2020-02-19, 01:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Bälte hade de troligen, då ingen av de slungats ut ur bilen.
Finns inga misstankar om drogpåverkan.
Ja, man kan köra ihjäl sig på de flesta ställen om man kör för fort och vårdslöst.

Men i Olskroken av alla ställen?
Tippar starkt att de körde för fort, och inte hade en 240...
(Möjligen att de körde 240 km/h då).

Var inte ens halka vid tillfället.
(Jag bor i Örgryte, knappt tio minuter därifrån, och det var inte alls halt vid tidpunkten. Vid glashalka, som tyvärr förekommer här i Göteborg allt för ofta, är till och med 50 en dödlig hastighet, om två bilar frontalkrockar, (100 totalt), men som sagt.. Olyckan berodde på idioti, är jag rätt övertygad om).

Vet du vilket bilmärke systrarna förolyckades i?
Citera
2020-02-19, 01:38
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag tänker såhär, även fast jag lider med familjen och förstår mammans försök att skydda dem även fast de tyvärr inte lever än, så är det dessvärre nåt fuffens bakom händelsen.

Min teori är att de åkt ut för att plocka upp somalierna (kriminella killen och somaliska tjejen) som hamnat i bråk med några andra.
Kanske även så att de gjorde nåt brott och tjejerna skulle snabbt hjälpa han fly.

Oavsett vad av de 2 sakerna som hände så hade de rejält bråttom därifrån. De brände snabbt hemåt, förmodligen för de hade någon efter sig. Förmodligen kriminella.

De åkte in i väggen, den som jagade dem gick ut och filmade.

Tror den som filmade är svaret till mycket här.
Man borde hitta han innan han (eller hon) lyckas fly till sitt hemland. Kanske har personen redan åkt!

Det bör således vara extremt bråttom för polisen att lokalisera denne!!

Japp, garanterat så ligger det en hund begraven här. Den som filmade måste ha med det hela att göra. Ingen, jag menar INGEN, människa som inte var skadeglad över det hela skulle ge sig ut och filma något sådant. Det känns som om den som filmade stolt ville visa upp vad denna hade åstakommit. Har han (utgår ifrån att det är en man) drivit på den här händelsen?
Citera
2020-02-19, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag betvivlar att en av tjejerna körde bilen.
Med tanke på den lilla snutten av film som finns här inne.
Föraren ser ut som en man.

Titta inte här!

Tycker att det är ut som en blond kvinna med eventuellt en mössa på huvudet.
Citera
2020-02-19, 01:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vattenplaning är tänkbart.
Även våt vägbana.
Troligen odubbade vinterdäck men av vilken kvalitet och ålder?
Det finns många så kallade vinterdäck som är helt kass för väghållning och mycket långt ifrån bra sommardäck på torr vägbana.

Eller så är det så enkelt som att farten och vägen ihop med en omdömeslös förare var orsaken till olyckan.

Att (enligt uppgifterna) det rört sig om vattenplaning tror jag är långsökt. Man kan givetvis köra som idiot där olyckan hände, men hastighetsgränsen är typ 70 där. Man måste köra en väldigt bra bit över 100, alternativt ha världens sämsta bil om man ska "lyckas" att köra ihjäl sig där. (Och bilen blir som en tömd och sönderklämd "Kalles-kaviartub" runt betongpelaren.)

Osannolik bil i sammanhanget, som är världens sämsta i säkerhet, men säljes enbart i Indien. Med sådan kärra kan man nog köra ihjäl sig i enbart 20-30..

Vilken bil körde de ihjäl sig i?
-Var killen förare? (Låter sannolikt).
Citera
2020-02-19, 01:58
Medlem
Citat:
Bälte hade de troligen, då ingen av de slungats ut ur bilen.
Finns inga misstankar om drogpåverkan.
Ja, man kan köra ihjäl sig på de flesta ställen om man kör för fort och vårdslöst.

Antagligen alldeles våldsamt hög hastighet! (Kanske 150 km/tim)

Vet ett annat exempel för ca 4 år sen i närheten av där jag bor söder om Växjö, där en bil krockade med en älg och hela taket skalades av bilen och två dog!

Dessa typ av trafikolyckor kan inga, typ lagar eller andra åtgärder från stat eller myndigheter undvika!
Citera
2020-02-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men i Olskroken av alla ställen?
Tippar starkt att de körde för fort, och inte hade en 240...
(Möjligen att de körde 240 km/h då).

Var inte ens halka vid tillfället.
(Jag bor i Örgryte, knappt tio minuter därifrån, och det var inte alls halt vid tidpunkten. Vid glashalka, som tyvärr förekommer här i Göteborg allt för ofta, är till och med 50 en dödlig hastighet, om två bilar frontalkrockar, (100 totalt), men som sagt.. Olyckan berodde på idioti, är jag rätt övertygad om).

