2020-02-19, 02:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Kommer det komma en fup på händelsen? Då menar jag givetvis bilder på offren utan mer hur olyckan gick till bilen vad som hände osv?

Förmodligen inte. Om de nu inte var jagade som några spekulerar att de var. Den skyldiga som det verkar om det var vårdslöshet är förmodligen redan död. Polisen kommer därmed ganska snabbt lägga ner ärendet.

Lägga till högen. Unga som kör alltför fort och kör ihjäl sig själva och de i bilen.
Citera
2020-02-19, 03:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har ni sett kraschen från den riktiga ”verklig övervakningskameran?
Men jösses Läser du selektivt eller?
Jag citerade ju den som hade sett det på övervakningskameran och som har gjort GIF filen.
Om mannheimer83 har sett filmen eller inte får du försöka avgöra själv.
Jag tror att hen har gjort det. Varför annars lägga ner ett sånt jobb på en GIF fil.
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Sett övervakningskamera nu, de valde fel fil, och hann inte byta fil i den höga hastigheten de kom i. Såg inte trevligt ut!

Länk
Citera
2020-02-19, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men jösses Läser du selektivt eller?
Jag citerade ju den som hade sett det på övervakningskameran och som har gjort GIF filen.
Om mannheimer83 har sett filmen eller inte får du försöka avgöra själv.
Jag tror att hen har gjort det. Varför annars lägga ner ett sånt jobb på en GIF fil.

Får han inte dela det han själv sett? Antar att han jobbar med sånt och då är väl det sekretessbelagt
Citera
2020-02-19, 03:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Så hela bilen vände på sig? Eller förstår inte? Den paniken de måste fått sekunderna innan fyfan
Gamla Saab V4 var vanligt att volta framåt och de hade rätt så kraftiga främre takstolparna för att undvika att taket skulle slås in vid rullning över framdelen.

Kanske olycksbilen har liknade fenomen att den är tung i fram och vill volta på samma sätt. Dock var det en betong pelare iväg här.

Ja den olycka jag och mina kompisar fick se på rallytävlingen var riktigt otäck. Som tur var det inga som stod där bilen slog in i trädet. Och tur att den bilen hade kraftig stålbur invändigt precis som alla bilar som kör rally.
Citera
2020-02-19, 04:18
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Är det verkligen sant, försökte anhöriga anlägga en minnesplats mitt ute på en hårt trafikerad motorled? Somalier måste ha absolut lägst IQ av alla "folkgrupper" som vandrat hit?
Ganska så korkat ja. Kommer ihåg ett fall där två stycken män hade slangat bensin och pumpen hade exploderat varav en av männen dog. Sörjande människor kom dit och tände ljus.
https://mobil.folkbladet.se/nyheter/sorjande-tande-ljus-vid-bensinpump-om4473574.aspx

Ungefär samma klass som i detta fall.

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3ODQ2MzI2NzE3ODU5MDcz?igshid=1q0gbp it753o9&story_media_id=2024824825580772445
Jag antar att detta är Audin som alla pratar om? En svart a1 som ena systern verkar/verkade äga
Citera
2020-02-19, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Intressant teori. Jag är också lite inne på att de kan ha blivit jagade. Jag finner det för osannolikt att den som först råkar anlända till platsen är en jävla psykopat som parkerar, går ur och filmar och åker hem igen.

Den eventuella konflikten kan ju mycket väl ha varit av somalisk karaktär. Så att filmen hamnade på Zoomali TV tidigt på morgonen känns inte heller så långsökt. Men jag tror inte det var "redaktören" på kanalen som filmade.
Ja..och att filmen är så kort visar att han var jäkligt angelägen att komma bort därifrån snabbt som satan.
En vanlig person hade stannat kvar och ringt 112.
Finns nog en hel del svar i offrens telefoner på vad som hänt.
Man ser på filmen att blodet rinner så filmen är tagen precis efter smällen..antagligen en biljakt.
Citera
2020-02-19, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Men hade man inte redan konstaterat att föraren inte hade alkohol eller droger i blodet?

Är det förresten konstaterat vem som körde? Bilen tillhörde väl en av de bosniska systrarna? Kan det ha varit en av dem som körde och somaliern var passagerare? Anta att de var på väg hem till Somaliern som kanske var påtänd eller full. Han ger fel instruktioner och säger åt tjejen att ta höger där vägen delar sig. Men då är det försent. Dumdristigt försöker hon ta sig över för att ta höger men tappar kontrollen över bilen.

Med tanke på somaliers kulturella kvinnosyn i allmänhet och att man INTE får svenska värderingar bara föra tt man går över Sveriges gräns så håller jag det för osannolikt att den somaliske killen - MANNEN i hans egna ögon - skulle låta sig sitta i baksätet med bältet på och bli körd av en ung kvinna !!
Citera
2020-02-19, 05:47
Medlem
Citat:
GIF filen är seg att ladda upp men visar händelseförloppet.
Länk till filen https://minfil.com/N873Jdabo7

Men enligt GIF filen ser det ut som att
Dom legat i filen näst längst till vänster, vilket i så fall inte är fel fil då båda mittfiler på platsen går mot E6. Därför blir det lite missvisande info om att dom gör ett sent filbyte.

Allt är förvisso bara spekulation från min sida, så om någon faktiskt sett kamerabilder på den faktiska olyckan så får vi ju tolka det som att det är så det gått till. Men för att gena över heldragna linjer för att byta från E20 till E6 filerna där så hade dom förmodligen suttit i betongen dit polisen nu har flyttat minnesplatsen.
Citera
2020-02-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carefullistener
Ibland blir man lite fundersam över hur folk har tänker.
20 åringar som bor hemma, i en storstad, ovanligt, nä knappast. Med den bostads marknad som Sverige har idag är det i det närmaste ett normaltillstånd i städerna, att man ändå är vuxen och kan leasa en bil påverkar knappast situationen. En leasinbil kostar några tusenlappar i månaden. En bostad några miljoner, ser någon skillnaden.
Mina barn bodde hemma i den åldern och hade jag sagt åt dem att de inte fick lämna hemmet när de ville eller ifrågasatt vad de skulle göra hade jag fått ett i bästa fall . i värsta fall ett ........ sedan hade de åkt.

Och vi vet ju redan att de drog iväg för att en vän ringt och hade problem, eller ?
Och jag tror nog de inte brydde sig om vilket ursprung vännerna hade !

Så att på något sätt skuldbelägga föräldrar eller de döda blir bara patetiskt .

Exakt!

Det är bara i tok-landet Sverige som 18-åringar bara "måste" flytta hemifrån .... För det har ju "äkkspärtter" som Anna Wahlgren påstått!

Nu var ju tjejerna av bosniskt ursprung och i de flesta andra länder så bor barnen hemma så länge det är möjligt om plats och ekonomi finns. De bodde i ett utbyggt s.k egna-hem i Bräcke och dessa är inte direkt billiga

Ai:an behöver inte ha varit dyr eftersom båda töserna arbetade och säkert också hjälpte till hemma.
Citera
2020-02-19, 06:01
Medlem
Citat:
Driver du eller? Släppa iväg en som är 20 och en som är 21
Försök hålla dom hemma och du kan åka dit på olaga frihetsberövande om det blir bråk.
Inga vettiga föräldrar hindrar sina vuxna döttrar i det läget om dom inte vill bli hatade.
Dom är VUXNA och blev MYNDIGA när dom var 18 och gör som dom vill.

Nu har familjen sina rötter i Bosnien i forna Jugoslavien och där har man lite mer "gammaldags" kulturella värderingar än vad som råder i Sverige idag...
Man LYDER sina föräldrar helt enkelt varför jag tror att den plötsliga nattliga färden var sanktionerad.
Även om man är 20 gör man alltså INTE som man vill
Citera
2020-02-19, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Är det verkligen sant, försökte anhöriga anlägga en minnesplats mitt ute på en hårt trafikerad motorled? Somalier måste ha absolut lägst IQ av alla "folkgrupper" som vandrat hit?

Bara att komma ner till exv. södra Tyskland så ser man små altare / minnesmärken utefter de mindre vägarna där det skett dödsolyckor...
Men vid en starkt trafikerad genomfartsled / motorväg...
NEJ !
Citera
2020-02-19, 06:55
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
I vilket fall kan vi konstatera att han som filmade är orsaken till olyckan. Den Somaliska tjejen ville hjälpa sin landsfrände som begått brott och ringde till systrarna för att fly från en annan sandneger som jagade dem vid Olskroken och det handlar alltså om knarkaffärer. När det gäller bilmärket Audi så räknas väl den som Pizzaracer idag efter att övertagit tronen från BMW. Audi är och förblir alltid en DKW vad än trollen påstår det är helt enkelt en relativt dålig bil totalt sätt. Sen är det det där med ducklips botox varför vill tjejer se ut som avdankade Hollywoodstjärnor? så fina tjejer skall inte behöva betala dyra pengar för kuksugarläppar som någon påtvingat dem!
Senast redigerad av BengtsforsBois 2020-02-19 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in