vår produktion av renkött.
Jag tror det är ett stort gäng i norr som gärna skulle vilja bidrag mer med köttproduktion om vi ger dem mer spelutrymme för sina djur och plockar bort all onödiga skoter turister.

Precis, hade gärna ätit mer renkött både för min egen del och för samernas skull.
Citera
2020-02-19, 12:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Köper du verkligen danskt griskött?
Du måste skoja, jag har trott du var förståndig nog att välja kvalitet.
Svenskt grisköttsfärskvara, enbart, köper jag. Men danskt BACON är gott.
Citat:
Norsk fisk filéas i Kina. Kyckling kommer ofta från Thailand osv. Jag säger inte att vi kan bli smittade den vägen. Jag tror att vi kan få problem att klara oss om det blir en pandemi. Just för att vi inte har någon självförsörjningsgrad alls.
Du får gärna köpa färsk kyckling från Thailand. Urk. Skulle jag aldrig göra. Jag köper Bjärekyckling, Knäredskyckling och majskyckling från Bohuslän. Köper aldrig fryst.

Vilken fisk tänker du på? Det står aldrig något om Kina på mina paket torsk (Findus).
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-02-19 kl. 12:19.
Citera
2020-02-19, 12:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Norsk fisk filéas i Kina. Kyckling kommer ofta från Thailand osv. Jag säger inte att vi kan bli smittade den vägen. Jag tror att vi kan få problem att klara oss om det blir en pandemi. Just för att vi inte har någon självförsörjningsgrad alls.

I slutet av 30-talet kom en släkting hem med 3 säckar ris o en låda tyska konserver. Naturligtvis så blev han då idiotförklarad av de som visste ”bättre”.
Citera
2020-02-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läkemedel kommer att bli ett stort problem och det har varit problem med vissa livsviktiga läkemedel under snart 2 år redan.

Jag funderar på att hamstra min livsviktiga medicin som jag inte överlever utan. Sa det till min sambo redan igår
Citera
2020-02-19, 12:23
Medlem
Roskorss avatar
14 av 16 fall i Vietnam har tillfrisknat. Inga döda, inga kritiskt sjuka, inga allvarligt sjuka.
Citera
2020-02-19, 12:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Svenskt grisköttsfärskvara, enbart, köper jag. Men danskt BACON är gott.

Du får gärna köpa färsk kyckling från Thailand. Urk. Skulle jag aldrig göra. Jag köper Bjärekyckling, Knäredskyckling och majskyckling från Bohuslän. Köper aldrig fryst.

Vilken fisk tänker du på? Det står aldrig något om Kina på mina paket torsk (Findus).
Expressen har en länk om det.
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/findus-torsk-skeppas-till-kina-for-att-fileas-/
Citera
2020-02-19, 12:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Nej nu ska du ta och sluta sprida massa rykten och förhålla dig till fakta. Det är oansvarigt och dumt att utmåla det här viruset som farligare än vad det är.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bekraftat-99-passagerare-till-smittade-av-coronaviruset-pa-kryssningsfartyg

Ta en titt på statistiken internationellt så ser du en förbluffande låg dödlighet, även i Kina då merparten av alla döda är äldre/kroniskt sjuka.

Dödligheten utanför Kina: 0.54% och detta inklusive kineser. Källa: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Av samtliga infektioner klassificerades 80,9 procent som milda, medan 13,8 procent drabbades av en "allvarig" infektion. För 4,7 procent av de drabbade blev tillståndet "kritiskt".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRwoMO/alder-avgorande-for-risken-att-do-av-viruset

Dödligheten är ÄNNU LÄGRE utanför Kina och kommer fortfarande att sjunka. Det har förbryllat oss i tråden varför just i Wuhan det är kritiskt och i övriga delar av världen som en normal förkylning. Sluta sprid alarmistisk hysterisk propaganda.

Edit: dödligheten hos barn under 9 år är 0%. Dödligheten för vuxna upp till 39% är 0.2% och jag kan garantera att dödligheten kommer att sjunka här markant. Kanske är dödligheten för människor under 40 0.01% eller nåt. Nu har vi över 1000 fall internationellt och mig veterligen har ingen europé eller amerikan dött som inte varit kines och kontakt med ursprungskällan till smittan. Skulle vilja påstå att dödligheten hos västerlänningar är 0.1% alla grupper just nu.
Du skulle ge mig en källa på att 70% inte känner av några symptom.
Som svar ger du en länk tilll ena passagerarfartyget där 99 är sjuka i COVID-19? Du är inte seriös.
Sen hittar du helt på att dödligheten hos västerlänningar är 0,1%. Du kan lalla på och hitta på att den är 0,000001% ol du vill. SNACKA OM att vagga in folk i falsk trygghet!

Källa till de 70% supermänniskor som inte får symptom av COVID-19 tack.
Citera
2020-02-19, 12:26
Medlem
Har nu googlat men inte hittat någon ny information om kvinnan i Jönköping.
Citera
2020-02-19, 12:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag funderar på att hamstra min livsviktiga medicin som jag inte överlever utan. Sa det till min sambo redan igår

Jag har också en livsviktig medicin som jag måste ta. Har tagit ut lite extra men kanske skall ta ut lite mer man vet ju aldrig hur detta kommer att påverka mediciner framöver. Är ganska säker på att det kommer att märkas. Nu tillverkas väl mediciner lite överallt i världen men var råvarorna kommer ifrån är jag osäker på.
Citera
2020-02-19, 12:28
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du skulle ge mig en källa på att 70% inte känner av några symptom.
Som svar ger du en länk tilll ena passagerarfartyget där 99 är sjuka i COVID-19? Du är inte seriös.
Sen hittar du helt på att dödligheten hos västerlänningar är 0,1%. Du kan lalla på och hitta på att den är 0,000001% ol du vill. SNACKA OM att vagga in folk i falsk trygghet!

Källa till de 70% supermänniskor som inte får symptom av COVID-19 tack.

Fan har du ens läst mitt inlägg? Jag har länkat källor. En expert säger att 70% inte får några symptom. En annn än säger att 80% får milda symptom. Dödligheten (baserat på siffror huvudsakligen från Wuhan) uppger en dödlighet på 0.2% för personer under 40 år. Tro mig - den kommer att sjunka ännu mer när fler blir smittade internationellt. Typ ingen förutom redan svårt sjuka under 40 kommer att dö. Inte ett enda barn under 9 år har dött - inte ens i Hubei. Vi har än så länge haft totalt 43 fall i Europa och 1 dödsfall av en 80-årig kinesisk kvinna som varit i Wuhan. Inte ett enda dödsfall av en västerlänning, inte en enda kritiskt sjuk.

Edit: jag må ha uppfattat det fel för han sa att 70% av den specifika gruppen han hade koll på uppvisade inga symptom. Men 80% uppvisar bara milda symptom vid smitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in