Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Inga normala människor låter sina fortfarande hemmaboende 20-åriga döttrar dra iväg vid fyrarycket en söndagsmorgon utan att ens fråga vad fan det handlar om.
Vuxna människor går inte ut i pyjamas, ens med jacka. Bara orten. Inte mysdress heller.
Varför bor man hemme om man har råd att leasa en bil? Är inte eget boende viktigare?
Och vem drar iväg mitt i natten i stormen för att en somalier ringer? För att sen sätta sig i bilen ned en somalier till?
Model citizens? Hmm ...
Ibland blir man lite fundersam över hur folk har tänker.
20 åringar som bor hemma, i en storstad, ovanligt, nä knappast. Med den bostads marknad som Sverige har idag är det i det närmaste ett normaltillstånd i städerna, att man ändå är vuxen och kan leasa en bil påverkar knappast situationen. En leasinbil kostar några tusenlappar i månaden. En bostad några miljoner, ser någon skillnaden.
Mina barn bodde hemma i den åldern och hade jag sagt åt dem att de inte fick lämna hemmet när de ville eller ifrågasatt vad de skulle göra hade jag fått ett i bästa fall

. i värsta fall ett .......

. sedan hade de åkt.
Och vi vet ju redan att de drog iväg för att en vän ringt och hade problem, eller ?
Och jag tror nog de inte brydde sig om vilket ursprung vännerna hade !
Så att på något sätt skuldbelägga föräldrar eller de döda blir bara patetiskt .