2020-02-19, 10:50
Medlem
Så de filmade? Vidrigt gjort.
Citera
2020-02-19, 10:55
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Om två tjejer springer ut i pyjamas mitt i natten och kör iväg med en bil är dom naturligtvis onyktra eller knarkpåverkade.

Den möjligheten finns naturligtvis, men jag tror mer på att tjejerna var yrvakna och okoncentrerade och höll alldeles för hög hastighet.

Förresten, gick inte polisen ganska tidigt ut med att föraren inte var drogpåverkad?

P.S. Någon har postat en hyllningsvideo till tjejerna på Youtube. Ganska smaklös video enligt mig men smaken är ju olika.

https://youtu.be/Qxer6V-3mIs
Citera
2020-02-19, 11:04
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
..
.. detta är konsekvenserna av risktagande och hög hastighet.
För alla "racerförare" som läser detta vill jag meddela att oavsett om man anser sig stå över svensk lag, så kan man aldrig stå över fysikens lagar.
Och rörelseenergin ökar med kvadraten av hastigheten!

Otroligt bra sagt! :

"även om man anser sig stå över svensk lag, så kan man aldrig stå över fysikens lagar"

När ska våra adidas-krigare fatta detta.
För dom utsätter även oss övriga trafikanter för fara med sin låga IQ.
Ifall dom själva krockar ´skiter´ jag i, men vi andra dras ju också med i faran
Citera
2020-02-19, 11:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag tror att en av tjejerna kört och därför blev det denna utgång. Dessutom är just den avfarten förrädisk eftersom det är lutning ner och man ser inte vägen och var det delar sig och skyltarna som visar körfälten ligger mycket tidigare.

Hade killen kört hade det aldrig hänt.
Haha sluta skylla på platsen...den har sett ut så i åratal och mig veterligen är detta första dödsolyckan just på den platsen
Citera
2020-02-19, 11:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag tror att en av tjejerna kört och därför blev det denna utgång. Dessutom är just den avfarten förrädisk eftersom det är lutning ner och man ser inte vägen och var det delar sig och skyltarna som visar körfälten ligger mycket tidigare.

Hade killen kört hade det aldrig hänt.

Öh! Jag har åkt taxi med somaliska chaufförer...
Citera
2020-02-19, 11:10
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Otroligt bra sagt! :

"även om man anser sig stå över svensk lag, så kan man aldrig stå över fysikens lagar"

När ska våra adidas-krigare fatta detta.
För dom utsätter även oss övriga trafikanter för fara med sin låga IQ.
Ifall dom själva krockar ´skiter´ jag i, men vi andra dras ju också med i faran

De förstår inte detta då de mentalt står på samma nivå som en 12åring

Googla medel-IQ i Somalia så förstår du nog tydligare vad jag menar

Höll på att åka på stryk i ett parkeringsgarage när jag precis hade tagit ut barnvagn och småbarnen ur bilen, anledningen var att jag skrev åt en bil full med såna individer som passerade oss o typ 40-50 inne i garaget...
Citera
2020-02-19, 11:14
Medlem
mjohan84s avatar
Ledsen att säga det men tjejernas död är föräldrarnas fel, vilka föräldrar släpper iväg sina barn den tiden med en somalier ? Kom nu inte dragandes med deras ålder och att de är myndiga , de bodde hemma hos föräldrarna och då är det föräldrarnas regler som gäller , annars får man skaffa sig en egen lya
Citera
2020-02-19, 11:22
Medlem
Varför skriver ingen om den somaliska tjejen?
Citera
2020-02-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Haha sluta skylla på platsen...den har sett ut så i åratal och mig veterligen är detta första dödsolyckan just på den platsen

Jag har flertalet gånger knött mig in i sista sekund. Men då har jag kört i 80.

Man måste betänka också att tjejen förmodligen var ung och inte hade kört så länge. Dessutom mitt i natten i hög fart.
Citera
2020-02-19, 11:35
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Den möjligheten finns naturligtvis, men jag tror mer på att tjejerna var yrvakna och okoncentrerade och höll alldeles för hög hastighet.

Förresten, gick inte polisen ganska tidigt ut med att föraren inte var drogpåverkad?

P.S. Någon har postat en hyllningsvideo till tjejerna på Youtube. Ganska smaklös video enligt mig men smaken är ju olika.

https://youtu.be/Qxer6V-3mIs
Bilder från Elmas Insta, vad är smaklöst i detta?
Citera
2020-02-19, 11:37
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ledsen att säga det men tjejernas död är föräldrarnas fel, vilka föräldrar släpper iväg sina barn den tiden med en somalier ? Kom nu inte dragandes med deras ålder och att de är myndiga , de bodde hemma hos föräldrarna och då är det föräldrarnas regler som gäller , annars får man skaffa sig en egen lya

Jag tror faktiskt inte att dom sa till föräldrarna att dom skulle iväg och passsa upp på somalier mitt i natten.
hade nog föräldrarna stoppat dem, helt garanterat

Dom var väl typisk halvvuxen ungdom:
"Vart ska ni såhär sent? (ifall föräldern nu ens var vaken vid 04..)
"-skit-du-i-det-morsan, jag e faktiskt vuxen",,
sen stressat iväg och hallvägs ut genom dörren sagt: "ska bara hjälpa en kompis, hejdå!"
För om dom nu hade så brottom, hade dom nog inte "tid" med några diskussioner heller

hemskt att skylla på föräldrarna
Citera
2020-02-19, 11:40
Medlem
NamnlosBarns avatar
Vilken video är det som alla pratar om?
Kan man se offret?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto