2020-02-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Inga normala människor låter sina fortfarande hemmaboende 20-åriga döttrar dra iväg vid fyrarycket en söndagsmorgon utan att ens fråga vad fan det handlar om.

Vuxna människor går inte ut i pyjamas, ens med jacka. Bara orten. Inte mysdress heller.

Varför bor man hemma om man har råd att leasa en bil? Är inte eget boende viktigare?

Och vem drar iväg mitt i natten i stormen för att en somalier ringer? För att sen sätta sig i bilen ned en somalier till?

Model citizens? Hmm ...

1. Skulle köpt ditt resonemang om tjejerna var 15 bast och ville iväg kl 04. Men nu är dom 20 år och föräldrarna var medvetna om att de skulle hjälpa en vän.

2. Har du på riktigt aldrig dragit iväg i pyjamas-brallor när det är sent ute och du inte har någon att visa dig för? - Att gå runt till vardags i pyjamas är en annan femma.

3. Irrelevant fråga.

4. Om en polare till dig ringer i fråga om hjälp, vad gör du i det läget? Säger du då; nä tyvärr det är storm ute..

Du har ingen poäng i det du skriver pöjk
Citera
2020-02-18, 23:44
Medlem
Citat:
Inga normala människor låter sina fortfarande hemmaboende 20-åriga döttrar dra iväg vid fyrarycket en söndagsmorgon utan att ens fråga vad fan det handlar om.

Vuxna människor går inte ut i pyjamas, ens med jacka. Bara orten. Inte mysdress heller.

Varför bor man hemma om man har råd att leasa en bil? Är inte eget boende viktigare?

Och vem drar iväg mitt i natten i stormen för att en somalier ringer? För att sen sätta sig i bilen ned en somalier till?

Model citizens? Hmm ...
Klart att vuxna människor kan gå ut i pyjamas med jacka över om det är mörkt ute och de bara ska sitta i en bil.
Just den detaljen är inte konstig.
Citera
2020-02-18, 23:45
Medlem
Citat:

Varför bor man hemme om man har råd att leasa en bil? Är inte eget boende viktigare?

Model citizens? Hmm ...

Ibland blir man lite fundersam över hur folk har tänker.
20 åringar som bor hemma, i en storstad, ovanligt, nä knappast. Med den bostads marknad som Sverige har idag är det i det närmaste ett normaltillstånd i städerna, att man ändå är vuxen och kan leasa en bil påverkar knappast situationen. En leasinbil kostar några tusenlappar i månaden. En bostad några miljoner, ser någon skillnaden.
Mina barn bodde hemma i den åldern och hade jag sagt åt dem att de inte fick lämna hemmet när de ville eller ifrågasatt vad de skulle göra hade jag fått ett i bästa fall . i värsta fall ett ........ sedan hade de åkt.

Och vi vet ju redan att de drog iväg för att en vän ringt och hade problem, eller ?
Och jag tror nog de inte brydde sig om vilket ursprung vännerna hade !

Så att på något sätt skuldbelägga föräldrar eller de döda blir bara patetiskt .
Senast redigerad av carefullistener 2020-02-18 kl. 23:55.
Citera
2020-02-18, 23:46
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag tänker såhär, även fast jag lider med familjen och förstår mammans försök att skydda dem även fast de tyvärr inte lever än, så är det dessvärre nåt fuffens bakom händelsen.

Min teori är att de åkt ut för att plocka upp somalierna (kriminella killen och somaliska tjejen) som hamnat i bråk med några andra.
Kanske även så att de gjorde nåt brott och tjejerna skulle snabbt hjälpa han fly.

Oavsett vad av de 2 sakerna som hände så hade de rejält bråttom därifrån. De brände snabbt hemåt, förmodligen för de hade någon efter sig. Förmodligen kriminella.

De åkte in i väggen, den som jagade dem gick ut och filmade.

Tror den som filmade är svaret till mycket här.
Man borde hitta han innan han (eller hon) lyckas fly till sitt hemland. Kanske har personen redan åkt!

Det bör således vara extremt bråttom för polisen att lokalisera denne!!

Instämmer om att det är skumt. Och din teori kan stämma också.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-18 kl. 23:52.
Citera
2020-02-18, 23:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjasH
Om jag får lov att fråga, vart har du snappat upp ”rädda en vän” förutom från någon tjomme från denna tråden?

Det är fler som har skrivit så i tråden (om jag inte minns fel). Sedan skrev tjejernas mamma ett facebookinlägg,där jag tror att hon nämner att tjejena skulle "rädda" en vän. Eller så kanske det står "rädda någon" i Aftonbladet. Minns inte exakt nu.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-19 kl. 00:24.
Citera
2020-02-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag betvivlar att en av tjejerna körde bilen.
Med tanke på den lilla snutten av film som finns här inne.
Föraren ser ut som en man.

Titta inte här!

Bilden du bifogat verkar vara mer som ursprungsvideon. Sitter du på en annan video där man ser bättre? Dela gärna med dig den isåfall.
Citera
2020-02-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför dom gör ett så sent filbyte kan ingen veta.

Sena filbyten är en vanlig taktik i att skaka av sig förföljare, vilket som andra varit inne på skulle kunna ha varit personen som sedan filmade dom.
Citera
2020-02-19, 00:02
Medlem
Haha era spekulationer är rent av roliga.

Nej jag tror det hela handlar om en tragisk olyckshändelse.
Citera
2020-02-19, 00:03
Medlem
Nå jag hade med kutat ut i pajamas och strumpläster för att hjälpa en vän även om det är storm eller brand, verkar som majoriteten hade lämnat sina vänner när det väl kom till kritan, varför annars ifrågasätter man

Vila i frid
Citera
2020-02-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
Den lämnas på Mekonomen i Partille.
Polisen får sedan hämta den efter någon vecka med tillhörande protokoll.

Polisen har ju ingen egen verkstad och tekniker utbildade för ändamålet.

Såklart.

Så polisen har lagt ut teknisk undersökning på entreprenad till Mekonomen. Troligt
Citera
2020-02-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instabilo
Hur tror ni att undersökningen av bilen kommer gå till? Lämnas den in på verkstad eller hur fungerar det?

Eftersom det är en dödsolycka så görs det en teknisk undersökning av bilen. Det görs av polisen. Det görs inte av en verkstad som något ljushuvud kommenterade här. På samma sätt som det finns haverikommission för tex flygolyckor eller olyckor till havs.
Citera
2020-02-19, 00:15
Medlem
Kommer det komma en fup på händelsen? Då menar jag givetvis bilder på offren utan mer hur olyckan gick till bilen vad som hände osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in