Vet du vilket bilmärke systrarna förolyckades i?
Det var regn och blåst. Kan ju varit vattenplaning, eller att den ovana föraren tappade kontrollen pga hög fart.
Det var en Audi A1.
Citera
2020-02-19, 02:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det var regn och blåst. Kan ju varit vattenplaning, eller att den ovana föraren tappade kontrollen pga hög fart.
Det var en Audi A1.

Vet att det var skitväder då, bor som sagt alldeles i närheten. Audi A1 är trots allt inte en riktig skitbil i krocksäkerhet. De måste kört oerhört för fort. Typ hastighetsgränsen X2, eller X3..
Citera
2020-02-19, 02:29
Medlem
Citat:
Vet att det var skitväder då, bor som sagt alldeles i närheten. Audi A1 är trots allt inte en riktig skitbil i krocksäkerhet. De måste kört oerhört för fort. Typ hastighetsgränsen X2, eller X3..
Jo, jag bor också i Göteborg.
De har garanterat kört på tok för fort. Platsen i sig är knappast olycksdrabbat, om man bortser från plåtskador vid filbyten.
Det var mörker, regn och blåst. Hastighetsbegränsningen är 70.
Anpassar man sig till det, och dessutom tar hänsyn till väder, sikt och väglag, så kör man inte ihjäl sig på det sättet.
Citera
2020-02-19, 02:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jo, jag bor också i Göteborg.
De har garanterat kört på tok för fort. Platsen i sig är knappast olycksdrabbat, om man bortser från plåtskador vid filbyten.
Det var mörker, regn och blåst. Hastighetsbegränsningen är 70.
Anpassar man sig till det, och dessutom tar hänsyn till väder, sikt och väglag, så kör man inte ihjäl sig på det sättet.

Jag har faktiskt råkat ut för trafikolycka cirka där för kanske 20 år sedan, men det var "köskada" och blev påkörd bakifrån i typ 10-20 km/h av idiot som inte höll avstånd. Under rusningstid på eftermiddagen. De förolyckade måste ha överskridit hastighetsgränserna oerhört rejält för att köra ihjäl sig där. Audi A1 är en hyfsat säker bil, nästan i Volvo-240-klass...
Citera
2020-02-19, 02:47
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt råkat ut för trafikolycka cirka där för kanske 20 år sedan, men det var "köskada" och blev påkörd bakifrån i typ 10-20 km/h av idiot som inte höll avstånd. Under rusningstid på eftermiddagen. De förolyckade måste ha överskridit hastighetsgränserna oerhört rejält för att köra ihjäl sig där. Audi A1 är en hyfsat säker bil, nästan i Volvo-240-klass...
Jag har också råkat ut för kökrock där i området, fast i södergående riktning. En som inte hade koll på att trafiken stannat upp, och inte hann bromsa...

Ja, att det gått alldeles för fort i Audin från 2018 i lördags natt är ett som är säkert...
Senast redigerad av Tesla83 2020-02-19 kl. 02:52.
Citera
2020-02-19, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En som har sett övervakningsfilmen har gjort en GIF fil som visar exakt vad som hände.
Dom låg i mittenfilen och gjorde bara byte till en fil till höger men för sent och gick in i fildelningsräcket och sen flög bilen in i betongpelaren med taket först.

Om jag tolkar bilderna rätt så är det lite nedförsbacke där så vattenplaning är lite svårt att förstå.
Men med dom mängderna regn som kom där den natten, kombinerat med för hög fart så kan det vara vattenplaning och dom gjorde kanske inget filbyte alls.

Vid vattenplaning går det inte att styra alls och bilen går dit den vill.
Jag har själv råkat ut för vattenplaning för många år sedan och det var fan ingen kul upplevelse
Bara att sitta och vänta och hoppas på att däcken fick grepp igen. Tur att min bil gick rakt fram och vägen med. Kör alltid sakta när det är mycket vatten på vägen efter det.

GIF filen är seg att ladda upp men visar händelseförloppet.
Länk till filen https://minfil.com/N873Jdabo7

Har ni sett kraschen från den riktiga ”verklig övervakningskameran?
Citera
2020-02-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Inte omöjligt
Har sett en äldre Saab V4 på en rallytävling som kom farande efter kört på en sten.
Bilen for fram helt vertikalt med nosen strax över vägen med bakpartiet rakt upp och taket i bilens färdriktning.
Taket träffade ett mindre träd och därefter blev bilen liggandes på sidan i skogen.
Som tur var det ett mindre träd som gick sönder och bilens störtbåge höll emot så de båda klarade sig helt oskadda. Dock rejält omskakade.
Motor i fram och lätt i bak gjorde att bilen flög så.

Ja jag tror att aktuell olycksbilen kan ha gått in i betongpelaren med taket före. Helt möjligt.

Så hela bilen vände på sig? Eller förstår inte? Den paniken de måste fått sekunderna innan fyfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in