Citat:
Ursprungligen postat av
StigHelmutt
Jag tror faktiskt inte att dom sa till föräldrarna att dom skulle iväg och passsa upp på somalier mitt i natten.
Då hade nog föräldrarna stoppat dem, helt garanterat
Dom var väl typisk halvvuxen ungdom:
"Vart ska ni såhär sent? (ifall föräldern nu ens var vaken vid 04..)
"-skit-du-i-det-morsan, jag e faktiskt vuxen",,
sen stressat iväg och hallvägs ut genom dörren sagt: "ska bara hjälpa en kompis, hejdå!"
För om dom nu hade så brottom, hade dom nog inte "tid" med några diskussioner heller
hemskt att skylla på föräldrarna
Citat:
Ursprungligen postat av
NamnlosBarn
.
Fast mamman berättade till Aftonbladet att tjejerna sprang ut ut rummet med pyamas för att rädda någon
Ja, fast det framgår inte hur
hela samtalet tedde sig:
-Kom dom in o väckte modern och berättade, sen hastigt stressade iväg?
-Satt modern i köket, och hörde dem i hallen när dom tog på skor, och undra "-Vart ska ni"??
- Frågade hon från fönstet när dom redan var påväg in i bilen, efter att hon hört dem kuta ut ur rummet?
Du har ingen aning om hur moderns "chanser" att stoppa dem var.
Vad skulle hon göra, barrikera dörren i förebyggande syfte innan hon la sig? Då blir hon ju anmäld till soc/polis ist
Vi vet ingenting, så ni behöver inte utgå från att modern på svenne-pk vis skulle ha sagt:
"Jaa! klart att man ska hjälpa en vän mitt i natten! Framförallt när det är en zoomali, då visar du att du inte är rasist, iväg med er nu! Skynda på så zoomali inte blir kränkt av att få vänta"
Nej bullshit
Självklart hade nog föräldern velat stoppa, men hann inte/lyckades inte
Sen hade döttrarna säkert sett det som "rasism" och det hade blivit sju resor värre.
Dom gjorde nog vad dom kunde.
Och ni kan inte utgå från hur en reporter på Aftonbladet framställer ordutväxlingen heller!