Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
Varför skulle han ha haft cancer?!
Om du ska sitta och lägga in motsvar kan du ju bemöda dig med att ta reda på det mest basala som är känt om viruset för närvarande, exempelvis vad som klassas som riskgrupp för viruset...en ledtråd, det behöver inte vara så allvarligt som cancer

Tror jag är hyfsat insatt i coronaviruset, dock ter sig din slöhet i att själv ta reda på fakta suspekt.
+
riskrupper är ej korrekt terminologi (att endast säga rökare, äldre, astmatiker etc etc äro typ att säga ät 6-8 brödskivor per dag = banalt nonsens).. Vilka som främst drabbas av allvarliga symptom?
Tja, än så länge är det väldigt väldigt få icke-kineser väl?
=
Riskgrupp nr 1 äro således kineser!
&
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/18/coronavirus-kills-chinese-film-director-family-wuhan-covid-19
Återigen.. 80-90% får lätta symptom och genetisk faktor tycks fortfarande vara främsta orsaken bland dödsfallen.
=
En "svensk" svensk får sannolikt endast milda symptom (ev. dödlighet typ influensa). Mutationer av viruset kommer kanske ge även en "svensk" problem,
men just nu tycks icke-kineser vara lyckligt lottade.
PS. Hr bävergäll, tror ej jag ids diskutera med troll som dig, säledes äro detta mitt sista svar till Dig.